Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stropke

Legacy Member
Na werken aan het electriciteitsnet heeft mijn oude computer de geest gegevens, tijd voor een nieuwe dus.

Ik heb dit systeem Azerty samengesteld door Twinturbo in een vorige thread in gedachten, maar had nog enkele vraagjes.

Ik heb een bloedhekel aan stofzuigerpc's, wat is dus het geluidsniveau van de voorgestelde cpu koeler, gfx kaart en psu, of moeten daar in functie van geluid nog wijzigingen worden aangebracht.

Idem voor de case, zou deze beter vervangen worden door één met meer isolatie?

Op de site van Azerty waren er enkele klachten over de case waarbij het moeilijk (of zelfs onmogelijk) was om bepaalde onderdelen er in te krijgen, meer specifiek een Mugen 2. Heeft er daar iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor uw input!

blockkiller

Legacy Member
Als ge stilte wilt, kunt ge misschien eens kijken voor een kast met wat isolatie in zoals de fractal design define R3, die kost nauwelijks meer maar heeft wel geluidsisolatie.

Twinturbo

Legacy Member
Zowel de scythe mugen 2, de grafische kaart en de voeding zijn stil.

Als je echt op stilte uit bent moet je, zoals hierboven gezegd, kijken naar een Fractal design R3 of een CoolerMaster 550 Silencio kast.

Bushi

Legacy Member
Het zou mij verbazen dat die Mugen 2 er niet in zou passen, alleen al afgaande op allerlei adviezen hier en elders om die kast te kopen en ondermeer die cpu koeler.

verreckie

Legacy Member
CM 690 II is een zeer ruime case en daar past de mugen 2 perfect in, met overschot.
Het enige wat iets lastiger is als je een mugen 2 achteraf koopt, is dat je kans hebt dat het mobo er weer uit moet. Omdat je anders de backplate er niet op krijgt.

HighWire

Legacy Member
Ik heb dezelfde case gehad en had daarin een Noctua NH-D14, zowat een van de grootste (mischien de grootste?) CPU koelers op het moment, als die erin gaat, gaat de mugen er ook in :)

Zoals Verreckie zegt kan het inderdaad zijn dat je moederbord eruit moet voor de backplate, zelfs al is er een uitsparing (bij een Asus p8p67 pro moederbord moet het in alle geval, ondanks de opening in de moederbord tray :) )

Edit: net maar ff in je winkelmandje gekeken en gezien dat je hetzelfde moederbord als ik ga kopen, dus als je de mugen achteraf koopt zal je moederbord er met zekerheid uit moeten (2 van de 4 mountingholes zitten net voorbij de uitsparing in de tray)

HighWire

Legacy Member
Holy shit... Erm, lemme rephrase: Een van de grootste die zowat in elke case past! :p

Jezus, da ding doet me denken aan de radiator van men auto...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan