Archief - Game pc met beperkt budget

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zarih

Legacy Member
Zoals velen hier zou ik graag de nieuwste games ietwat deftig willen spelen.
Ik heb momenteel een Dell studio 17 laptop die bijna 3 jaar oud is.
Deze is niet echt gemaakt om te gamen dus ik zou graag overstappen naar een desktop.
Het is niet de bedoeling dat ik alle huidige/toekomstige games op ultra kan spelen maar toch kan genieten van enige grafische pracht dus heb ik een systeem samengesteld met een beperkt budget.

Graag had ik een mening gekregen van collega gamers.
Azerty

Het enigste waar ik aan twijfel is de voeding. Is dit een stille/energiezuinige voeding?

Daar komt waarschijnlijk nog W7 en nog wat randapparatuur bij.

Grtz

jayzero

Legacy Member
kan het zijn dat de i5 2500 beter is? dies ook maar 18 euro duurder ofzo.

Zarih

Legacy Member
Da kan maar de i5 2500 kan je niet overklokken en dat kan in de toekomst nog van pas komen bij die FX 6100 mits een andere koeler ofc.

Yank

Legacy Member
Bij dat budget zou ik de SSD laten vallen en toch voor i5 2500K gaan als overklokken een optie is. Wil je de SSD erbij, kun je nog altijd voor een i5 2400 gaan met iets goedkoper moederbord.

Die voeding is zeker goed, de StealthXStream 2 is iets beter, maar ook paar euro duurder en niet modulair.

Zarih

Legacy Member
Hmm ik weet het nog niet goed. Volgens de weinige reviews die er al te vinden zijn ligt de FX 6100 niet zo ver achter op de i5 2500K als het op gamen aankomt en het scheelt toch een stuk in prijs.
Ik zal nog meer reviews afwachten.
Maar ik heb nog wat tijd want ben nog niet onmiddellijk van plan om te bestellen, wil eerst alles op mijn gemak bekijken.

jayzero

Legacy Member
ik dacht dat de i5 2500 juist wel goed was om te overclocken

Zarih

Legacy Member
Inderdaad :)
Ondertussen toch gekozen voor de 2500k
Azerty
Iets duurder maar waarschijnlijk beter.

foenN

Legacy Member
hebt je niet meer opslag nodig? 64gb is amper groot genoeg voor je OS en belangrijke applicaties..

Zarih

Legacy Member
Daar zal ik voorlopig een externe hd voor gebruiken die ik heb want de prijzen voor hdd is schandalig hoog momenteel.

phate_13

Legacy Member
foenN zei:
hebt je niet meer opslag nodig? 64gb is amper groot genoeg voor je OS en belangrijke applicaties..

Ruim genoeg bedoel je? Ik kom nu al 6 jaar toe met een partitie van 50GB/een ssd van 64GB voor windows en AL mijn applicaties. Ik kom zelfs nooit boven de 30GB uit (als ik even negeer dat mijn downloads in eerste instantie op mijn C-schijf komen te staan).

Als je duizend-en-één design applicaties zoals autocad, photoshop, ... gebruikt en/of ook je games op je ssd wilt zetten, dan zul je meer plaats nodig hebben. Anders, nooit niet.

dimio111

Legacy Member
phate_13 zei:
Ruim genoeg bedoel je? Ik kom nu al 6 jaar toe met een partitie van 50GB/een ssd van 64GB voor windows en AL mijn applicaties. Ik kom zelfs nooit boven de 30GB uit (als ik even negeer dat mijn downloads in eerste instantie op mijn C-schijf komen te staan).

Als je duizend-en-één design applicaties zoals autocad, photoshop, ... gebruikt en/of ook je games op je ssd wilt zetten, dan zul je meer plaats nodig hebben. Anders, nooit niet.

Hmm heb een ssd van 120Gb, enkel windows 7 erop en alle basis programma's (java, flash, antivirus die shit dus) en League of legends.
Ik moet zeggen dat ik helemaal niet veel ruimte over hou op dat schijfje.
Ik ben bang als windows 8 uitkomt die 120Gb dus niet meer zal voldoen.

phate_13

Legacy Member
Dan zou ik je adviseren toch eens na te gaan waar al die ruimte naar toe is. Ik gebruik momenteel maar zo'n 27GB van mijn ssd.

Dit is dus alles buiten:
- Games
- Series
- Muziek
- Films
- Foto's
- Back-ups

Ik ga ook niet beweren dat ik de meest veeleisende gebruiker ben. (Welja, ik verwacht veel van mijn pc, maar nooit veel zware dingen tegelijk bijvoorbeeld.) Als je geen van bovenstaande op je ssd zet, alsook geen hele hoop zware programma's gebruikt. Dan weet ik het toch niet hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan