Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stiglitz

Legacy Member
Hallo,

IK ben van plan om een heel goede game pc te kopen (ik ken er maar weinig van). Er is mij al geadviseerd om hem zelf samen te stellen ipv een prefab-pc te kopen.

Zouden jullie toch eens mijn eigen samenstelling kunnen vergelijken met de Comline H4X Gamer III ? Het is de bedoeling dat hij toch wel een tijd meegaat (2 jaar) ,voor hij ernstig begint te slabakken. Daarna zou ik hem eventueel willen upgraden.
Het zou kunnen dat ik een aantal dingen vergeten ben in de samenstelling.

Comline H4X Gamer III I5-2500/4GB/500GB sata3/GTX570/Win 7 | FORCOM webshop

FORCOM webshop

Dank u.

Vic 40+

Legacy Member
Je eigen winkelwagen is leeg,die vergelijking kunnen we dus niet maken.

Moet er een crossfire sli optie zijn?

Moet het bij forcom zijn samengesteld?

Verder zoals al aangegeven is door bestgamer sowieso de 2500k versie nemen en 8 gb ram kan ook geen kwaad.

Alleen als je zeker weten niet gaat overklokken is een andere versie van de i5 serie iets waar je naar zou moeten kijken.

Stiglitz

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Je eigen winkelwagen is leeg,die vergelijking kunnen we dus niet maken.

Moet er een crossfire sli optie zijn?

Moet het bij forcom zijn samengesteld?

Verder zoals al aangegeven is door bestgamer sowieso de 2500k versie nemen en 8 gb ram kan ook geen kwaad.

Alleen als je zeker weten niet gaat overklokken is een andere versie van de i5 serie iets waar je naar zou moeten kijken.



Ik ken er dus echt geen snars van hé, waarvoor mijn excuses. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik wil dat hij een tijd lang games op hoge settings kan spelen. En vanaf de moment dat dit niet meer is dat ik hem dan kan (laten) verbeteren.


Dit zat er in mijn winkelkar: is dit prijs/kwaliteit beter dan die prefab? Het is dus de bedoeling dat ik hem kan laten 'upgraden' als hij niet meer voldoet. Zou er iemand ook eens kunnen zien of ik niets essentieels vergeten ben. Bedankt !

299910 Custom Assemblage + test PC

€ 69,95 € 69,95
311261 Corsair 650W TX V2

€ 89,85 € 89,85
311519 Gigabyte 1155 Z68XP-UD3

€ 129,95 € 129,95
308062 Intel 1155 Core i5-2500K 3.3Ghz OC

€ 199,95 € 199,95
313224 Asus Radeon 6950 DCII,2GB GDDR5,2xDVI,4xDP,PCIe

€ 289,95 € 289,95
307998 Western Digital 3.5" SATA3 500GB Caviar Blue

€ 99,95 € 99,95
311331 Samsung SH-S222AB DVDRW DL SATA 22x Zwart

€ 19,95 € 19,95
306467 Cooler Master HyperTX-3 CPU cooler

€ 24,95 € 24,95
100507 Creative SB Audigy SE

€ 24,95 € 49,90
311090 MS windows 7 Home Premium OEM NL DVD 64bit SP1

€ 99,95 € 99,95
310857 Kingston DDR3 8GB 1333MHz 4x2GB hyperx

€ 49,95 € 49,95
311269 Cooler Master Elite 430, Open Sidepanel(geen voeding)

€ 44,95 € 44,95
Totaal (excl. BTW): € 966,32
BTW 21%: € 202,93
Totaal (incl. BTW): € 1.169,25

mdgf

Legacy Member
Kun je de prijzen incl btw zetten, want nu is het nogal onoverzichtelijk.

In elk geval: neem een wat betere case (die is ook veel te duur, 50€ excl, op andere plaatsen 40€ incl), neem VEEL goedkoper geheugen (100€ excl vs 40€ incl), wat moet die dvd voorstellen (kan geen windows key zijn want die kosten 90-100€), soundcard moet je niet hebben (zit op mobo)...
Hoe verder ik kijk hoe minder logisch die prijzen worden: 290€ voor een hdd??? 130€ voor een 2500k (zelfs al is het excl, das veel te weinig)?? 100€ excl voor een dvd rw??

Daar klopt toch iets nie aan ze.

De build op zich is niet slecht (zou juist de case veranderen naar iets ietwat deftigers), maar VEEL te duur, kan voor 900€.

phate_13

Legacy Member
Ik denk dat de prijzen er steeds onder staan, niet er boven. ;)

Maar vooral inderdaad: Beter case, Waarom de geluidskaart?, HD6950 zou belange niet zoveel mogen kosten, assemblage is veel te duur.

Vic 40+

Legacy Member
Prijzen staan er idd onder.
Ik vind het ook een nogal dure winkel.
Wil je toch daar gaan kopen zijn de volgende aanpassingen denk ik beter.
Geluidskaart idd laten vervallen.
Voor de graka neem de volgende,die is 100 euro goedkoper,
hd 6870=€189,95
Neem ook het volgende mobo voor als je nog eens crossfire zou willen draaien,
Gigabyte 1155 Z68X-UD3H-B3 =€139,95
Je hebt dan budget genoeg om b.v. de case aan te passen b.v.,
Cooler Master HAF912=€74,95
of
Cooler Master 690 II=€94,95
Neem ook een betere koeler voor de cpu dan b.v.,
Cooler Master Hyper 212 Plus=€39,95

Je zit dan ongeveer op hetzelfde budget .

mdgf

Legacy Member
Owkey kwas blijkbaar nog nie goe wakker :p.

Maar het blijft te duur allround, simple as that.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan