Archief - Game pc en netbook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Seppe0014

Legacy Member
Hallo

Ik ben nieuw op het forum. Ik zoek een pc die voor rendering is gemaakt maar ik zou ook graag een netbook hebben om de lessen bij te wonen. Ik wil wel graag op de pc gamen. Mijn budget is 1900 wel met scherm erbij de rest heb ik al.


Dank bij voorbaat

phate_13

Legacy Member
Iets meer informatie liefst over wat je precies bedoeld met rendering. Maar ik zal alvast eens iets samen gooien. :)

Asus Eee PC 1215B of HP Dm1-4000sd (of gelijkaardig) ~400€

Dell Ultrasharp U2412M ~250€

Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD7950 ~400€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€
SSD : Samsung 830 Series 64GB ~110€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition ~90€
DVD: Dvd-schrijver ~20€

Totaal : 1235 euro

Alles samen : 1885 euro

Dit is wel zonder windows, assemblage of verzending. En hard gericht op gaming (zeer deftige grafische kaart). Als het anders moet : Meer informatie geven over je voorkeuren en waar de nadruk op ligt.

phate_13

Legacy Member
Hangt er vanaf OF de gebruikte programma's gebruik maken van de GPU en dan ook nog OP WELKE MANIER deze van de kaart gebruik maken.

Als het enkel CUDA is, dan moet je inderdaad bij Nvidia zijn, aangezien dit specifiek van Nvidia is. Voor andere rendertaken aan de hand van OpenGL bv. heeft AMD met de HD7xxx de bovenhand momenteel en heeft meer gefocussed op de GPGPU kant van zijn grafische kaarten: AnandTech - AMD Radeon HD 7950 Review Feat. Sapphire & XFX: Sewing Up The High-End Market

Voor 3D modeling zou een I7 2600K overigens ook wel interessant kunnen zijn als je er veel mee bezig bent. Deze biedt toch zo'n 20% betere prestaties in dat gebied dan de I5 2500K. Voor games is er echter totaal geen verschil, dus je moet zelf zien of het zijn 100 euro waard is.

Syndicate1257

Legacy Member
Netbook? Beetje met de tijd mee gaan hé! Tabletje kopen!

phate_13

Legacy Member
Ik ga nu reeds duidelijk maken: Ik jaag me steeds meer en meer op in mensen die zo retarded zijn om steeds maar nen tablet aan te raden terwijl een ultraportable duidelijk de betere keuze is... Vooral dat er ook maar NOOIT enige argumentatie bij gepaard gaat.

Een ultraportable laptopje zoals hierboven aangeraden heeft veel meer functies, tegen lagere prijs, groter gebruiksgemak, ... Zelfs op de nieuwste tablets is word (een tekstverwerker) gebruiken in combinatie met wat internetten niet ideaal en zorgt voor vele kopzorgen. Neem bv. de review op Anandtech van de Asus Transformer Prime maar eens door. En dat is dan zelfs een tablet met dockingstation/toetsenbord. (En dat is één van de snelste/beste/nieuwste tablets op de markt.) Op de meeste tablets moet je dan ook nog eens op het scherm zelf typen. Wat ook nog eens trager gaat en minder gemakkelijk is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan