Archief - corsair vengeance met welke koeler?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Born Kill3r

Legacy Member
Ik ga een nieuw systeem hebben met een i5 2500K en 2 latjes van corsair vengeance.
Sinds die vengeance latjes vrij hoog zijn door die heatspreaders vraag ik mij af welke koeler ik best neem.
Veel mensen raden steeds die scythe mugen 2 aan maar die vind ik nogal groot en je komt in de problemen met deze RAM. Het gaat blijkbaar wel, maar je moet de koeler dan draaien of whatever..

Dus welke neem ik dan best? Of toch gwn de scythe mugen?

mdgf

Legacy Member
Eerst de meest logische vraag: waarom corsair vengeance geheugen? Toch niet om te gamen hoop ik?

HighWire

Legacy Member
Kheb hetzelfde geheugen gehad met een Noctua NH-D14, ik moest dan wel de buitenste rambanken gebruiken (2 & 4 ipv 1 & 3) en de fan een beetje hoger zetten (wat perfect gaat op die Noctua).

Be Quiet! Dark Rock Pro C1 lees ik ook veel goeds over, al weet ik niet of die gaat passen...

Sqarzz

Legacy Member
valueram nemen, ramcooler droppen, vele euries besparen, en een niets* aan snelheid verliezen!

Gurt11

Legacy Member
Wat ze hierboven zeiden ^^
Ofwel: de 'nieuwe' vengeance nemen, met low profile heatsinks ^^ (zie je door de 'LP' in het serienummer of anders even googlen of dat is wat je wil)

Born Kill3r

Legacy Member
Het is een PC voor onder andere Gamen (futureproof). En het werd aangeraden door familielid die constant met pc's bezig is (hij heeft dominators).
Daarmee is de bestelling al gedaan, en ik denk niet dat ik nog kan veranderen..

TrsH

Legacy Member
die "heatsinks" op ram zijn volledig nutteloos

ze zijn gewoon mooier.
en tenzij je een prof overklokker bent moet je ook niet kijken naar die timings.

iedere ram doet gewoon zijn werk net als de goedkoopste die er zijn.

Sqarzz

Legacy Member
Born Kill3r zei:
Het is een PC voor onder andere Gamen (futureproof). En het werd aangeraden door familielid die constant met pc's bezig is (hij heeft dominators).
Daarmee is de bestelling al gedaan, en ik denk niet dat ik nog kan veranderen..

dan stel ik voor dat gij ni te veel naar dat familielied meer luistert en zelf een beetje opzoekwerk doet, of eens hier op het forum vraagt VOOr je koopt. Dit is toch het idee van aankoopadvies ;);)

Born Kill3r

Legacy Member
All right, if you guys say so...
Zal eens kijken wat ik nog kan doen

Born Kill3r

Legacy Member
Ja had ik al eens gezien..
Eig vrij onnozel van dan 1600 mhz te nemen, sinds dat da geen beduidende verbetering geeft.
btw: kom je met 4GB meer da genoeg toe, of is 8Gb toch ook al aan te raden? (sinds de prijs toch niet zo heel veel scheelt)

mdgf

Legacy Member
Als gamer kom je zeker toe met 4GB, maar gezien de huidige prijzen kun je evengoed die 20€ extra spenderen.

Eig vrij onnozel van dan 1600 mhz te nemen, sinds dat da geen beduidende verbetering geeft.
In sommige situaties wel hé, maar voor de meeste gebruikers + gamers is het volstrekt nutteloos. Zit je natuurlijk in een niche waar snel geheugen een bonus geeft dan ligt dat anders.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan