Archief - cpu of graka?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dj insulin

Legacy Member
de slechtste pc bij mij thuis heeft volgende specs:
pIII 650
384 mb ram
geforce fx 5200

Af en toe spelen we intern wat games, vooral QIII engine (QIII, wolfenstein maar 80% ET)
wat is de beste upgrade die ik voor dat systeem kan doen?
a) een pIII 800 kopen (kost mij 35 euro)
b) een andere graka kopen

wat is de beste optie, en indien b, enig advies welke? (zeg nu ni een 6200 he, da ding moet nooit dx9 code uitvoeren)

Spector

Legacy Member
wrm legde dan nie u geld samen en koopte een "gewone" PC zoals die in mijnen Sig...kan ook alle "nieuwe" games draaien en kost nie veel :) heeft mij alles samen mss 450€ gekost (alleen maar de interne hadware +DVD-RW)

dj insulin

Legacy Member
Spector zei:
wrm legde dan nie u geld samen en koopte een "gewone" PC zoals die in mijnen Sig...kan ook alle "nieuwe" games draaien en kost nie veel :) heeft mij alles samen mss 450€ gekost (alleen maar de interne hadware +DVD-RW)
omdat da de 6de pc op mijn netwerk is en ik ni de computerinfrastructuur van heel mijn familie ga betalen :P

RealFlub

Legacy Member
vervangen kan men ook nog eh ;) nieuwe in de plaats van de oude.

maar koop u ne P3 800 + Ram dat je minstens 512MB hebt

Roefus

Legacy Member
verkoop een/twee/drie latje 128 en koop 1/2 van 256mb (zijn 2ehands makkelijk te vinden)

Yank

Legacy Member
Processor zou meeste helpen denk ek, maar van 650 naar 800 gaat nu wel niet zoveel winst geven he.
Andere graka gaat niet echt helpen omdat je toch gelimiteerd bent door cpu en ET is ook echt geen zwaar spel he, ge kunt dat heel vlot spelen met een FX5200 op 1024x768, 'k heb da zelf een heel tijd gedaan.

Kunt ge niet ergens kijken voor 2e hands Athlon XP of P4'ke?

R.Winters

Legacy Member
Kzou en hele nieuwe pc kopen, maja :p

Uw cpu updaten zou het beste zijn denk ik, alhoewel ge serieus wa weinig ram hebt, zou dat updaten ook geen stomme zet zijn.

Kwa CPU moet ge zien, kzou toch over the 1GHZ gaan alsk u was.

SMa

Legacy Member
384 mb ram is toch niets?...
verkoop je ram en koop 2*256mb of nog liefst vanal 2*512mb
tenzij het nog sd-ram is, da is dan zen geld niet meer waard
dan koop je mss toch beter een volledig nieuwe pc, 2de hands fzo

Yank

Legacy Member
Sommige mensen moeten toch eens heel goed beginpost lezen, het gaat over een pc die Q3 engine moet draaien he...

@sheep: 384mb is zeker genoeg voor Q3, zou jij trouwens eerder ram upgraden dan cpu of graka? En 'k zou wel eens een P3 650 willen zien met iets anders dan SD-RAM...

Roefus

Legacy Member
tzal allemaal ni zoveel schelen
ik speel met mijn p1.7/fx5900ultra/256sdram ook nog Q3 engine games
en het enige wak nu moet upgraden is het geheugen omda anders de laadtijden marginaal lang zijn

Api3

Legacy Member
als ge zen sig leest zie je dat em wel een "deftig" pcke heeft :D

ik zou btw gaan voor een nieuwe cpu want een betere graka gaat voor zou "oude" spellen nie veel uitmaken

GhO$T

Legacy Member
mja ik zou toch ook de cpu eerst vervangen, maar wel enkel als het de moeite is, en van 650 naar 800mhz lijkt mij niet de moeite zeker als u dat 35€ kost, kan mij niet echt voorstellen dat je merkbare prestatiewinst gaat hebben.

Kan je geen PIII van 1000mhz en hoger vinden, zodat je ongeveer kan verdubbelen van cpu snelheid?

PussyDuster

Legacy Member
Ik zou ook tweede hands gaan [XP2500 512mb 9800pro] ofzo koop je voor een appel en een ei.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan