Archief - DVD reader and DVD writer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

djyamx

Legacy Member
ik zou een nieuwe lezer en writer moeten hebben, iemand enig idee welke ik best neem

voor reader had ik in gedachten:

Philips PCDV 5016B - DVD-ROM drive - IDE

voor writer:

LiteOn SHW-16H5S - DVD±RW (±R DL) drive - IDE
of
Philips SPD3200CC DVD+/-RW/16x LS - USB2 - Retail
of
Plextor PX-755SA - DVD±RW (±R DL) drive - Serial ATA

wat is het verschil tussen de 3

iemand anders een idee?

Davion

Legacy Member
Voor Writer: BenQ DW-1650.
Kzou persoonlijk geen apparte lezer pakken, als ge toch per sé ene wilt pak dan nen NEC/Lite-On/Plextor. (OnTheFly kopiëren is zeer slecht)

Hoort op Aankoopadvies, moved.

djyamx

Legacy Member
de enigste dak tegenkom van benq is de 1655, is deze ook goed? waarom voor lezer geen philips?

Dakantochnie

Legacy Member
djyamx zei:
de enigste dak tegenkom van benq is de 1655, is deze ook goed? waarom voor lezer geen philips?
Ik denk niet dat davion iets tegen het merk Philips heeft (waar ik zelf zeer goede ervaringen mee heb op het vlak van DVD writers), maar wel tegen het feit dat die ene Philips die ertussen stond een externe was.

HellCat zei:
waarom is dit zeer slecht? eigelek de eerste keer dat ik dit hoor...
Omdat er zo een gebrekkige foutencontrole is.
Zo kan het zijn dat je in het midden van het kopiëren een onherstelbare fout tegenkomt op je lees disc. Dan is je schrijfdisc wel onbruikbaar geworden en kan je het weggooien.

Davion

Legacy Member
@Djyamx:
- Het feit dat als u lees CD/DVD ffkes hapert der een buffer underrun optreed, een CD/DVD die OnTheFly is gekopieërd zal Automatisch een PAK meer fouten bevatten..
- Neen, de tijd dat Plextor beter was, is al efkes achter ons.
- Neem die BenQ DW-1655 maar, het beste dat je atm kunt hebben.

Mich

Legacy Member
Davion zei:
- Neem die BenQ DW-1655 maar, het beste dat je atm kunt hebben.
Ik denk dat het verschil tussen de 1650 en 1655 is dat deze laatste over lightscribe technologie beschikt. Mooie feature, maar het maakt de schrijver meteen ook een pakje duurder. Ik zou de 1650 nemen indien die beschikbaar is, zoniet zou ik de 1655 overwegen. Ik ben trouwens zeer tevreden over m'n dw1655.

Moloch

Legacy Member
benq dw1650 idd, onlangs ook gekocht en zeer tevreden van

offtopic: tis mij wel opgevallen dat bij het branden in nero met mijne benq er geen bericht komt van "buffer underrun protection activated", terwijl dit met mijne samsung cd schrijver wel het geval is?

Davion

Legacy Member
@Moloch: Start Nero Smartstart: Kies Nero BurningROM (of start rechtstreeks NeroBurningROM), ga naar Recorder > Choose Recorder, klik op u BenQ, en aan de onderkant links is ne Button Options, klik daarop, en in het menu dat nu naar beneden komt kunde al u features aan of afvinken, die moet ge allemaal aanvinken.

Moloch

Legacy Member
ah da noemt seamless link, stond al aan, dus da zal wel aanstaan in nero express ook zeker? :)

kheb wel redelijk veel voor dat den buffer serieus verminderd (tot 10% en soms minder) en dan terug naar 100% stijgt (maar de dvd's werken wel perfect achteraf), komt meestal voor als em al een goed stuk geschreven heeft, mss door het feit dattek maar 512MB mem heb?

Davion

Legacy Member
Dat kan mss zijn idd.
Ge kunt ook bij de opties ergens nen buffer instellen voor het branden, het maximale is 80Mb, das nen buffer van Nero zelf, mss die ook verhogen, kan zijn dattem die auto maar op 40Mb ofzo pakt, dan kunde die manueel op 80Mb zetten, kan geen kwaad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan