Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maniac1981

Legacy Member
Hallo,

Ik ben al even uit de PC-scene, maar zou toch graag eens een nieuwe game-pc kopen.
Moet ik nog wachten op eventuele nieuwe technologieën die gaan uitkomen?
Wat vinden jullie van onderstaande config? Is er iets wat goedkoper/beter kan?

Bedankt!

COOLERMASTER CM 690 II (black, no psu, atx) 69,50 €
INTEL Core i5 2500K 189,90 €
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered) 23,50 €
SAPPHIRE RADEON HD6950 + DIRT3 (800 mhz, 2048 mb, DDR5, 5000 mhz, 256 bit, 11, fan) 244,00 €
MICRON Crucial M4 (64 gb, sata/300, 415 mbps, 95 mbps) 96,84 €
SAMSUNG Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 7200 rpm, 32 mb, 3.5") 48,50 €
SCYTHE Mugen 2 Rev B SCMG-2100 (s775, sAM2, s478, s939, s754, s940, s1366, sAM3, s1156, s1155) 38,50 €
ASROCK P67 Extreme4 Gen3 143,82 €
CORSAIR TX v2 (650 watt, atx, sli ready) 79,50 €
NEC DVD ReWriter AD-7280S (24x, sata, black) 19,50 €
OEM Assembling and Configuration 30,00 €
Sub-totaal: 983,55 €

fortuneke

Legacy Member
perfect !

denk dat je van plan bent om later 2 de videokaart bij te steken als je die mobo + PSU neemt

12 oktober komt AMD bulldozer FX uit , misschien effen wachten op benchmarks tussen dat en I5 2500K

maniac1981

Legacy Member
Ik zou dan in de toekomst inderdaad een 2de HD6950 willen bijsteken, zodat ik toch even future proof ben. De bedoeling nu is toch om zeker diablo 3 te kunnen spelen. Waarschijnlijk zal dit ook wel kunnen met een minder zware pc. Kan iemand me misschien ook een budgetvriendelijke config voorstellen? (+- 600 euro?)

HOPLON

Legacy Member
maniac1981 zei:
Hallo,

Ik ben al even uit de PC-scene, maar zou toch graag eens een nieuwe game-pc kopen.
Moet ik nog wachten op eventuele nieuwe technologieën die gaan uitkomen?
Wat vinden jullie van onderstaande config? Is er iets wat goedkoper/beter kan?

Bedankt!

COOLERMASTER CM 690 II (black, no psu, atx) 69,50 €
INTEL Core i5 2500K 189,90 €
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered) 23,50 €
SAPPHIRE RADEON HD6950 + DIRT3 (800 mhz, 2048 mb, DDR5, 5000 mhz, 256 bit, 11, fan) 244,00 €
MICRON Crucial M4 (64 gb, sata/300, 415 mbps, 95 mbps) 96,84 €
SAMSUNG Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 7200 rpm, 32 mb, 3.5") 48,50 €
SCYTHE Mugen 2 Rev B SCMG-2100 (s775, sAM2, s478, s939, s754, s940, s1366, sAM3, s1156, s1155) 38,50 €
ASROCK P67 Extreme4 Gen3 143,82 €
CORSAIR TX v2 (650 watt, atx, sli ready) 79,50 €
NEC DVD ReWriter AD-7280S (24x, sata, black) 19,50 €
OEM Assembling and Configuration 30,00 €
Sub-totaal: 983,55 €

Misschien dat ik hem wel mooi ga kopiëren :p Ben ook op zoek naar een game pc in dezelfde prijsklasse ...

Zitten daar al muis, toetsenbord, behuizing en scherm bij?

maniac1981

Legacy Member
Nope, geen muis, toetsenbord of scherm. Enkel wat er op gelijst staat.

HOPLON

Legacy Member
Mijn max budget voor de pc (met muis, toetsenbord en scherm er bij) is €1200.

Kan iemand mij verder helpen om ongeveer deze pc te kunnen kopen met muis, toetsenbord, scherm en windows 7 erbij?

iXarA

Legacy Member
Ben zelf ook al enkele jaren niet meer vertrouwd met het PC-gebeuren en ben ook op zoek naar een goede (vrij) budgetvriendelijke game PC die zonder moeite de komende games kan runnen. Iemand suggesties?

maniac1981

Legacy Member
Bijkomend vraagje: moest ik voor deze setup gaan, vind ik binnen een jaar of 2 dan nog een 2e HD6950 om in CF te steken, of ga ik die 2dehands moeten kopen? Iemand ervaring mee?

Kenapa

Legacy Member
2de hands... Ik wil nu voorbeeld een jaar later een 2de 5870 bijsteken en merk dat ik deze ook 2de hands zal moeten zoeken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan