Archief - Game PC check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lazyke

Legacy Member
Hey, ik heb hier een paar weken research gedaan en de topics hier een beetje gevolgd. Ik wil een PC die voornamelijk voor gaming zal dienen (BF3).
Ben van plan om op termijn lichtjes te overclocken en CF te gebruiken.

Hier is wat ik samengesteld heb. Het lijkt sterk op enkele builds in voorgaande threads maar ik wil toch zeker zijn.

4Launch
(Muis en speakers heb ik al)

Ik heb gekozen voor 4launch omdat ze daar de DELL U2311H hebben die hier vaak aangeraden wordt en ook omdat ik het Razer Lycosa toetsenbord wou.
Ik bestel liever alles in dezelfde winkel want heb geen zin om veel verzendkosten te betalen.

Moet er nog iets veranderen aan dit systeem en/of zouden jullie het ergens anders bestellen? Eventueel nog andere suggesties voor het scherm of is die Dell echt zo een no brainer? (scherm mag evt. nog 50 € duurder)

bump

Twinturbo

Legacy Member
Ziet er goed uit.

Weet wel dat de kans groot is dat het een Qwerty toetsenbord is (als je liever Azerty wilt).
Best even navragen dan.

Lazyke

Legacy Member
Ben toch nog aan het overwegen om een ander scherm te kiezen. Moet dienen voor te gamen. Niet meteen voor films te bekijken. Brede kijkhoek is ook niet direct een prioriteit.

Ik dacht eventueel aan Iiyama X2472HD-1 of LG W2442PE-BF?

Rider

Legacy Member
Ziet er OK uit imo. Misschien wil je nog opteren voor een iets grotere SSD. 64 gig is echt wel minimaal; en ge gaat wreed moeten opletten voor de massa data die ongewild op uw C schijf terechtkomt.

pak geen van de 2 schermen; en zoek nog even voort naar een die 1920*1200 draait ipv 1920*1080.

Als dat niet echt uitmaakt; neem dan de LG. 3 jaar garantie vs 2 lijkt mij het belangrijkste verschil :p

Edit: PS: er zit geen CPU koeler bij uw pakket. De stock cooler voor uw CPU is wel voldoende; maar als ge wilt OCen wilt ge misschien op termijn toch zowiezo iets met een grote koelblok en een trage fan ipv die kleine fan die zwaar lawaai gaat maken.

Duffman-

Legacy Member
Is de I5-reeks echt wel het beste wat je kan kopen tegenwoordig prijs/kwaliteit?
Ik ben zelf ook aan't zien voor een nieuwe PC en ben geneigd om AMD te nemen (kheb altijd al AMD gehad) maar ik heb precies de indruk dat die i5 echt wel een pak beter is dan hetgeen dat AMD op de markt heeft gebracht.

GaMe®

Legacy Member
Dag Lazyke, ik ga vanavond mijn game-pc hier op 9lives te koop aanbieden. Vanavond ga ik de topic aanmaken (heb dadelijk examens). Maar ik ben er zeker van dat je interesse in dit systeem zal hebben!

phate_13

Legacy Member
spliffrider zei:
Ziet er OK uit imo. Misschien wil je nog opteren voor een iets grotere SSD. 64 gig is echt wel minimaal; en ge gaat wreed moeten opletten voor de massa data die ongewild op uw C schijf terechtkomt.
Hangt af van je gebruik. Ik gebruik al jaar en dag een partitie van 50GB voor mijn windows en nooit problemen mee gehad. Gewoon je games, muziek, series, films, foto's, ... elders zetten en er is geen probleem.

pak geen van de 2 schermen; en zoek nog even voort naar een die 1920*1200 draait ipv 1920*1080.
Ok, 1200 is aangenamer, maar je vergeet hier wel bij dat het prijsverschil meestal enorm is.

Als dat niet echt uitmaakt; neem dan de LG. 3 jaar garantie vs 2 lijkt mij het belangrijkste verschil :p
Lazyke zei:
Ben toch nog aan het overwegen om een ander scherm te kiezen. Moet dienen voor te gamen. Niet meteen voor films te bekijken. Brede kijkhoek is ook niet direct een prioriteit.

Ik dacht eventueel aan Iiyama X2472HD-1 of LG W2442PE-BF?
En toch zou ik nog steeds voor de Dell U2311H gaan. Hoe kan dit scherm nu een te goede kwaliteit bieden, of wat is het argument nu?

Edit: PS: er zit geen CPU koeler bij uw pakket. De stock cooler voor uw CPU is wel voldoende; maar als ge wilt OCen wilt ge misschien op termijn toch zowiezo iets met een grote koelblok en een trage fan ipv die kleine fan die zwaar lawaai gaat maken.
Dit is enkel bij AMD een echt probleem. Bij intel kan je echt niet spreken van "lawaai" hoor.

GaMe® zei:
Dag Lazyke, ik ga vanavond mijn game-pc hier op 9lives te koop aanbieden. Vanavond ga ik de topic aanmaken (heb dadelijk examens). Maar ik ben er zeker van dat je interesse in dit systeem zal hebben!

Reclame is zeer(!) ongewenst. Stel je voor als iedereen hier zijn spullen kwam aanbieden...

Lazyke

Legacy Member
- Die koeler ben ik blijkbaar vergeten. Ik ging voor de Scythe Mugen 2.

- Met die 64GB SSD denk ik wel genoeg te hebben. Enkel OS, meest gebruikte programma's en BF3 en eventueel nog enkele andere games op termijn. Mappen zoals mijn documenten/downloads zal ik naar mijn grote HD relocaten.

-Voor die monitors ben ik vertrokken van deze review en uit dit overzicht heb ik stelstelmatig schermen geschrapt en de 2 bovengenoemde schermen bleven over. Uiteindelijk bleek dat ze ook respectievelijk een silver en een bronze award gekregen hebben daar.
De Dell dell u2311h had ik trouwens geschrapt wegens zijn tragere responstijden.

phate_13

Legacy Member
Die responsetijd daar merk je niets van. Onder de 16ms merk je niet. Dat is pure marketing. En zoals hier laatst nogmaals vermeld is, hardware.info is een site met vaak interessante artikels, maar je mag zulke dingen vaak met wat meer korrels zout nemen dan anders. Ze slaan ook vaak genoeg de bal mis.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan