Archief - Game pc set up.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

atx2212

Legacy Member
Ik ben leek op gebied van pc's :) enkel het gamen gaat goed, nu ben ik op zoek nr een nieuwe pc die toch safe zit voor enkele jaren. Een vriend van mij heeft mij een set up gegeven.. wat zijn jullie bevindingen en/of bedenkingen.

cpu 2600k

mobo P8Z68-V

ram Corsair*16 GB DDR3-1333 Quad-Kit

gpu XFX*HD6970

cpu cooler Deepcool*Killer Whale Premium

SSD Corsair*CSSD-F120GB3-BK

SSD 2,5 inch
to 3,5inch Lian Li*HD-321A

case Aerocool*Sixth Element*


alvast bedankt.!

ook graag enkele sites waar ik de onderdelen het best aankoop? thx!

phate_13

Legacy Member
Prijzen er bij zetten alstublieft. Geen I7 nemen. Alsook geen verouderde HD6970, neem een HD7950.

mdgf

Legacy Member
En 16GB geheugen is totaal overbodig en van die koeler heb ik nog nooit gehoord (niet persé slecht, maar ik betwijfel of die interessant is). Als ssd zou ik de samsung 830 120GB verkiezen (zit ook al een 2.5" adapter bij), alhoewel er momenteel geen problemen meer lijken te zijn met de sandforces. Het mobo is wss ook overkill voor je.

soulnether

Legacy Member
meh phate HD6970 is soms beter als je het budget er niet voor heb voor een HD 7950
maar is wel beter moet ik wel bijzeggen

phate_13

Legacy Member
De HD6970 is nooit een betere keuze dan de momenteel aanwezige interessante alternatieven op de markt...

Als je het budget niet hebt voor een HD7950, neem dan de HD6950. Deze is amper 10% trager dan de HD6970, maar wel een stuk goedkoper!

Giovanny

Legacy Member
Ik weet niet welke programma's je allemaal gebruikt maar ik zou toch opteren voor een 2500K ipv. een 2600K. Als je enkel gaat gamen heeft die 2600 geen enkele meerwaarde.

[edit] mijn excuus, ik val in herhaling

Atlantis

Legacy Member
Wat sites betreft zijn interessant:
alternate.be, alternate.nl, azerty.nl,...
Aangezien je van Gent bent kan je zeker ook eens kijken naar
jaha.be, forcom.be, tones.be, aios.be, mycom.be (vrij recent)
Deze hebben elk een winkel in (de buurt van) Gent, altijd handig als er iets scheelt met een onderdeel. Ik heb bij elk van deze al onderdelen besteld en nog geen slechte ervaringen gehad (1 keer by mycom is een bestelling verdwenen, maar hun site was toen nog maar net operationeel). Welke de goedkoopste is voor de onderdelen die je wil, moet je zelf eens uitzoeken. Voor een compleet systeem is meestal jaha het interessantste, maar de keuze is er iets beperkter, en je mag normaal gezien de PC niet zelf in elkaar steken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan