Archief - GAME/MULTIMEDIA PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jonaz

Legacy Member
hallo,


kameraad vroeg me voor een pc samen te stellen, waar hij wat van de laatste nieuwe games op wil spelen (MW3, BF3, nieuwe GTA binnenkort) en gewoon voor 1080p films af te spelen.

ik heb volgende pc samengesteld op jaha.be =



PC case: Coolermaster Elite 430 zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2400 Quad Core 3.1Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 socket 1155
Memory 1: Gskill 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9 Ripjaws CL9
Harddisk 1: WD 500Gb Caviar Blue WD5000AAKX 16mb 7200rpm SATA3
Grafische kaart 1: Nvidia Geforce GTX 560Ti 2Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: Sony NEC 7280S DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: Corsair CX600W V2 Builder Series 600W voeding
Wireless networkcard: TP-Link TL-WN951N 300Mbps Wireless N PCI kaart

totaal: €882.00 ( €900,00 met verzending)

+Philips E-LINE 273E3LHSB FULL HD 27 LED-SCHERM test prijsvergelijking prijs vegelijken Philips E-LINE 273E3LHSB FULL HD 27 LED-SCHERM - België €276,00

+ muis, toetsenbord,.. €75

totaal van ongeveer €1300


iemand die enige verbeteringen zou weten voor ongeveer hetzelfde bedrag?
( HDD zijn ongelofelijk duur geworden, daarom heb ik maar eentje van 500gb gekozen)


mvg Jonas

Extrizyo

Legacy Member
1) neem een i5 2500k , 2500 als je niet gaat overclocken
2) Die graka is duur voor prijs/kwaliteit, je koopt dan beter een hd 6950 of een 6870 als je goedkoper wil
3) geheugen mag zo goedkoop mogelijk 1600 mhz is nergens voor nodig, met 1333 merk je geen verschil
4) HDD's zijn zo door voor de moment door de overstromingen, gebruik eventueel een oudere hdd en koop dan later een samsung f3 als de prijsen weer gezakt zijn

moest de pc niet zo dringend zijn zou ik aanraden om te w8Ten tot janurai dan komt de amd 7XXX reeks uit die toch weer al veel beter zullen zijn dan de 6 reeks :) niet dat deze slecht zijn, integendeel :)

jonaz

Legacy Member
zoveel verschil met de i5 2400k en de 2500k ?
die 560Ti 2Gb kost €245 euro precies evenveel als de 6950 2gb, welke van de twee zou het beste zijn?

8gb DDR3 1333mhz kost 38 euro terwijl de 1600Mhz 43 euro kost, denk voor die €5 dat ge niet kunt twijfelen :D

MrBungle

Legacy Member
- Waarom een Z68, die heeft een onboard VGA, heb je voor nix nodig. Neem dan een P67, de extreme 4 bvb, je gebruikt toch geen SSD
- Voor €10 meer heb je een i5 2500
- Zonder een Windows 7 64 bit ga je niet ver geraken
- Fabrikant van je graka? Ben je van zin later SLI of AMD crossfire te gaan?
De rest ziet er betrekkelijk goed uit.

Extrizyo

Legacy Member
ik zou voor de hd 6950 gaan en ja voor die 10€ meer heb je die 2500 dus je moet daar ook niet aan twijfelen :)

wimpers2

Legacy Member
- Ik heb zelf een GTX 560Ti. Wel de hawk versie (kost op alternate.be 235€ dacht ik, iets sneller en betere koeling).
En die speelt BF3 perfect op de default high settings.
Nu heb ik er 2 in SLI en die lopen uiteraard perfect op xtreme ^^
- Ik heb de 2500k die ook goed loopt (wel nog niet de tijd gehad om te overklokken).
- Voor het mobo zou ik ook voor eentje van P reeks gaan. Ik zelf heb de P68M-PRo rev3.0, in jouw geval zou de Z68 overkill zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan