Archief - Game pc (de zoveelste)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
Dag iedereen,

mijn broer is van plan om een nieuwe pc te kopen omdat zijn huidige pc al bijna 4 jaar oud is en hij binnenkort Battlefield 3 wil spelen.

Randapparatuur is niet nodig, dat heeft hij al. Hij speelt op 1400x900 (indien dit belangrijk is, zelf ken ik er niet veel van).

Een kennis van mij heeft een IT bedrijf als bijberoep, en zou mij het volgende verkopen voor 825 euro:

- Antec Sonata III case met 500W voeding
- MSI 880GMA-E45
- AMD Phenom II X4 965 Quad Core CPU (3400Mhz, 8MB cache)
- Corsair 8MB DDR3 1333Mhz RAM (dit is waarschijnlijk een typfout, 8GB ipv 8MB?)
- MSI N460GTX Cyclone 1GB DDR5
- Sony DVD/RW
- Western Digital HDD 1TB, 7200RPM, SATA, 64MB cache
- MS Windows 7 Home Premium 64bit NL

Ik heb zelf zeer minieme kennis over de echte werking van pc's, dus dacht ik even om hier raad te vragen, of dit een degelijke aankoop is.

Het voordeel is natuurlijk dat ik de persoon ken, en al veel zaken met hem gedaan heb (niet computer gerelateerd) en hij altijd zeer hulpvaardig is.

PS: het budget van mijn broer ligt rond de 800 euro.

Twinturbo

Legacy Member
Montage van uw computer: Montage van uw computer
PC case: Antec One Hundred Midi Tower zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2400 Quad Core 3.1Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock Z68 Pro3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Memory 2: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Harddisk 1: Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATA2
Grafische kaart 1: Nvidia Geforce GTX 560Ti 1Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: LG 22x GH22NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: XFX Core Edition 450W voeding
Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL

totaal: €801.00

Setup komt van Jaha.be
Op alle vlakken beter en goedkoper.

Die kennis mag jou mag wel wat meer moeite doen voor zulk budget.

langun

Legacy Member
Zijn er nog mensen die deze mening delen?

Alvast bedankt voor je antwoord Twinturbo!

SpeedFreak.be

Legacy Member
langun zei:
Zijn er nog mensen die deze mening delen?

Alvast bedankt voor je antwoord Twinturbo!

Kort gezegd: Ja neem die setup van twinturbo wat die kennis voorstelt is verouderd en veel te duur voor wat het is.

mdgf

Legacy Member
Met een enkele kaart en geen noodzaak tot overklokken is dat perfect inderdaad.
Uwen kennis loopt 6 maand (december 2010 ongeveer, de oudheid dus) achter met zijn setup (en zelfs dan...).

langun

Legacy Member
Mijn broer is nog informatie gaan verzamelen bij andere pc winkels en dit zou nog een mogelijke setup zijn, al denk ik persoonlijk dat die setup van op Jaha beter is (sinds dit volgens jullie de beste is voor die prijsklasse, niet door persoonlijke kennis ;) ), maar het kan geen kwaad om het toch eens te vragen.

Pentium Core I5 2400 3,1Ghz 6M
Tybotech case black-silver 500W
Intel CL-P0092 s775 Cooler CU
Kingston/Samsung DDR III module 8GB - 1333
Foxconn H67M-S DDR3-1333/ FSB1333 MATX
VGA Card PCI-E GT520 2GB ddr5
Samsung/Lite-on DVD-rw intern
Western Digital 2TB 64MB SATA

Incl. Windows 7 Home Premium NL 64 bit

Dit alles voor 879,21 euro (wat wel 80 euro boven het vooropgestelde budget is.

Twinturbo

Legacy Member
Oh hemel... die is nog erger dan de 1ste setup die je gaf.

laurievl

Legacy Member
langun zei:
Mijn broer is nog informatie gaan verzamelen bij andere pc winkels en dit zou nog een mogelijke setup zijn, al denk ik persoonlijk dat die setup van op Jaha beter is (sinds dit volgens jullie de beste is voor die prijsklasse, niet door persoonlijke kennis ;) ), maar het kan geen kwaad om het toch eens te vragen.

Pentium Core I5 2400 3,1Ghz 6M
Tybotech case black-silver 500W
Intel CL-P0092 s775 Cooler CU
Kingston/Samsung DDR III module 8GB - 1333
Foxconn H67M-S DDR3-1333/ FSB1333 MATX
VGA Card PCI-E GT520 2GB ddr5
Samsung/Lite-on DVD-rw intern
Western Digital 2TB 64MB SATA

Incl. Windows 7 Home Premium NL 64 bit

Dit alles voor 879,21 euro (wat wel 80 euro boven het vooropgestelde budget is.

als je daar bf3 wilt mee draaien zitte goe mis :') GT520 is de grootste budgetkaart dat er is , beter die van twinturbo nemen ;)

Devian

Legacy Member
langun zei:
Mijn broer is nog informatie gaan verzamelen bij andere pc winkels en dit zou nog een mogelijke setup zijn, al denk ik persoonlijk dat die setup van op Jaha beter is (sinds dit volgens jullie de beste is voor die prijsklasse, niet door persoonlijke kennis ;) ), maar het kan geen kwaad om het toch eens te vragen.

Pentium Core I5 2400 3,1Ghz 6M
Tybotech case black-silver 500W
Intel CL-P0092 s775 Cooler CU
Kingston/Samsung DDR III module 8GB - 1333
Foxconn H67M-S DDR3-1333/ FSB1333 MATX
VGA Card PCI-E GT520 2GB ddr5
Samsung/Lite-on DVD-rw intern
Western Digital 2TB 64MB SATA



Incl. Windows 7 Home Premium NL 64 bit

Dit alles voor 879,21 euro (wat wel 80 euro boven het vooropgestelde budget is.



ma jongens toch, da winkels u da durven verkopen voor zoveel geld? pff amai ze. Afblijven moet je doen

langun

Legacy Member
Zijn pc winkels echt enkel gemaakt om u af te zetten? :D

Bon, het zal dus de setup van Twinturbo worden, met een kaartlezer.

De Antec One Hundred Midi Tower zonder voeding staat niet meer in de lijst, ik neem aan dat een Coolermaster Elite 430 zwart zonder voeding ook geen problemen mag geven?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan