Archief - Draadloze netwerkkaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spector

Legacy Member
Jeep,

Na het stil vallen van mij topic in Hardware toch maar hier snel een post plaatsen voor een draadloze netwerkkaart
Gevraagd:een goede netwerkkaart met kwaliteit/prijs en hopelijk goede commentaar.
Ook eventueel wat uitleg over eventuele snelheden en of de verbinding bij online gaming problemen geeft?(mijn kamer is net boven de router)
Merk router:Philips wireless ADSL router(4 vaste PC / ...draadloze)

Lan

Legacy Member
Gebruik indien mogelijk een PCI kaart voor je vaste pc (en een PCMCIA voor je laptop), kwestie van geen miserie te hebben met USB lag...

Merken: Dlink DWL G510, USR 805417, Linksys, SMC.
Controleer even of je router wel degelijk wireless g is, en of die WPA encryptie kan.
Koop dan zeker ook een kaartje dat WPA (of zelfs WPA2) ondersteunt.

Spector

Legacy Member
bedankt voor de uitleg zal zeker eens op de doos kijken wat het wel en niet ondersteund.
En wat met de internetsnelheid? Geen vertraging merkbaar?
ook al eens eerder gevraagd wat best nemen 54mbps of 124mbps(denk tog dat het zoveel is) mss hier een andere mening daarover

zjellatine

Legacy Member
Is het niet beter als je een netwerkkaart koopt die van het zelfde merk is als je router (stond eens een artikel in netwerk denk ik)?
kan zijn van niet want het was al een eindje geleden

grtz

Lan

Legacy Member
Dat is altijd beter ja. De 54mbps is een standaard, maar er zijn er ook die 125mbps kunnen en dat is géén standaard. Je moet dan router én kaart van hetzelfde merk nemen.
Je internetsnelheid is normaal gezien ergens tussen 3 en 15mbit/s. Een stuk onder de 54mbps dus.

Lan

Legacy Member
Die gaat zeker werker ja, maar dan maar tegen 54mbps, niet tegen 125mbps.

Spector

Legacy Member
Philips ADLS wireless modem
WEP tot 128 bit
WPA compatibel
WIFI certified (BG)
MAC adres filter
Gaat van 10-100 mbps

een paar specs ivm de router!
da zal daar op gaan? en is het beter van PCI kaart of USB stick voor wireless?

Lan

Legacy Member
Idd PCI kaart. Een USB stick kan je makkelijk lag geven en is eigenlijk niet geschikt om netwerkfuncties mee te doen.

Spector

Legacy Member
owkay! merci voor de comments, ga kijken voor een PCI kaartje van 54mbps want gaat tog maar tot 100 dus tis dom om meer geld te geven voor iets wa em tog nie gaat halen

Feignasse

Legacy Member
Spector zei:
owkay! merci voor de comments, ga kijken voor een PCI kaartje van 54mbps want gaat tog maar tot 100 dus tis dom om meer geld te geven voor iets wa em tog nie gaat halen

Die 10/100 slaat op de verbinding via netwerkkabels.
Wireless heeft die router max 54Mbps.
Mijn voorkeur zou trouwens uitgaan naar een kaart van Linksys.
Heb al slechte dingen gehoord over US Robotics...

En het is "toch", niet "tog" :crazy:

Davion

Legacy Member
USR is zeer goed, kheb der hier ne router van, echt geen klagen van.

Mr. M

Legacy Member
mja ik heb er toch dikke probleme mee gehad (wel nog een oude versie, die nieuwe schijne veel beter te zijn)

ma de mijne viel constant uit en toen we er nen helen dag nimeer aankonde zelfs ni via kabel (we hebbe meermaals gereset enzo ook) is menne pa naar de winkel gegaan en heeft em ne linksys gekocht en daarmee heb k echt nog geen probs gehad

ik heb wel nog een USR PCI wireless kaart en om eerlijk te zijn vind ik de drivers en de software ook ni alles maja, das mss smaak :s

ik moet er wel bijzegge da ik ook gewoon pech kan hebbe gehad met die router, het kan heel goe zijn dat de meeste USR routers da ni hebbe ook natuurlijk, ma ik moet er toch gene meer hebbe :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan