Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Senn0

Legacy Member
Hallo,

Ik zou voor een vriend een Game PC moeten vinden van +- 650€ (MAX 680€, liever minder).

Ik ben deze tegengekomen op Power4PC: Power4Pc - OEM Power4Pc Core Gaming PC (P4PCGPC12)

Kan er voor dit budget misschien nog iets beter samengesteld worden?

Windows 7 moet er niet bijgerekend worden. Ook de randapparatuur is aanwezig.

Thanks,
Senne

phate_13

Legacy Member
Sowieso een andere voeding vragen als je deze neemt. Dat is de grootste rommel die je kunt vinden die daar in zit. Voor de rest een zeer deftig systeem.

Komt overeen met dit systeem : Game pc Best Buy Guide | 4tech
Maar dan met de mogelijkheid om over te clocken (dankzij 2500K processor en P67 moederbord.)

Senn0

Legacy Member
Ja er staat geen prijs ofzo bij die voeding, dus ik weet niet echt de welke het is. Kan je anders een voeding aanraden voor dat systeem? Maar waarschijnlijk gaat het dan wel meer kosten. Dan kan ik beter het systeem van je link nemen en misschien daar nog iets aanpassen voor 30-50€, of is dat de moeite niet?

Edit : komt dan nog assemblage kosten bij dus dan zal de prijs wel daar rond schommelen. Dan kan ik beter dat systeem nemen voor onder de maximum prijs te zitten?

Thx voor de hulp alweer ;)

Senn0

Legacy Member
verreckie zei:
De voeding die daar in zit, is wellicht deze: Power4Pc - OEM 650 watt Atx v2.3 computer voeding (MS-N650VAL)

Is dus eigenlijk geen 650W voeding, eerder 400-450W.

Andere deftige voedingen zijn de XFX XXX, XFX Pro, corsair TX.

Maar met een degelijke 450W voeding zou dat ook voldoende zijn.
Dan is het is het niet zo een groot prijsverschil, maar dan zitten ze toch nog boven hun maximum prijs. Zoals ik al zei, dan misschien beter het systeem van phate nemen? Overclocken zit er toch niet in.

Edit: bij Power4PC zijn het moederbord en de behuizing niet leverbaar. Zijn er alternatieven voor deze 2?

Mobo: ASRock H61 iCafe -> Asrock H61M/U3S3?
Case: NZXT Source 210 -> CoolerMaster Elite 335U?

phate_13

Legacy Member
Dat moederbord dat je kiest is "voldoende". Het is alleen jammer dat dit een kleiner model is. Je hebt dus minder pci-e-poorten, minder geheugensloten, ... Als je hier mee kunt leven, dan is dat ok. Zolang je maar beseft dat je dit dan moet missen. ;)

Idem qua case in feite, de NZXT is wat beter, maar de CoolerMaster is "voldoende", maar zal ook mogelijke beperkingen opleggen in de toekomst.

Senn0

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat moederbord dat je kiest is "voldoende". Het is alleen jammer dat dit een kleiner model is. Je hebt dus minder pci-e-poorten, minder geheugensloten, ... Als je hier mee kunt leven, dan is dat ok. Zolang je maar beseft dat je dit dan moet missen. ;)

Idem qua case in feite, de NZXT is wat beter, maar de CoolerMaster is "voldoende", maar zal ook mogelijke beperkingen opleggen in de toekomst.

Is ASROCK P67 Pro3 v3 dan misschien beter voor in de toekomst, of is dit de moeite niet?

Ik denk dat ze in de toekomst moest het nodig zijn, gewoon de onderdelen apart vervangen, dus geen extra grafische kaart ofzo. (misschien wel extra geheugen, heb momenteel 4GB, maar daar heeft ASROCK P67 Pro3 v3 geen probleem mee verdonderstel ik?)

Ik heb momenteel dit:

0c1ufu045

dawnzolino

Legacy Member
verreckie zei:
De voeding die daar in zit, is wellicht deze: Power4Pc - OEM 650 watt Atx v2.3 computer voeding (MS-N650VAL)

Is dus eigenlijk geen 650W voeding, eerder 400-450W.

Andere deftige voedingen zijn de XFX XXX, XFX Pro, corsair TX.

Maar met een degelijke 450W voeding zou dat ook voldoende zijn.

Output Power:
+3.3 V : 22 A
+5 V : 26 A
+12 V1 : 18 A
+12 V2 : 18 A

+5 VSB : 2.5A
-12 V : 0.8 A

:lol: mijn OCZ Powerstream van 5j oud heeft meet ampère op de 12v lijn .. laat die voeding dan maar achterwege ;) zeker als je latere upgrades in het achterhoofd houdt ;)

btw:

ik zie hier veel mensen zeggen dat men niet kan overclocken met een non-K versie van de i5 en zeker niet met de 2300.
dat je de MP niet kan verhogen zegt niet da je niet kan overclocken. deze stelt echter wel een limiterende clocksnelheid in (doordat je alleen je FSB kan verhogen)

ik zie hier een overclock van een random 2300 met een mobo met normaal p67 mobo en een niet al te hoog voltage.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2044219

dus overclocken is altijd mogelijk ;)

mdgf

Legacy Member
Nu ben ik efkens zelf niet meer zeker, maar er is geen sprake meer van FSB (geheugen en de rest hangen niet vast aan de kloksnelheid van de cpu), de kloksnelheid wordt slechts bepaald door de multi en de bclk (die op alle sb i5's zowat totaal vast zit rond de 100-105) en de multi is partieel unlocked, ik dacht tot 31 voor de 2300, maar die gast heeft hem staan op 35.

dawnzolino

Legacy Member
mdgf zei:
Nu ben ik efkens zelf niet meer zeker, maar er is geen sprake meer van FSB (geheugen en de rest hangen niet vast aan de kloksnelheid van de cpu), de kloksnelheid wordt slechts bepaald door de multi en de bclk (die op alle sb i5's zowat totaal vast zit rond de 100-105) en de multi is partieel unlocked, ik dacht tot 31 voor de 2300, maar die gast heeft hem staan op 35.

tis de bclk dat ik bedoel. kspreek nog in oude termen ;)

Senn0 zei:
Dus, is dit systeem in orde?

Power4Pc | Awesome Screenshot

Vriend zou het morgen willen bestellen, daarmee dat ik het op tijd wil weten. Of ik bestel alles en er is iets niet goed ;)

ziet er goed uit ;) als 680 je max is of rond de 650, wrm neem je dan geen 2500k? kost 30€ meer en komt op 655€. maarja, dan moet je al niet het H61 mobo kopen en zit je daar met een probleem.
een andere optie is i5 2400, ietsje sneller vr niet veel meer.

maar met dat systeem zit het dik in orde, ik geef maar voorstellen ;)

Senn0

Legacy Member
timmyfrag zei:
tis de bclk dat ik bedoel. kspreek nog in oude termen ;)



ziet er goed uit ;) als 680 je max is of rond de 650, wrm neem je dan geen 2500k? kost 30€ meer en komt op 655€. maarja, dan moet je al niet het H61 mobo kopen en zit je daar met een probleem.
een andere optie is i5 2400, ietsje sneller vr niet veel meer.

maar met dat systeem zit het dik in orde, ik geef maar voorstellen ;)

Inderdaad, ik ga hem de keuze laten, als hij iets meer wil betalen, dan de i2500k, met dit mobo: Asrock P67 Pro3 v3? Dan komt hij aan 680€, en anders dit systeem, maar dan met i2400.

Thx ;)

mdgf

Legacy Member
Controleer wel of er een dual molex => pci-e adapter bij de kaart zit (meestal wel, maar indien niet dan zit je met een probleempje) want dat ga je mss nodig hebben met de voeding (als het de v2 is, de v1 heeft wel 2 pci-e aansluitingen, maar de versie staat er niet bij en ze hebben dezelfde productcode denk ik).

De rest ziet er goed uit (ook het 2500k idee) ;).

dawnzolino

Legacy Member
Senn0 zei:
Inderdaad, ik ga hem de keuze laten, als hij iets meer wil betalen, dan de i2500k, met dit mobo: Asrock P67 Pro3 v3? Dan komt hij aan 680€, en anders dit systeem, maar dan met i2400.

Thx ;)

dit is dan nog het beste idee en heb je nog overclock mogelijkheden in de toekomst ;) is heel makkelijk met de 2500k ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan