Archief - DVD-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Ok, klinkt waarschijnlijk raar. En nu gaat waarschijnlijk de eerste reactie zijn. KIJKT in de winkel e.

Maar k'weet daar dus totaal niets af :p en zou liefst éénen emmen da meekan tot en met Blue-ray of HD-DVD wat koopbaar zijn. Dus genen al te duren maar ook genen brol zoals ik al gehad heb.

Liefst zou ik kunnen opnemen. En de prijs mag maximum 150 euro (opneemmogelijkheid) of maximum 90 euro (geen opneemmogelijkheid).

Iemand enig idee wat er een goed merk is?
Wat betekend HDMI?
En is Divx iets nuttig of trekt da op niets op TV scherm?

Frado2005

Legacy Member
mythe zei:
Ok, klinkt waarschijnlijk raar. En nu gaat waarschijnlijk de eerste reactie zijn. KIJKT in de winkel e.

Maar k'weet daar dus totaal niets af :p en zou liefst éénen emmen da meekan tot en met Blue-ray of HD-DVD wat koopbaar zijn. Dus genen al te duren maar ook genen brol zoals ik al gehad heb.

Liefst zou ik kunnen opnemen. En de prijs mag maximum 150 euro (opneemmogelijkheid) of maximum 90 euro (geen opneemmogelijkheid).

Iemand enig idee wat er een goed merk is?
Wat betekend HDMI?
En is Divx iets nuttig of trekt da op niets op TV scherm?
divx is nuttig als je bv films vanop je computer op cd/dvd zet, kan je dvd speler die afspelen(als die films gecodeerd zijn in divx natuurlijk(xvid gaat meestal ook))

mythe

Legacy Member
frado2005 zei:
divx is nuttig als je bv films vanop je computer op cd/dvd zet, kan je dvd speler die afspelen(als die films gecodeerd zijn in divx natuurlijk(xvid gaat meestal ook))
Dat wist ik. Maar ik bedoel dat de kwaliteit meestal wel een stuk lager liggen dan normaal. Dus als je het op TV-scherm kijkt dat ze waarschijnlijk worden uitgerokken en de moeite niet waard zijn voor op CD te branden. Dat heb ik toch al gemerkt als ik ze omcodeer tot een VCD.

Teknoman

Legacy Member
Dan hebt ge ze niet goed omgezet naar svcd als ze uitgerokken worden.
Als ge een gewone dvd-speler hebt met divx dan speelt dat evengoed af als op uw pc.

Als ge een dvd-speler wilt die lang mee kan gaan, zorg dan dat ge 1 hebt met component-uitgangen en dat hij kan upscalen naar hd-resoluties.

mythe

Legacy Member
Teknoman zei:
Als ge een dvd-speler wilt die lang mee kan gaan, zorg dan dat ge 1 hebt met component-uitgangen en dat hij kan upscalen naar hd-resoluties.
En nu in mensentaal? :p
Want zoals ik al gezegd em, ik ken daar niets van :d.

upscalen naar HD resoluties is da als er opstaat HDMI?

Frado2005

Legacy Member
mythe zei:
Dat wist ik. Maar ik bedoel dat de kwaliteit meestal wel een stuk lager liggen dan normaal. Dus als je het op TV-scherm kijkt dat ze waarschijnlijk worden uitgerokken en de moeite niet waard zijn voor op CD te branden. Dat heb ik toch al gemerkt als ik ze omcodeer tot een VCD.


hmm, op mijn lcd scherm is dit mooi. Ik brand gewoon die avi's, samen met srt ondertiteling als dataschijf op een dvd rw, en ik heb goeie kwaliteit op mijn TV.

-Timo-

Legacy Member
Als je een DVD-recorder wil zal je je 150 euro wel mogen verhogen :)

mythe

Legacy Member
dan geen DVD recorder :p.
Maar ik dacht aan combi maar dat is nooit zo goed :). (VHS + DVD).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan