Archief - Desktop check up

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bahamut

Legacy Member
Al een tijdje denk ik aan het bouwen van een nieuwe desktop, en sinds mijn trouwe laptop gesneuveld is ... lijkt het me een goed moment.
Afgezien van de hard disk dan.
Ik kom van een XPS laptop C2D 2Ghz / 2Gb / Nvidia 7950

Nieuwe PC moet dienen voor bureau toepassingen, gaming (1080p) multimedia (ook encoden van video) en 3D modellering (amateuristisch).
In de toekomst moet een 2e graka in crossfire een optie zijn, evenals eenvoudige overclock. Ik zoek dus een pc die een tijdje kan mee gaan.

Op Azerty heb ik volgend systeem samengesteld
Azerty link

Budget is dus ongeveer €900-€1100 voor pc zonder randapparatuur.
Ik blijf echter met vragen zitten (wegens beperkte kennis) over moederbord voeding en het samenstellen zelf. Moet ik nog kabels/fans/pasta/etc. bestellen, of loop ik best naar de lokale pc shop als ik iets mankeer?

Graag jullie input!

EDIT: Aankoop kan eenvoudig uitgesteld worden tot Maart volgend jaar, is het zinvol te wachten, of is er niks revolutionairs in het vooruitzicht?

Lan

Legacy Member
Ziet er ok uit. Grafische kaart is wat licht voor al dat cpu geweld.
Bestaat mugen II nog? normaal is dit mugen III nu.

kabels bijbestellen: neen er zitten sata kabels bij je moederbord
pasta: zit bij je scythe koeler
fans: er zitten er 3 in: 1 boven, voor en achter. linkt me prima om mee te beginnen

Uitstellen kan je blijven doen in de pc wereld. er is wel altijd iets om naar uit te kijken.
Maart 2012 is 4 maanden, dan zijn er nieuwe graka, mss zelfs cpu's ...

verreckie

Legacy Member
Hoezo is die graf. kaart wat licht? Die voldoet prima voor alle huidige games, en prijs/ prestatie nog altijd een van de beste.
Mugen 2 is stiller en koelt iets beter, dus zolang de 2 nog te krijgen is, neem je die.

In 2012 verwachten we nog de Ivy bridge processors van Intel, en de HD 7xxx reeks van AMD.
Ik ken geen data wanneer deze op de markt komen, maar lijkt me wel de moeite om te wachten als je nog kan wachten.

mdgf

Legacy Member
Aankoop kan eenvoudig uitgesteld worden tot Maart volgend jaar, is het zinvol te wachten, of is er niks revolutionairs in het vooruitzicht?
4 maand is lang ze...
Wacht dan gewoon.

Bestaat mugen II nog? normaal is dit mugen III nu.
Das de allerlaatste batch voor de benelux.

Bahamut

Legacy Member
Ok bedankt voor het advies.
Ik was niet op de hoogte van Ivy Bridge en HD 7xxx kaartjes.
Op internet lijken beide een mooie stap voorwaarts, dus misschien nog even afwachten tot ze er effectief zijn :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan