Archief - game pc om Skyrim op max te draaien

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Whitespliff

Legacy Member
Speel eigenlijk bijna geen spellekes meer maar van Oblivion heb zo genoten (met 150+ mods), nu Skyrim uitkomt ga ik toch eens een nieuwe pc kopen.
Wat heb ik nodig om alles op max te kunnen zetten met in het achterhoofd véél mods waaronder uiteraard nieuwe betere textures?
Budget zou rond de 1000€ - 1200€ liggen zonder case, OS of scherm.
Boot & spel zouden op SSD komen, muziek & films enzo staan op 3 2TB HDD's.
CPU: Core i7 960 maar lees hier precies dat deze niet zo goed is om te gamen? De i5 is beter & zo ja, de welke? 1155 of 1156?
Graka: ATI 6950
RAM: Corsair DDR3 8GB 1600 2x4GB Vengeance
HD: OCZ Agility 3 - 120GB 2.5" (andere merken beter?)
Enig advies?
Tnx

verreckie

Legacy Member
Als cpu een i5-2500K nemen, deze is perfect voor een game pc en kan makkelijk overclocked worden.
Moederbord hangt af als je Crossfire wil gaan doen.
bvb: Asrock p67/ z68 extreme 4 of msi p67a-gd65 (b3) of gigabyte ga-p67x-ud3-b3.

Voor SSD zou ik opteren voor een crucial m4, deze zijn wat betrouwbaarder.

Voor graf. kaart zou je kunnen gaan voor HD6950 dirt 3 edition, goeie stille koeler.
Met dit budget zou je nog makkelijk een tweede bij kunnen steken voor nog meer prestaties.

St0wned

Legacy Member
Blijkbaar gaat Skyrim zo zwaar zelfs niet zijn dus met een 6950 ga je wel vrij safe zitten, en met 2 van die beestjes zeker :D

Whitespliff

Legacy Member
Tnx voor de reply's

Zouden jullie voorkeur geven aan Asrock of ASUS voor het mobo?
Maakt het eigenlijk veel uit welke ram ge neemt? 1333, 1600, 2000?
Heb in men case nu een 500W voeding zitten, zou dat nog genoeg zijn & zo nee, welk is een goeie?

Zou dit een goei pc'ke zijn of best nog iets veranderen?
ALTERNATE

Tnx

laurievl

Legacy Member
Asrock is goed ;)
Maakt niets uit die mhz bij ram.dus pak de goedkoopste
En welke voeding precies ? Voor 1gpu zoals die hd6950 is het genoeg 500w

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Setup is.niet zo goed

Voor CF later is een xfx 650 goed genoeg.
Cpu ok
Gpu ok
Mobo is duur ...mss de extreme 4 nemen
Ram gwn de goedkoopste nemen

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

jm188

Legacy Member
corsair tx650 pakken als voeding (of xfx equivalent)

en gaan voor de extreme 4 ipv de extreme 6 (extra features gebruik je toch niet)

ram kan goedkoper , maar het verschil is 10 euro ofzo dus das eigen keuze, 1333mhz heeft mss 1% minder performance, sneller als 1600mhz heeft absoluut geen performance boost

stryker000

Legacy Member
Let op wat je daar zegt met het RAM. Je móet idd niet zozeer naar de snelheid kijken (i5 heeft toch maar 1333 bandbreedt) maar naar de clockings. Een CL7 is uiteraard beter dan een CL9. Ook als je wilt overclocken zou ik toch wat aandacht besteden aan deftig RAM. Ik heb gehoord dat de Gskills bij alternate wel bang for the buck zijn.

mdgf

Legacy Member
Een i5 2500k kun je overklokken op de multiplier, zolang je niet aan de fsb komt (als je daar al aan kunt) speelt uw geheugen niet mee bij het overklokken.

mdgf

Legacy Member
Een v8 is een shitkoeler, hoe kom je daarbij?

Dat geheugen is VEEL te duur, voor 40€ moet je aan 8GB geraken.

Waarom de extreme6 versie van dat mobo en niet de extreme4 (as in: wat zit er voor extras op dat je gaat gebruiken)?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan