Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tharionos

Legacy Member
ik zou aanraden zoals dat hier veel word gedaan om zelf een pc samen te stellen

zal veel betere prestaties neerzetten dan een merk pc .


wat je dan zou kiezen kan ik je spijtig niet mee helpen en laat ik liever over aan de meer evaren gebruikers onder ons :p

phate_13

Legacy Member
Wat Tharionos zegt is alleszins al correct. Prefab gamepc's zijn praktisch nooit de moeite. Die HP heeft alleszins al geen grafische kaart die geschikt is, daar zul je de nieuwste games enkel, misscien, op het laagste mee kunnen draaien.
Daarnaast biedt een I7 geen meerwaarde over een I5 voor games.

Meestal heb je dan ook nog eens een beperkt moederbord, case en voeding, welke niet geshikt zijn voor een upgrade en over het algemeen meestal van lagere kwaliteit zijn.

Kijk hier eens naar : Game pc Best Buy Guide | 4tech
Systeem 2 kun je ook zeker eens bekijken. Deze moet qua prestaties niet zoveel onder doen voor systeem 3, maar biedt wel een stuk minder upgrademogelijkheden naar de toekomst toe.

Stiglitz

Legacy Member
phate_13 zei:
Wat Tharionos zegt is alleszins al correct. Prefab gamepc's zijn praktisch nooit de moeite. Die HP heeft alleszins al geen grafische kaart die geschikt is, daar zul je de nieuwste games enkel, misscien, op het laagste mee kunnen draaien.
Daarnaast biedt een I7 geen meerwaarde over een I5 voor games.

Meestal heb je dan ook nog eens een beperkt moederbord, case en voeding, welke niet geshikt zijn voor een upgrade en over het algemeen meestal van lagere kwaliteit zijn.

Kijk hier eens naar : Game pc Best Buy Guide | 4tech
Systeem 2 kun je ook zeker eens bekijken. Deze moet qua prestaties niet zoveel onder doen voor systeem 3, maar biedt wel een stuk minder upgrademogelijkheden naar de toekomst toe.


Dank u :-)

Als ik nu systeem 2 zou nemen, hoe lang zou het dan duren voor dit echt passé is? Kan je daar bv 2,5 jaar moeiteloos mee voort en ga je dan de settings wat lager moeten zetten of is die bv na anderhalf jaar al compleet waardeloos? Ik zou in systeem wss wel de duurdere grafische kaart steken.

alvast bedankt.

mdgf

Legacy Member
Met het oog op langetermijn prestaties (2,5 jaar is toch al redelijk lang) zou ik eerder investeren in een i5 2500k, omdat die overklokt kan worden (en dat zeer goed doet (en het is ook niet moeilijk)) zodat hij langer in staat zou zijn om latere zwaardere grafische kaarten van stoom te voorzien. Dus dan steek je nu een 6870 en wanneer je die te min vindt dan vervang je die.

Je zou dan ook wel een P67 moederbord (+20€ min) moeten hebben (en een cpu koeler is ook altijd welkom). Uiteindelijk zal die meerprijs iets lager liggen dan de 6950, maar in mijn ogen is het wel interessanter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan