Archief - GAME PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jk 'be'

Legacy Member
hey na het lang uithoude en wachte van een nieuw pc te kopen
begint het toch te kriebelen :help:

game pc :

wat zoek ik :
- [videokaart => mag wat kosten : 400 - 500 € geforce
- moederbord => gewoon : 150 - 200 € processor 100 € intel
- geheugen => 80 - 100 €
- harde schijf => 100 € ? hd zijn echt wel verduurd of ben ik mis :)
-voeding => 100 €
- en een scherm natuurlijk

weet niet of ik meer geld in bepaalde dinge beter zou steeke of omgekeerd

dus ik denk zo een 1100euro buget mag iets meer zijn minder is ook goed :)

dank u:applause:

mdgf

Legacy Member
Overweeg je van te wachten op Ivy Bridge (misschien 28 april)?

150 - 200 € processor 100 € intel
Een mobo van 150-200€ met een cpu van 100€, omgekeerd zeker?
geheugen => 80 - 100 €
30-40€ zul je bedoelen, daar koop je al 8GB mee en das (veel) meer dan je ooit gaat gebruiken met een hedendaagse pc.
harde schijf => 100 € ? hd zijn echt wel verduurd of ben ik mis
De prijzen zijn alweer redelijk wat gedaald sinds de overstromingen in Thailand.

fortuneke

Legacy Member
zoals mdgf aanraad te wachten tot 29 april als je kan ?

indien niet => sandy bridge !

jk 'be'

Legacy Member
inderdaad mdgf tzou beter zijn omgekeerd hehe ;)
ivy bridge ??? tell me more
beter wachte wss
vroeger heel vroeger wist ik nog wel wat af van pc en prijzen mja alles uit het oog verloren
was ook een hardware geek ;-)

fortuneke ben jaloes op u => beta D3

windows wie "koopt" nog windows .....
en van grf kaart ???

jk 'be'

Legacy Member
dacht al omtrend deze kaart te gaan heb liever een goeie gf kaart dan iets van 200€
wat omtrend de processor duo of q

fortuneke

Legacy Member
( 2500K sandybridge ) of (3570 K ivybridge , "29 april ")
voor gaming pc / overclocken ( wat zeer makkelijk is deze dagen)

natuurlijk indien je niet wenst to overclocken , kun je de lagere versies nemen van deze 2 reeds boven vermeld

maxime_vhw

Legacy Member
Ik heb eens een off topic vraagje:
Zijn er risico's bij overclocken?
Wil ik wel eens weten want ik wil geen hardware verkwanselen want goedkoop is dat niet :o

BestGamer

Legacy Member
By een grafische kaart gaat je garantie eraf behalve by xfx

vdrsypjor

Legacy Member
Is er een groot verschil tussen de HD 7850 en GTX 560?
En gaan de ivy bridge zoveel beter zijn?

phate_13

Legacy Member
Ivy Bridge : Zuiniger en Sneller voor dezelfde prijs normaal. Dus is toch interessant lijkt me. Ook het voordeel dat je mogelijks naar de toekomst zult bekomen door PCI-E 3.0 op je moederbord te kunnen gebruiken. Alsook native usb 3.0.

En ja, het verschil is zeker aanwezig. (Verlies zeker niet uit het oog dat de GTX560 en GTX560 Ti 2 andere kaarten zijn!) Een HD7850 is gemiddeld 25-30% sneller, alsook zuiniger en koeler. Eventueel kun je aan de hand van een overclock ook nog 15% extra prestaties uit een HD7850 halen. Waardoor deze zo'n 50% sneller wordt. (Al weet ik niet hoe vlot een GTX560 over te clocken is, voor een eerlijke vergelijking.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan