Archief - dell laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

c3c

Legacy Member
Hallo,

Ben aan het overwegen nieuwe laptop te kopen, en mijn ogen zijn op dell gevallen:

Inspiron 6400:

Intel Core duo processor 2ghz, 2MB L2cache, 667 MHz FSB

XP media center edition 2005

2048mb 533Mhz DDR2 SDRAM

80gb 5400rpm

256MB ati mobility

15.4" W screen TFT display: 1280*800

8*DVD+- rw

en dan nog wa andere prullen erbij:)

Prijs: +-1600€


Is dit een goede laptop voor dat geld?
Doel is voornamelijk gewoon gebruik, met af en toe eens wat games.
Die processor, is dat dan ook een centrino?


Alvast bedankt...


grtz c3c

steffoe

Legacy Member
voor dat budget neem je beter een 9400 met een 9700 gt erin imo

c3c

Legacy Member
steffoe zei:
voor dat budget neem je beter een 9400 met een 9700 gt erin imo

ja tis nu wel zo da ge bij dell ni echt veel keuze hebt, als ge de 9700 wilt, dan moet ge al overgaan naar de inspiron 9000 normaal, althans stond de 9700 niet in mijn keuzelijst.
Denk dat de combinatie die ik koos, enkel met de ATI was.

ma is die ATI kaart goed? er zal af en toe wel wat gegamed worden, ma das ni de hoofdzaak...

GhO$T

Legacy Member
de ati bij u configuratie is waarschijnlijk een x1400? Fantastisch zijn die alleszinds niet om te gamen, maar als je maar occasioneel speelt en niet verwacht van de laatste nieuwe games op full te kunnen draaien dan zal het wel volstaan denk ik.

Ik denk ook wel dat je momenteel bij de inspiron 9400 meer waar krijgt voor je geld maar dan zit je wel met een 17" scherm, als je niet zo groot wil gaan is dit al geen optie.
Bij de 9400 kan je als 3d kaart de nvida 7800 (en binnenkort de 7900) kiezen, wat toch veel meer geschikt is om te gamen (en voor die 1e vragen ze maar evenveel als een x1400, heel interessant van prijs dus.

GhO$T

Legacy Member
Beavis_69 zei:
Bleh, een pokketrage harde schijf.
pokketraag :ironic: vooral niet overdrijven hé

Als je er een laptop met 7200rpm schijf naast zet zal die misschien wel wat sneller zijn (en bij hoeveel toepassingen ga je dat verschil al merken...) het verschil daartussen schijnt bij laptops echt niet zo groot te zijn, alleszinds niet groot genoeg om 110€ op te leggen (dat kost de upgrade bij dell)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan