Archief - Dell xps 14z of 15z

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pol147

Legacy Member
Hoi,

heb op de Dell site 2 laptops gezien die mij wel aanspreken.
De XPS14z en XPS15z.
De 15z zou een goed scherm hebben en iets meer aansluitungen dan de 14z.
De 14z vind ik iets mooier met zijn zo goed als naadloos scherm.
Zou moeten dienen voor internet, mailen, website ( gemaakt in Notepad ) , misschien dat ik later wel met een webprogramma ga werken ), en vooral Coreldraw 12.
Zou een 14" scherm volstaan om sites te ontwerpen , of toch beter een 15" ( heb momenteel een oude 15,4" ).
De 14z kan dan weer met een SSD schijf worden uitgerust.
Als er iemand ervaringen heeft met één van beiden , laat gerust weten.

moehaa!

Legacy Member
Van de 15z hoor ik niet veel goeds. Bouwkwaliteit zou erg slecht zijn (rand die begint los te laten etc). 14z is iets beter maar wel een slecht schem en slechte resolutie (maar alle schermen met 768p resolutie zijn slecht hoor, is niet specifiej hier).

Als ik van jou was zou ik wachten op de (waarschijnlijke) opvolger van de 15z:
Specificaties nieuwe Dell XPS 15 verschijnen online | Core | Tweakers.net Nieuws

Of de Sony Vaio SE, is ook een slanke, lichte 15" notebook met super scherm (zeldzaam!).

AnandTech - Sony VAIO SE: An IPS Laptop for Under a Grand

Rubisti-Ftw

Legacy Member
moehaa! zei:
Als ik van jou was zou ik wachten op de (waarschijnlijke) opvolger van de 15z:
Specificaties nieuwe Dell XPS 15 verschijnen online | Core | Tweakers.net Nieuws

Is eigenlijk de opvolger van de Dell XPS 15, zal dus groter en zwaarder uitvallen dan de 14z, niet veel uiteraard. Wel veel krachtiger dan de 14z, zowel processor en videokaart. Ook veel beter scherm dus lijkt me wel verstandig hierop te wachten, ga ik allesinds doen. :D

Ook al artikel gelekt met foto, klik! Denk dat ze uitkomen begin mei maar pin me daar niet op vast.

John1307

Legacy Member
moehaa! zei:
Van de 15z hoor ik niet veel goeds. Bouwkwaliteit zou erg slecht zijn (rand die begint los te laten etc). 14z is iets beter maar wel een slecht schem en slechte resolutie (maar alle schermen met 768p resolutie zijn slecht hoor, is niet specifiej hier).

Als ik van jou was zou ik wachten op de (waarschijnlijke) opvolger van de 15z:
Specificaties nieuwe Dell XPS 15 verschijnen online | Core | Tweakers.net Nieuws

Of de Sony Vaio SE, is ook een slanke, lichte 15" notebook met super scherm (zeldzaam!).

AnandTech - Sony VAIO SE: An IPS Laptop for Under a Grand

Hmm, die Sony ziet er wel interessant uit. Maar is die krachtig genoeg voor Foto, Video en Sound edit? En af en toe een beetje te gamen? Of dan toch maar voor een macbook gaan?

mdgf

Legacy Member
Maar is die krachtig genoeg voor Foto, Video en Sound edit? En af en toe een beetje te gamen? Of dan toch maar voor een macbook gaan
Voor een zelfde prijs is een macbook VEEL minder krachtig (in vgl met een xps, vaios zijn ook overpriced, maar wss nog altijd krachtiger), dus dat vind ik een heel rare logica ze. Voor de prijs van de goedkoopste macbook met dual core i5 kun je al gemakkelijk een quadcore i7 vinden met full hd resolutie en zelfs nog een echt gpu als je wat wilt (vs veel zwakkere onboard) gamen.

Pol147

Legacy Member
De nieuwe XPS staat me ook wel aan .
Weet er iemand of er ergens een mogelijkheid is om de laptop in real life te zien ?( ivm degelijkheid, materialen ), heb graag de laptop eens vast voor ik hem koop.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan