Archief - CPU en GPU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

manderlay

Legacy Member
hoi, ik vroeg me af of het wel de moeite voor ik is om een intel I5 2500k te kopen als ik eigenlijk toch niet in de nabije toekomst van plan ben om te overklokken? weet eigenlijk niet hoe ik het moet doen, zit er eigenlijk nog verschillen tussen intel I5 2500k en ik 2500?

Mijn andere vraag gaat over de GPU, door budget beperking kan ik maar een hd6870 kopen, kan ik hier mee een eindje gamen? ik bedoel daarmee skyrim op high (niet ultra) of een BF op medium settings? of zou ik dan toch beter de hd6950 kopen?

Ik hoop dat ik met een hd6870 een paar jaar verder kan en dan verloop van tijd nog een bij te kopen om dan in corsfire te laten draaien.

kevinbog

Legacy Member
Het enige verschil buiten de unlocked multiplier is de betere interne graphics van de K-versie, geen verschil dus als je ook een grafische kaart koopt.

Een 6870 is momenteel prijs-kwaliteit zo ongeveer de beste koop die je kunt doen. Skyrim zal vlot lukken, en als je over een paar jaar er een 2e bijsteekt zoals je zelf al aangeeft, of afhankelijk van de prijzen een hele nieuwe mid-highend kaart koopt, dan ga je daar nog veel plezier aan beleven;-)

manderlay

Legacy Member
kevinbog zei:
Het enige verschil buiten de unlocked multiplier is de betere interne graphics van de K-versie, geen verschil dus als je ook een grafische kaart koopt.

Een 6870 is momenteel prijs-kwaliteit zo ongeveer de beste koop die je kunt doen. Skyrim zal vlot lukken, en als je over een paar jaar er een 2e bijsteekt zoals je zelf al aangeeft, of afhankelijk van de prijzen een hele nieuwe mid-highend kaart koopt, dan ga je daar nog veel plezier aan beleven;-)

Dus eigenlijk de I5 2500 als ik toch niet van plan ben te overclocken.

Hoe zit met grafisch zware game dan met de 6870 zoals BF3? mijn resolutie is 1600x900

mdgf

Legacy Member
Benches 6870: AnandTech - Bench - GPU11
Skyrim benches: http://www.tomshardware.com/reviews/skyrim-performance-benchmark,3074.html
Daar staat de 6870 niet in, maar je kunt kijken naar de 6850 en daar zo'n 15% bijtellen.

BF3 benches:
http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-3-graphics-performance,3063.html
http://www.techspot.com/review/458-battlefield-3-performance/

De 2500k is vooral een investering naar de toekomst toe, voor dat beetje extra geld krijg je een cpu die zeer goed overklokt (niet moeilijk) en een veel hogere tweedehandswaarde heeft.
Enkel als je absoluut zeker bent dat je nooit gaat overklokken zou ik de 2300/2400 nemen (de 2500 is meestal te duur en te dicht in prijs tov de 2500k om interessant te zijn, merkbaar sneller is die toch niet).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan