Archief - game pc 1650euro graag advies !!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deadlyjoker

Legacy Member
Cooler Master CM 690 II Advanced € 87,30
XFX PRO850W € 97,20
Corsair 8GB DDR3 1333MHz € 37,30
Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 x2 € 676,00
Samsung 1000GB HDD € 151,50
Kingston 128GB SSDNow V100 € 134,50
Asus P8Z68-V PRO/GEN3 € 167,10
Microsoft Windows 7 Home 64bit e85,70
Scythe Mugen 2 Rev. B € 37,40
Intel Core i5 2500K Boxed € 176,00

scherm,muis en toetsenbord is niet nodig,
1650euro int totaal,kun deze twee videokaarten eigenlijk in sli zetten??
zijn er nog wat betere en iets goedkopere mogelijkheden zou rond de 1500euro willen uitkomen grtzzz mikee :):)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ehh 1 vraag klopt die prijs van je graka wel of zijn het er 2? 676 lijkt me wat veel voor 1 kaart.

FlameDB

Legacy Member
ja die kunnen in sli steken, maar 2x6950 is goedkoper en performanter.

Neem een 2500k, je hebt een cpu cooler en die cpu in de toekomst wat overclocken is doodeenvoudig en zorgt er dan weer voor dat je weer meekunt.

Geen HDD kopen, diezelfde die jij aanhaalt kostte een maand geleden maar 49 euro, probeer ergens een oude harde schijf te recupereren ofzo. Je voeding is wat overkill maar zeker oké voor die prijs

alilsneaky

Legacy Member
Mobo is veel te duur, je hebt al een p67 LE (p67 ondersteunt overclocken , H67 niet omdat intel smeerlappen zijn) mobo voor rond de 100 euro en dat heeft alle functies die je maar kunt wensen als gewone gebruiker.

wow @ the hard disk prijs, zijn die echt ZO duur geworden met de 'schaarste'?

mdgf

Legacy Member
Een p8p67le heeft slechts x4/x16 pci-e lanes, je wilt x8/x8. Maar er zijn inderdaad goedkopere bordjes dan die -v pro.

2x6950 is te verkiezen boven 2x570 (veel goedkoper en gemiddeld quasi even goed). Neem ook geen 2 3slotskaarten om in cf/sli te zetten anders krijgt die bovenste problemen met de koeling.

Als ssd zou ik dan gewoon de m4 nemen, die is uiteindelijk wel een stuk sneller op papier (maar in realiteit is het verschil natuurlijk miniem, moet je zelf weten).


PSU: XFX Core 650W of ander deftige 650W psu.

SXe

Legacy Member
alilsneaky zei:
Mobo is veel te duur, je hebt al een p67 LE (p67 ondersteunt overclocken , H67 niet omdat intel smeerlappen zijn) mobo voor rond de 100 euro en dat heeft alle functies die je maar kunt wensen als gewone gebruiker.

wow @ the hard disk prijs, zijn die echt ZO duur geworden met de 'schaarste'?

Op Alternate kost een 1TB Samsung F3 al 180 euro ondertussen :p

alilsneaky

Legacy Member
SXe zei:
Op Alternate kost een 1TB Samsung F3 al 180 euro ondertussen :p

Jawadde, zag net in het blaadje van de GB een 1.5TB externe (same shit he of t nu interne of externe zijn komt van zelfde fabrieken) voor 65 euro.
Ik d8 dat die gekte rond die ondergelopen fabriek en de gulzige pc winkels al voorbij was.

mdgf

Legacy Member
Jawadde, zag net in het blaadje van de GB een 1.5TB externe (same shit he of t nu interne of externe zijn komt van zelfde fabrieken) voor 65 euro.
Dat soort externe schijven zijn de beste koop van het moment :). Die prijzen gaan ook stijgen natuurlijk.
Ik d8 dat die gekte rond die ondergelopen fabriek en de gulzige pc winkels al voorbij was.
De schaarste kan alleen maar stijgen hé momenteel.

Michiel.

Legacy Member
Is 650w niet te weinig ? Ik heb nu ook 2x 6950 en had eerst een voeding van 600w .. pc crashte constant bij 20-25min gamen. Nu 750w en probleem verholpen. Ik weet nu niet of 50w zoveel verschil is ? Maar ik twijfel er toch aan !

mdgf

Legacy Member
"Wattage" zegt niks over de kwaliteit van de voeding, het is goed mogelijk dat jouw "600W" voeding eigenlijk maar 450W of minder kan geven, terwijl sommige "650W" voedingen 800W of meer kunnen trekken zonder stabiliteitsproblemen (en met hoge efficientie).

Betere voedingen halen ook hogere efficientie (minder energieverlies, kan soms >10% schelen, in een high end game systeem die vaak aanstaat maakt dat dus echt wel wat uit), minder ripple/noise ("properdere" stroom, beter voor de onderdelen), minder kans dat ze het begeven (betere condensatoren ed),...

Vandaar ook dat er "500W" voedingen van 25€ zijn (die in het beste geval stillekes sterven binnen de maand en in het slechtste geval de rest van uw pc in hun graf meenemen en mss een efficientie halen van 70%), terwijl er ook bestaan van 140€ (die >91% efficientie halen, een garantie van 7 jaar hebben en mooi afsluiten zodra er wat mis dreigt te lopen).
De gulden middenweg is meestal het beste pad prijs/kwaliteit/veiligheid (65€ ofzo voor 500W).

Michiel.

Legacy Member
Ok, de voeding die ik had was een ocz gamexstream maar die was dan ook wel al enkele jaren oud ! Sorry voor OT
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan