Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

harvester199

Legacy Member
Had volgende config in gedachte:

Behuizing: Thermaltake soprano 84,00€
Voeding: Antec Neopower 480EC 480W 88,70€
DVD: NEC ND4550 black 51,80€
HD: Maxtor 160Gb SATA300 79,40€
Graka: MSI NX6800GS 231,00€
Mobo: MSI K8N diamond 167,30€
Ram: Geil Value dual channel 2*1024Mb 201,40€
Cooler: Zalman CNPS 9500 53,20€
Proc: AMD X2 4400+ 514,60€
Scherm: BenQ 17” FP71GX 289,00€

1760,40€
Met Graka: MSI NX 7800GT 320,50€ 1849,90€


Bij de graka's twijfel ik tss de 6800GS of de 7800GT, welke is aan te raden.
Is SLI aan te raden op mobo indien geen 2de graka gekocht wordt?
Dual core proc of toch single core en goedkoper?

TekkaBlade

Legacy Member
Dual core lijkt me meer toekomstgericht, echter, momenteel is er weinig specifieke ondersteuning in games voor dual core. Ik stel voor dat je voor de toekomst gaat ;)
Als je geen 2e grafische kaart denkt te kopen is een SLI mobo kopen weggesmeten geld... Dan stel ik ook voor dat je die 7800 koopt ipv die 6800.

En ipv die maxtor koop je beter een Seagate of Western Digital hoewel dat vooral afhangt van eigen ervaring. Ben je blij met maxtor? Blijf er dan bij.

dj insulin

Legacy Member
een klein detail: in de plaats van die 4400+ te kopen: waarom koop je geen opteron 165? heeft ook 1 mb cache en overklokt zonder probs naar de snelheid van een x2 4400+. het geld dat je dan vrijmaakt kan je in een 7800GT steken.

Jonathan

Legacy Member
dj insulin zei:
een klein detail: in de plaats van die 4400+ te kopen: waarom koop je geen opteron 165? heeft ook 1 mb cache en overklokt zonder probs naar de snelheid van een x2 4400+. het geld dat je dan vrijmaakt kan je in een 7800GT steken.

Niet iedereen kan overklokken hé :p

T€RM!N4T0R

Legacy Member
dj insulin zei:
een klein detail: in de plaats van die 4400+ te kopen: waarom koop je geen opteron 165? heeft ook 1 mb cache en overklokt zonder probs naar de snelheid van een x2 4400+. het geld dat je dan vrijmaakt kan je in een 7800GT steken.
Wat heb jij met de opteron 165? :eek:
Goede cpu en al zu, ma tis lik nie dat al de andere nu ineens minderwaardig zijn..

En idd, zoals Poenanie zegt, niet iedereen kan overclocken of wil dat doen.

*edit* en zeg nu eens waar dat die te vinden is.. Bij voorkeur in BE, een maat van me is op zoek naar zoeen.

dj insulin

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Wat heb jij met de opteron 165? :eek:
Goede cpu en al zu, ma tis lik nie dat al de andere nu ineens minderwaardig zijn..

En idd, zoals Poenanie zegt, niet iedereen kan overclocken of wil dat doen.
die cpu is gewoon universeel inzetbaar: klokt tot 2.8-2.9 voor een prijs onder de 3800+. is ook sneller dan de 3800+ vanwege zijn 2x 1 mb cache. op 2.8 is die zijn p-rating 5600+. daar ben ik enthousiast over. mag da ni? :offtopic:
*edit: hier vind je hem, alhoewel duurder dan de 3800+. vreemd eigenlijk, want de verkoopprijs volgens amd is lager. http://www.loveno.be/product/10025

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Wat heb jij met de opteron 165? :eek:
Goede cpu en al zu, ma tis lik nie dat al de andere nu ineens minderwaardig zijn..

En idd, zoals Poenanie zegt, niet iedereen kan overclocken of wil dat doen.

*edit* en zeg nu eens waar dat die te vinden is.. Bij voorkeur in BE, een maat van me is op zoek naar zoeen.

Lagere prijs en even goed te overclocken naar 't schijnt.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Lagere prijs en even goed te overclocken naar 't schijnt.
Overclocken idd beiden lekker.
Ma 't is maar omdak al in vele threads op zijn posts gestoten ben en dat telkes de 165 in't oog springt daardoor. :)


En zoals ik al zei, kga mezelf nu nog maar es herhalen, kzeg nie dat et ne slechte cpu is, zééker niet!! Kzou het zelf ook zeker en vast overwegen. (moest ik geld ervoor hebben that is...)

harvester199

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
*edit* en zeg nu eens waar dat die te vinden is.. Bij voorkeur in BE, een maat van me is op zoek naar zoeen.

Dienen opteron kun je vinden bij FVW in destelbergen 399€

Voor de rest al bedankt voor het commentaar.
Het eigenlijke verschil tss opteron en X2 processoren snap ik niet zo goed, voor- of nadelen?

dj insulin

Legacy Member
Het eigenlijke verschil tss opteron en X2 processoren snap ik niet zo goed, voor- of nadelen?

het voordeel van een opteron is:
-het is hetzelfde fabricageproces als een FX-60. ze geraken dus ook aan een hogere kloksnelheid als de x2
-ze hebben ALTIJD 2x 1 mb cache (de dual-cores toch)
-ze zijn heel goedkoop voor wat er uit te halen valt.
het voordeel van een x2 is dan weer dat hij standaard op een hogere kloksnelheid zit. aangezien je multiplier naar boven begrensd is, moet je met een opteron 165 een fsb 300 halen om tot 2.7 ghz te geraken, met een x2 4400+ is fsb 250 genoeg. sommige moederborden zijn niet geschikt voor fsb's van meer dan 300 en gaan daar snel aan kapot
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan