Archief - Game PC upgraden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ebuzola

Legacy Member
Beste forumleden,

Naar aanleiding van Diablo 3, Guild wars 2 en Elder Scrolls V en misschien BF3 (speel dit op console prior). Zou ik toch mijn PC wat willen upgraden om toch alles vlotjes en maximaal te kunnen spelen, zeker GW 2 en D3 volgend jaar.

Heb mijn specs hieronder gezet, ik denk zeker een nieuwe graka te moeten vervangen en wat meer geheugen, ( 2 latjes hebben de geest gegeven daarom nu maar 2gig).

Als er nog advies is laat maar komen zodat ik toch kan beginnen kijken naar upgrades, zoniet een nieuwe PC als het echt al wat te lucht is mijn PC tot dusver.


My System Specifications

Case :
Antec Nine Hundred Black midtower

CPU Type:
AMD Phenom(tm) 9850 Quad-Core Processor,2.65 ghz

Motherboard :
Gigabyte GA-MA78GM-S2H, AMD 780G+Sb700, HDMI

Power supply :
OCZ GameXstream ATX/EPS,700W ,120 mm

Hard Drive:
Samsung Spinpoint 3.5i HDD 1TB SATAII 7200

System Memory:
2 GB (1066)

Video Card Model:
ATI Radeon HD 3870 X2

OS :
Windows 7 - 64 bit


Edit : Had wat dingen vergeten te vermelden :p

Gurt11

Legacy Member
Eventueel een budget? ^^ als de games die je wilt spelen pas volgend jaar komen, kan je misschien best wachten tot dan. PC-land verandert nogal snel :p

cyress

Legacy Member
en welke windows versie heb je ? en 32 of 64 bit en wat voor ram geheugen heb je er nu insteken? 800 - 1066 - 1333 ?

ebuzola

Legacy Member
cyress zei:
en welke windows versie heb je ? en 32 of 64 bit en wat voor ram geheugen heb je er nu insteken? 800 - 1066 - 1333 ?

Budget maakt niet zoveel uit maar wil nu ook niet met geld smijten :p

Mijn OS is 64 bit en RAM is 1066.

Flatline

Legacy Member
Azerty

als je van plan bent te overklokken en in de toekomst eventueel de gpu in crossfire te steken is dit een goede setup. deze setup wordt hier altijd aangeraden.

Iphigeneia

Legacy Member
Stylerke zei:
Eventueel een budget? ^^ als de games die je wilt spelen pas volgend jaar komen, kan je misschien best wachten tot dan. PC-land verandert nogal snel :p

Dit is het meest zinnige wat in deze thread verteld is. Veel mensen zijn aan het kijken voor een pc te maken voor games die nog niet eens uit zijn. Waarvan vaak de min eisen ook nog niet "vast" staan.

Een pc kopen om in de toekomst beter vooruit te komen is nu geld uitgeven waarvoor je dan minder zou betalen. Of waarvan tegen dan nog betere opties beschikbaar zijn. Nu is dit natuurlijk uw eigen ding maar als het echt is om die games te gaan spelen zou ik wachten tot dan.

Als het is van, nu heb ik mijn vakantie geld (van vakantie job) en het kriebelt om een nieuwe pc te kopen dan is inderdaad het systeem wat Flatline voorsteld een mooie beginner om geld aan te verkwisten :D

EDIT: Hoe oud is uw voeding en wat is zijn wattage + eventueel rating (is het een bronze / silver etc)

ebuzola

Legacy Member
Flatline zei:
Azerty

als je van plan bent te overklokken en in de toekomst eventueel de gpu in crossfire te steken is dit een goede setup. deze setup wordt hier altijd aangeraden.

Overklokken is mijn ding niet en denk niet dat ik kan crossfiren met de case dat ik nu heb. De gpu die er nu inzit pakt al heel veel ruimte op :(

Flatline

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Dit is het meest zinnige wat in deze thread verteld is. Veel mensen zijn aan het kijken voor een pc te maken voor games die nog niet eens uit zijn. Waarvan vaak de min eisen ook nog niet "vast" staan.

Een pc kopen om in de toekomst beter vooruit te komen is nu geld uitgeven waarvoor je dan minder zou betalen. Of waarvan tegen dan nog betere opties beschikbaar zijn. Nu is dit natuurlijk uw eigen ding maar als het echt is om die games te gaan spelen zou ik wachten tot dan.

Als het is van, nu heb ik mijn vakantie geld (van vakantie job) en het kriebelt om een nieuwe pc te kopen dan is inderdaad het systeem wat Flatline voorsteld een mooie beginner om geld aan te verkwisten :D

jah als hij nu een game pc wilt is de keuze aan hem maar idd binnen een paar maanden komt het 2011 socket uit en in 2012 komen de ivy bridges uit en de bulldozers uit en dan is de setup die ik voorstelde al verouderd.

Flatline

Legacy Member
ebuzola zei:
Overklokken is mijn ding niet en denk niet dat ik kan crossfiren met de case dat ik nu heb. De gpu die er nu inzit pakt al heel veel ruimte op :(
dan neem je gewoon een de i5 2500 en een goedkoper moederbord of wacht je zoals Iphigeneia zegt

Iphigeneia

Legacy Member
ebuzola zei:
Overklokken is mijn ding niet en denk niet dat ik kan crossfiren met de case dat ik nu heb. De gpu die er nu inzit pakt al heel veel ruimte op :(

De optie al weglaten omdat de case niet goed genoeg is zal jammer zijn. Mocht je over een jaar zeggen mijn graka is niet sterk genoeg meer kan je dan weer een smak uitgeven voor een nieuwere kaart terwijl de kaart die je hebt al een mooie prestatie winst geeft als je hem in xfire zet.

Wanneer je niet oc'ed kan je kiezen voor een goedkoper mobo + een i5 2500 (zonder de "k").

ebuzola

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Dit is het meest zinnige wat in deze thread verteld is. Veel mensen zijn aan het kijken voor een pc te maken voor games die nog niet eens uit zijn. Waarvan vaak de min eisen ook nog niet "vast" staan.

Een pc kopen om in de toekomst beter vooruit te komen is nu geld uitgeven waarvoor je dan minder zou betalen. Of waarvan tegen dan nog betere opties beschikbaar zijn. Nu is dit natuurlijk uw eigen ding maar als het echt is om die games te gaan spelen zou ik wachten tot dan.

Als het is van, nu heb ik mijn vakantie geld (van vakantie job) en het kriebelt om een nieuwe pc te kopen dan is inderdaad het systeem wat Flatline voorsteld een mooie beginner om geld aan te verkwisten :D

Dan zal ik nog even wachten met een nieuwe setup te nemen. Het is niet zo dat geld een issue is, ben een werkende mens :p.

Het beste is dus gewoon een nieuwe gpu en paar ram bijsteken om toch al wat deftiger te kunnen gamen, zoals skyrim. Moet er voor de rest nog iets aangepast worden, cpu verandering doordat ik een zwaardere gpu ga nemen of niet noodzakelijk, ben een beetje leek hierin, mijn excuses hiervoor ;)

Edit : de vorige posts hebben mij al wat duidelijker gemaakt :)

EDIT: Hoe oud is uw voeding en wat is zijn wattage + eventueel rating (is het een bronze / silver etc)

voeding is van 2008 en is 700w

Iphigeneia

Legacy Member
ebuzola zei:
Dan zal ik nog even wachten met een nieuwe setup te nemen. Het is niet zo dat geld een issue is, ben een werkende mens :p.

Het beste is dus gewoon een nieuwe gpu en paar ram bijsteken om toch al wat deftiger te kunnen gamen, zoals skyrim. Moet er voor de rest nog iets aangepast worden, cpu verandering doordat ik een zwaardere gpu ga nemen of niet noodzakelijk, ben een beetje leek hierin, mijn excuses hiervoor ;)

Edit : de vorige posts hebben mij al wat duidelijker gemaakt :)

Een nieuwe gpu zal al zeker verbetering brengen. 2gb geheugen bijsteken zal ook helpen.

Echter zou ik voor dit systeem niet al te veel upgrades meer maken. Je bent beter af deze setup 2e hands te verkopen en een nieuwe setup te kopen tegen dan.

ebuzola

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Een nieuwe gpu zal al zeker verbetering brengen. 2gb geheugen bijsteken zal ook helpen.

Echter zou ik voor dit systeem niet al te veel upgrades meer maken. Je bent beter af deze setup 2e hands te verkopen en een nieuwe setup te kopen tegen dan.

Daar was ik al mee bezig , en met het geld kan ik beginnen met een nieuwe setup te maken, maar veel ga ik hiervoor waarschijnlijk niet krijgen met scherm bij ?

Iphigeneia

Legacy Member
ebuzola zei:
voeding is van 2008 en is 700w

Reken er op dat je deze ook vervangt. Nog geen certificaat van bronze of zoiets en toch al 3 jaartjes jong (op zijn minst)

ebuzola zei:
Daar was ik al mee bezig , en met het geld kan ik beginnen met een nieuwe setup te maken, maar veel ga ik hiervoor waarschijnlijk niet krijgen met scherm bij ?

Over de prijs wat je er nog voor kunt krijgen best langs prijsschatting gaan onder buy & sell. De mods daar geven vaak een mooie schatting (ook de andere members hoor).

ebuzola

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Over de prijs wat je er nog voor kunt krijgen best langs prijsschatting gaan onder buy & sell. De mods daar geven vaak een mooie schatting (ook de andere members hoor).

Dat had ik gisteren ook al gepost maar nog ff wachten op reactie daar :p

Ga eens die nieuwe technologieën lezen die ik in de hierboven heb gelezen, kijken wat ik kan verwachten volgend jaar :)

Alvast bedankt allen om toch zo snel te reageren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan