Archief - desktop pc (€800)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LiQuiDe

Legacy Member
Hey,

Mijn huidige pc is dus zodanig verouderd, daarom ga ik dus op zoek naar een nieuwe. Ik zou er max 850 euro aan willen uitgeven (alleen pc, geen scherm, randapparatuur) Hij mag best wel gebruikt worden voor te gamen (bf3 enal)

-wat zijn tegenwoordig de aanbevolen online shops?
-SSD noodzakelijk bij dat budget (zoja: welke), of zou ik beter wat meer investeren in cpu, gpu ?
-besturingssysteem reeds in bezit
-had hem lieft de volgende weken gehad, maar moest ik redelijk wat kunnen uitsparen door 2 maandjes te wachten, dan zal ik dat ook wel doen :)

Nu had ik graag jullie advies ! Ben namelijk niet meer op de hoogte van alles met wat hardware te maken heeft :p

Alvast merci !

piemel

Legacy Member
SSD (crucial M4 64GB) kan perfect in dat budget.

Intel i5-2500 (indien overklokken i5-2500K + scythe mugen 2)
HD 6950 Dirt 3
8GB RAM (4 is genoeg, maar pak maar 8 omwille van budget)
P67 bord, kijk goed merk met usb 3.0 etc. shizzle (ken er nu geen uit het hoofd)
Samsung Spinpoit F3 1TB 7200RPM hdd
Goedkoopste dvd-brander (of blu-ray)
voeding: A-merk, pak rond 450-500W (of indien ge SLI/crossfire gaat doen, 650W, dan is dat zeker ruim voldoende)

Shops: alternate, of azerty (ik prefereer azerty)

phate_13

Legacy Member
Azerty.nl, power4pc, alternate, jaha, ... hangt er wat vanaf of je in het buitenland wilt bestellen, wat voor service je wilt, je de pc zelf in elkaar zet of niet, waar je zelf woont, ...

Noodzakelijk is veel gezegd. Ik raad het bij eender welk budget aan (zo ook nog een andere topic, waar ik zojuist een pc heb samengesteld waarbij de ssd 1/4 van het budget inneemt, pc'tje van 400 euro.) Maar het hangt af van je prioriteiten natuurlijk. Omdat ik zelf de laatste tijd minder game en veel meer gewoon met random dingen op mijn pc bezig ben vind ik een ssd nog belangrijker dan de grafische kaart. Als je echter 90% van de tijd op je pc gamed, dan zal een ssd minder belangrijk zijn tov de grafische kaart. Wat dan ook belangrijk is: Op welke settings wil je games spelen, als je alles zo hoog mogelijk wilt open draaien, en als dat het belangrijkste is, zal er geen budget meer zijn voor een ssd.

Wachten is misschien nog wel interessant, ondertussen zouden eindelijk (deze keer echt) de bulldozer processoren van AMD op de markt komen binnen enkele weken. Deze zouden interessant moeten zijn, en volgens mij op zijn minst de prijzen van de huidige intel cpu's ook nog een beetje moeten drukken. (AMD kennende.)

piemel

Legacy Member
phate_13 zei:
Wachten is misschien nog wel interessant, ondertussen zouden eindelijk (deze keer echt) de bulldozer processoren van AMD op de markt komen binnen enkele weken. Deze zouden interessant moeten zijn, en volgens mij op zijn minst de prijzen van de huidige intel cpu's ook nog een beetje moeten drukken. (AMD kennende.)

/off-topic: hebt ge daar ergens bronnen van? want ben daar zelf ook al lang op aan het wachten :D

LiQuiDe

Legacy Member
phate_13 zei:
Azerty.nl, power4pc, alternate, jaha, ... hangt er wat vanaf of je in het buitenland wilt bestellen, wat voor service je wilt, je de pc zelf in elkaar zet of niet, waar je zelf woont, ...

Noodzakelijk is veel gezegd. Ik raad het bij eender welk budget aan (zo ook nog een andere topic, waar ik zojuist een pc heb samengesteld waarbij de ssd 1/4 van het budget inneemt, pc'tje van 400 euro.) Maar het hangt af van je prioriteiten natuurlijk. Omdat ik zelf de laatste tijd minder game en veel meer gewoon met random dingen op mijn pc bezig ben vind ik een ssd nog belangrijker dan de grafische kaart. Als je echter 90% van de tijd op je pc gamed, dan zal een ssd minder belangrijk zijn tov de grafische kaart. Wat dan ook belangrijk is: Op welke settings wil je games spelen, als je alles zo hoog mogelijk wilt open draaien, en als dat het belangrijkste is, zal er geen budget meer zijn voor een ssd.

Wachten is misschien nog wel interessant, ondertussen zouden eindelijk (deze keer echt) de bulldozer processoren van AMD op de markt komen binnen enkele weken. Deze zouden interessant moeten zijn, en volgens mij op zijn minst de prijzen van de huidige intel cpu's ook nog een beetje moeten drukken. (AMD kennende.)
voor mij is het niet echt noodzakelijk om alles zo hoog mogelijk te draaien (liever wat meer fps dan...) Misschien dan voor die SSD (crucial M4 64GB) gaan...

Antec One hundred (black, no psu, atx) 49,90 €
Corsair CX v2 (500 watt, atx) 55,87 €
Asrock P67 Pro3 SE 79,74 €
Intel Core i5 2500 (3.3 ghz, 6 mb, s1155, 95 watt, boxed) 179,04 €
Standaard boxed cpu koeler
2x Kingston ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered)
47,00 €
His RADEON HD6950 IceQ X (800 mhz, 2048 mb, DDR5, 5000 mhz, 256 bit, 11, fan) 229,90 €
Samsung Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
48,50 €
Micron Crucial M4 (64 gb, sata/300, 415 mbps, 95 mbps) 88,36 €
Nec DVD ReWriter AD-7280S (24x, sata, black) 19,50 €

totaal: 827,81 €
samengesteld op power4pc, een beetje deftig ?
sommige onderdelen waren wel niet voorradig (levert dit lange levertijden op?)

phate_13

Legacy Member
Dat is zeker deftig ja. Met dat budget zal het niet veel beter kunnen. Ziet er wel een klein beetje een budget moederbordje uit, maar cava nog wel denk ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan