Archief - gamelaptop: asus of bto?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peejay1704

Legacy Member
Hoi, even nieuwe topic aanmaken omdat er in de door mij gekaapte topic weinig reactie kwam :-).
Ik ben op zoek naar een game-laptop met een budget van 800-900€. Ben via hier al op de BTO-laptop (15p35) gestoten, maar had eerst een andere optie op het oog:

ASUS N53SV-SZ652V bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Mijn bedoeling is vooral films te gaan streamen naar mijn panasonic full hd plasma, maar ook om af en toe eens een game (voornamelijk PES 2012 en andere sportgames) te spelen op die laptop, via hdmi aangesloten op plasma. Nu is de vraag: is de 540m graka in de ASUS-laptop voldoende om full hd te gamen op pakweg medium tot hoge settings bij dergelijke games? En gaat die 555m in de BTO-laptop hier een significant voordeel geven voor de meerprijs (toch 200€ duurder, ook wel iets betere CPU en 4 gig ram meer)?
Groot voordeel bij de ASUS is dat ik die bij Vandenborre kan aankopen met ecocheques, waarvan ik er hier nog voor 380€ heb liggen...

Alvast bedankt!

Assioso

Legacy Member
Als je films en games op je plasma tv wil spelen, waarom neem je dan een laptop? Je bent toch veel beter af met een desktop in dit geval?

fortuneke

Legacy Member
misschien wil ie een laptop voor andere dingen , ik ga akkoord met desktop gedeelte

peejay1704

Legacy Member
Klopt inderdaad, maar ik zou liefst ook nog wat mobiliteit overhouden en af en toe eens internetten in de zetel of mijn bed enzo. Wat ook meespeelt: binnen dit en max een half jaar ga ik samenwonen. En nu is de setting op mijn slaapkamer wel goed om een desktop in de buurt van de tv te zetten, in zo'n appartement is dat toch niet altijd zeker tenzij je met hdmi-kabels van 15m begint.

peejay1704

Legacy Member
Ik bedoel ook niet dat ik ermee op treinen en luchthavens ga zitten he. :)
Edit: zoals ik al zei, is het ook zo dat ik niet echt nog een héél zware gamer ben. Enkel een aantal sportgames eigenlijk nog (PES 2012, NBA 2K12). En dan komen we terug bij mijn oorspronkelijke vraag: gaat die 540m tov die 555m veel verschil maken?

PRQPHET

Legacy Member
De 555M is een High-End graka tegenover de Mid-range 540M.

a168441

Legacy Member
ik heb de gt 540m en stond wel versteld van de kracht, speel dead island op 1280x720 alles max! 1920x1080 kan ook maar dan moeten de settings medium / low staan (cpu i7 2630/ 8gb ddr3 ram)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan