Archief - Externe hdd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DarKnighT

Legacy Member
IK zoek dus een externe hdd van 300-320gb, 7200 en 8mb ( 8mb minium of mag ook meer zijn).
Ik twijfel tussen de merken Maxtor en WD.

Ik ben afkomstig van limburg dus als iemand een goeiekope winkel weet, mag hij/zij hem altijd meedelen :)

Gtrz

Stre@mus

Legacy Member
Jep, een harde schijf (mag van mijn part Maxtor, WD, Hitachi, Seagate,... zijn) samen in een ICY box.
Hoeveel cache dat die HD heeft (8Mb of 16Mb) maakt niet uit, in een externe behuizing maakt dat toch geen verschil.
Misschien een tipje: er worden ICY boxen verkocht die rondomrond met een blauwe LED verlicht worden. Nadeel is dat deze led knippert als de harde schijf gebruikt wordt. Dit is misschien heel flashy, maar als je bvb een film van die schijf bekijkt in den donker, dan kan dat serieus op u systeem werken. Dus imo ben je beter af met de niet-blauwe-led versie.

DarKnighT

Legacy Member
this dus gewoon een interne hdd kopen en een icy box ?

dan komt het nog beterkoop uit ook ^^

Stre@mus

Legacy Member
Inderdaad, en de harde schijf kan je eenvouding in de ICY box bevestigen door 2 kabeltjes aan te sluiten en 4 vijsjes vast te draaien. Piece of cake...

Let er wel op dat je een ICY box neemt voor een 3,5" device (hard disk dus) en niet voor een 5,25", want die zijn voor DVD-rom's ed.

Yank

Legacy Member
En kijk naar IDE/SATA aansluiting van HD en enclosure, die moeten overeenkomen.

DarKnighT

Legacy Member
dat vroeg ik me nu ook nog af, maakt het verschil als ik een ide of sata hdd neem ?

en de icy box is usb 2.0, dus dat is ook al ideaal. Ik ga ze toch maar gebruiken voor bestanden op te zetten, this meer voor back-up bedoeld

Stre@mus

Legacy Member
Ik zou Sata nemen, ze zijn ongeveer even duur als IDE, soms zelfs goedkoper. En stel dat je ze later toch in een pc wil steken is het beter dat het Sata is.

DarKnighT

Legacy Member
mijn moederbord ondersteunt wel geen sata, maar aangezien ze in die box zit maakt dat niks uit, ofwel ?

Davion

Legacy Member
Ge moet opletten, die SATA boxes zijn meestal SATA-2-SATA boxes, dws dat ge een SATA aansluiting van u mobo naar buiten brengt, de andere zijn meestal IDE2USB, kweet niet ofdat SATA2USB ook bestaat.

EagleEye

Legacy Member
Davion zei:
Ge moet opletten, die SATA boxes zijn meestal SATA-2-SATA boxes, dws dat ge een SATA aansluiting van u mobo naar buiten brengt, de andere zijn meestal IDE2USB, kweet niet ofdat SATA2USB ook bestaat.


Ik heb een ICY box met SATA (de IB-351-StUS )

http://www.short-media.com/images/shorty/reviews/icybox/icybox06.jpg

zo'n aansluitingen zijn da: ge kies ofwel USB ofwel SATA (met bijgeleverde PCI bracket naar het moederbord) en da werkt op allebei perfect (niet tegelijk natuurlijk :sop: )

DarKnighT

Legacy Member
hehe, ik ga morgen es paar winkels af, ik zal iets laten weten als ik ze heb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan