Archief - Een goede buget grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EvilMulder

Legacy Member
Aangezien mijn grafische kaart (GeForce 4 TI 4200) geen vertex en pixel shaders 2.0 ondersteund, heb ik er dringend een nieuwe nodig. Aangezien ik hier niet zo veel verstand van heb zou ik graag jullie mening hebben. Ik zoek een deftig kaartje dat de recente games kan draaien (Oblivion bijvoorbeeld), maar bedenk ook dat ik liever om de twee jaar 250€ investeer dan om de drie jaar 400€. Met andere woorden, het mag niet te duur zijn. :)

Ik dacht aan een kaartje dat de huidige spelletjes op maximum detail kan draaien, maar dan ook maar nauwelijks. Ik ben zeker dat er op deze forums enkele mensen rondlopen die mij beter advies kunnen geven dat de gemiddelde verkoper. :p

Yank

Legacy Member
6800GS kost +- 230€ en kan alle spellen nog goe draaien.
7800GS kost +- 300€, maar is dan ook wel wat beter.

Maar wat is de rest van je systeem?

Cool ice

Legacy Member
Yankee zei:
6800GS kost +- 230€ en kan alle spellen nog goe draaien.
7800GS kost +- 300€, maar is dan ook wel wat beter.

Maar wat is de rest van je systeem?
Idem kzou de 6800GS nemen

EvilMulder

Legacy Member
Bedankt voor de snelle reply!

Ik heb een Pentium 4 2,66 Mhz met een halve gig ram (maar daar ga ik wel nog een halve bijsteken). Das allemaal niet het meeste state-of-the-art, maar een volledige upgrade steekt er voorlopig nog niet in.

EvilMulder

Legacy Member
Ik heb op www.cloetens.be de volgende kaartjes gevonden (de prijzen zijn wel enkel netto):
@268€ AGP8 GeForce 7800GS 256DDR3 TV/Out DVI-I Splinter Cell 2x POV
@232€ AGP8 GeForce 6800GS 256DDR3 TV/Out DVI-I POV Game Thiefe DeadlyShadow
@197€ Pe16 GeForce 6800GS 256DDR3 TV/Out DVI 2VGA Colin McRae Rally'05 MSI
@159€ Pe16 GeForce 6800GS 256DDR3 TV/Out DVI-I POV NO GAMES

Wat kan ik het beste nemen, een AGP of een Pe16 kaart? Ik vermoed dat het iets met mijn moederbord te maken heeft, maar waar kan ik nagaan welke ik nodig heb? En zijn de GS kaarten duidelijk beter? Er staan immers ook GT en XT kaarten in de lijst die niet zo heel veel verschillen van prijs. Nog eens bedankt voor jullie hulp! :applause:

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Ga maar voor deze

@232€ AGP8 GeForce 6800GS 256DDR3 TV/Out DVI-I POV Game Thiefe DeadlyShadow

Je hebt een AGP moederbord.

Cool ice

Legacy Member
Goedkoop vind ik dit niet om van een groothandel te komen. BTW in is dit +/- 280€ terwijl die te vinden zijn voor 250€

Slaxz

Legacy Member
idd
op Cool ice zn webshop staat 1 voor net geen €250. das een mooie deal en zeker een upgrade die de moeite waart is

Mpower

Legacy Member
PCI-EXPRESS GIJ HEBT AGP AGP!!!

@232€ AGP8 GeForce 6800GS 256DDR3 TV/Out DVI-I POV Game Thiefe DeadlyShadow best buy :) denkik

Slaxz

Legacy Member
EvilMulder zei:
Dit is er dan één van XFX, de andere van PointOfView. Maakt het merk waarvan de kaart komt eigenlijk iets uit?
Merk maakt NIKS uit. het enige verschil zit em in de sticker op de cooler en de spellekes/software die ge der bij krijgt.

EvilMulder

Legacy Member
Mpower zei:
PCI-EXPRESS GIJ HEBT AGP AGP!!!

Woops! :crazy:

Ok, dan wordt het die van 232€. Nog eens bedankt voor het advies allemaal, dit is echt een schitterende community! :niceone:

Dayofdead

Legacy Member
Xer0x zei:
Merk maakt NIKS uit. het enige verschil zit em in de sticker op de cooler en de spellekes/software die ge der bij krijgt.
XFX is standaard altijd iets sneller, kijk maar naar benches, maar als je wilt clocken neem je best een ander merk.

Slaxz

Legacy Member
Dayofdead zei:
XFX is standaard altijd iets sneller, kijk maar naar benches, maar als je wilt clocken neem je best een ander merk.
Das zever e maat. enkel de versies van XFX die standaart hoger geclockt zijn zullen sneller zijn.
een 6800GS van PoV of XFX op exact dezelfde clock zullen gelijk presteren

EvilMulder

Legacy Member
Oké, nog één vraag als ik mag. Is er een groot verschil tussen de 6800GS en de 6600GT? Die schelen namelijk een kleine honderd euro, wat toch wel de moeite is als het snelheidsverschil niet zo heel groot is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan