Archief - Game pc 400-500 Euro budget

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nooneknows

Legacy Member
^^de titel zegt het al.

Het enige probleem is dat mijn budget waarschijnlijk zeer gelimiteerd is.

daarom zijn mijn belangerijkste requirements:

cod4 op 250 fps STABLE kunnen draaien ;)
Bf 3 redelijk (rond 40 fps) kunnen spelen
(hoeft in beide gevallen niet op hoogste settings)

khoop dat het mogelijk is?

maakt niet uit welk merk eigenlijk. als je maar weet dat het goed samegaat.(ik will ook geen bagger dat stuk gaat. ik word liever in mijn gezicht verteld dat het niet kan.)

ik ben zelf op het onderdeel hardware nogal nieuw dus excuseer mij als ik fouten maak.

Mvg nooneknows

(ps ik heb al een monitor en alles. dus eigenlijk alleen de computer zelf nog ;))

Twinturbo

Legacy Member
Op welke resolutie game je?

Windows 7 inclusief?
Zelf samenstellen of voor een meerprijs door de shop laten doen? (dit laatste is budgetwijs gezien natuurlijk niet interessant)

nooneknows

Legacy Member
Twinturbo zei:
Op welke resolutie game je?

Windows 7 inclusief?
Zelf samenstellen of voor een meerprijs door de shop laten doen? (dit laatste is budgetwijs gezien natuurlijk niet interessant)


Windows 7 heb ik al ;)

resolutie het liefst op de 1280-1024

Zelf samenstellen ofc

ik kan ook zelf in mekaar zetten ;)

Twinturbo

Legacy Member
Afgezien van het feit dat niemand officiële benchmarks heeft van BF3, dus je geen enkel idee kan hebben van de prestaties bij dat spel, heb ik volgende samengesteld bij Azerty.

Azerty

AM3+ moederbord met USB 3.0. Met dit moederbord kan je later ook gemakkelijk upgraden naar een AMD Bulldozer processor. Eventueel is een Asrock 970 Extreme 4 een mogelijkheid (8x/8x crossfire/Sli mogelijkheid), maar dan kom je wel net boven je budget uit (en zal je de voeding ook moeten vervangen voor dergelijke setup).

Je hebt verschillende kasten rond de 35-40 €. Heb deze eruit gehaald omdat deze naast een tool-less design ook dust filters bovenaan de case en onder de voeding heeft. Als de looks je niet aanstaan kijk dan naar de andere Coolermaster Elite kasten/ Xigmatek Asgard / NZXT Source 210

Wordt het misschien ook eens geen tijd voor je monitor te vervangen? Want 1280x1024 is wel heel pre-historisch :)

nooneknows

Legacy Member
Twinturbo zei:
Afgezien van het feit dat niemand officiële benchmarks heeft van BF3, dus je geen enkel idee kan hebben van de prestaties bij dat spel, heb ik volgende samengesteld bij Azerty.

Azerty

AM3+ moederbord met USB 3.0. Met dit moederbord kan je later ook gemakkelijk upgraden naar een AMD Bulldozer processor. Eventueel is een Asrock 970 Extreme 4 een mogelijkheid (8x/8x crossfire/Sli mogelijkheid), maar dan kom je wel net boven je budget uit (en zal je de voeding ook moeten vervangen voor dergelijke setup).

Je hebt verschillende kasten rond de 35-40 €. Heb deze eruit gehaald omdat deze naast een tool-less design ook dust filters bovenaan de case en onder de voeding heeft. Als de looks je niet aanstaan kijk dan naar de andere Coolermaster Elite kasten/ Xigmatek Asgard / NZXT Source 210

Wordt het misschien ook eens geen tijd voor je monitor te vervangen? Want 1280x1024 is wel heel pre-historisch :)

Bedankt voor de hulp ;) als iemand anders me nog wil helpen hoor ik dat graag.

even over de monitor, ik ben gewend om pre-historisch te gamen maar ik kan met mijn monitor ook prima hoger spelen. alleen is de pc die ik nu heb geen steen waard en kan ik dus ook niet echt met een veel hogere resolutie spelen vnwge videokaart

kast kan me geen reed schelen ;)

Twinturbo zei:
Afgezien van het feit dat niemand officiële benchmarks heeft van BF3, dus je geen enkel idee kan hebben van de prestaties bij dat spel, heb ik volgende samengesteld bij Azerty.

Azerty

AM3+ moederbord met USB 3.0. Met dit moederbord kan je later ook gemakkelijk upgraden naar een AMD Bulldozer processor. Eventueel is een Asrock 970 Extreme 4 een mogelijkheid (8x/8x crossfire/Sli mogelijkheid), maar dan kom je wel net boven je budget uit (en zal je de voeding ook moeten vervangen voor dergelijke setup).

Je hebt verschillende kasten rond de 35-40 €. Heb deze eruit gehaald omdat deze naast een tool-less design ook dust filters bovenaan de case en onder de voeding heeft. Als de looks je niet aanstaan kijk dan naar de andere Coolermaster Elite kasten/ Xigmatek Asgard / NZXT Source 210

Wordt het misschien ook eens geen tijd voor je monitor te vervangen? Want 1280x1024 is wel heel pre-historisch :)

trouwens, ik hoop dat je dit nog leest maar,

is dit voldoende om bf 3 te spelen (med settings 40 fps ofzo)
en is dit voldoende om cod4 250 fps te spelen

of is dit gewoon het maximale wat ik kan krijgen?

M_K_

Legacy Member
dit is het maximale dat je kan krijgen denk ik, maar zou ook geen probleem moeten hebben met cod 4 op 250 fps met zo goed als alle settings op max (geen AA), van bf 3 zou ik niet weten maar verwacht van wel

Twinturbo

Legacy Member
ja dit is zo goed als het maximale uit het budget. tenzij je een nog goedkopere processor (Athlon X3 450/455 bv) steekt, dan kan je misschien nog een gtx 560 ti of een 6950 1Gb steken. maar dan kom je ook net boven je budget uit.
Op zulke kleine resoluties is een snelle processor trouwens belangrijker.

In iedergeval, over BF3 ga ik geen uitspraken doen. Maar het zou maar erg vinden als je met een 6870 geen medium details kan draaien op 1080p.

User deleted

Legacy Member
Twinturbo zei:
Afgezien van het feit dat niemand officiële benchmarks heeft van BF3, dus je geen enkel idee kan hebben van de prestaties bij dat spel, heb ik volgende samengesteld bij Azerty.

Azerty

AM3+ moederbord met USB 3.0. Met dit moederbord kan je later ook gemakkelijk upgraden naar een AMD Bulldozer processor. Eventueel is een Asrock 970 Extreme 4 een mogelijkheid (8x/8x crossfire/Sli mogelijkheid), maar dan kom je wel net boven je budget uit (en zal je de voeding ook moeten vervangen voor dergelijke setup).

Je hebt verschillende kasten rond de 35-40 €. Heb deze eruit gehaald omdat deze naast een tool-less design ook dust filters bovenaan de case en onder de voeding heeft. Als de looks je niet aanstaan kijk dan naar de andere Coolermaster Elite kasten/ Xigmatek Asgard / NZXT Source 210

Wordt het misschien ook eens geen tijd voor je monitor te vervangen? Want 1280x1024 is wel heel pre-historisch :)

Heeft die een degelijke onboard grafische kaart? Welke pc is het beste met het oog op een lange "houdsbaarheidsdatum" (ik doe graag vele jaren met een pc): degene hierboven, zonder grafische kaart, of deze:

Twinturbo zei:
Dan zou ik eerder voor een AMD A8 setup gaan.
De igp van de A8 is al dubbel zo snel als de HD3000.

Azerty

Er zou eventueel af en toe op gegamed worden, maar zeker niet de meest recente spellen met alles op 'highest'.

nooneknows

Legacy Member
User deleted zei:
Heeft die een degelijke onboard grafische kaart? Welke pc is het beste met het oog op een lange "houdsbaarheidsdatum" (ik doe graag vele jaren met een pc): degene hierboven, zonder grafische kaart, of deze:



Er zou eventueel af en toe op gegamed worden, maar zeker niet de meest recente spellen met alles op 'highest'.

beetje offtopic -.-

start je eigen thread maar.

mijn advies zou zijn om voor die andere te gaan als je niet op highest wil en maar af en toe gamed.

dan ben je goedkoper uit.

De grafische kaart van mijn toekomstige build van hierboven is wel een stuk beter.

maar dat zal je niet eens nodig hebben als je niet op hoge settings gamed ;)

Twinturbo

Legacy Member
Reden van de verschillende builds is omdat jullie beide andere dingen belangrijker vinden.
Nooneknows gaat de pc vooral voor gamen gebruiken. Jij daarintegen algemeen huis, tuin en keuken gebruik.

Nooneknows zal dus veel meer hebben aan een zware grafische kaart, jij langs de andere kant zal veel meer hebben aan een snelle SSD en grafische prestaties die volstaan voor af en toe oudere games te spelen.

nooneknows

Legacy Member
Twinturbo zei:
Reden van de verschillende builds is omdat jullie beide andere dingen belangrijker vinden.
Nooneknows gaat de pc vooral voor gamen gebruiken. Jij daarintegen algemeen huis, tuin en keuken gebruik.

Nooneknows zal dus veel meer hebben aan een zware grafische kaart, jij langs de andere kant zal veel meer hebben aan een snelle SSD en grafische prestaties die volstaan voor af en toe oudere games te spelen.
ik had het niet beter kunnen verwoorden.

trouwens, ik heb het besteld hoor ;) overmorgen nog ff inmekaar zetten en dan kan ik gaan :D

lizzardking

Legacy Member
hey , ik ben ook vanplan deze pc te kopen.
Ziet er echt goed uit voor niet veel geld. ;-)
Iemand voorkeur voor goeie monitor want ik moet nog alles aanschaffen...
Of zou ik beter wachten tot de aldi pc's weer in de folder staan?

nooneknows

Legacy Member
lizzardking zei:
hey , ik ben ook vanplan deze pc te kopen.
Ziet er echt goed uit voor niet veel geld. ;-)
Iemand voorkeur voor goeie monitor want ik moet nog alles aanschaffen...
Of zou ik beter wachten tot de aldi pc's weer in de folder staan?

sorry voor het late antwoord.

ten eerste: deze pc is qua kwaliteit/prijs verhouding beter dan alles in de aldi. (punt)

ten tweede: wat is je monitor budget?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan