Archief - config gamepc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spandiad

Legacy Member
Hallo,

Ik heb nog wat research gedaan, en ik ben alweer een paar weken verder zou ik toch nog een nieuwe config willen zien. (komt omdat ik hem van mijn ouders nog niet mag bestellen, wegens de overstromingen in Thailand).

Ik zou hem graag bij azerty willen bestellen
Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen een ASUS ENGTX560 Ti DC2 TOP/G/2DI/1GD5 en een Sapphire radeon 6950 dirt 3 edition.
De benodigdheden: alles inclusief Microsoft Windows 7 en assemblage(want ik kan dat zelf niet), de monitor en behuizing kies ik zelf.

Ik ben van plan te gaan overklokken, ik heb gezien dat de scythe mugen 2 weer op stock is bij azerty.

Budget rond de 1000 euro iets erboven vind ik niet zo erg.

Twinturbo

Legacy Member
1000 € inclusief W7, assemblage, monitor?

Toetsenbord, muis?

In iedergeval is het af te raden van in het buitenland volledige pc's (geen onderdelen) aan te schaffen. In geval van defect moet je heel de pc naar het buitenland sturen, niet enkel 1 onderdeel wat gemakkelijk tijdelijk vervangen kan worden.

spandiad

Legacy Member
nee toetsenbord en muis die neem ik zelf (uitgekozen: razer deathadder en een toetsenbord ik weet de naam even niet maar die is rond de 20 euro). Ik reken dat niet bij de config van de pc.

ik ga mijn pc bij azerty bestellen.

Het wordt trouwens een game pc.

spandiad

Legacy Member
nee, monitor neem ik apart want dat reken ik niet mee in mijn config. Maar ik zou graag het verschil willen weten tussen deze grafische kaarten ´ASUS ENGTX560 Ti DC2 TOP/G/2DI/1GD5´ en ´Sapphire hd radeon 6950 dirt 3 edition´. Welke raden jullie aan.

Musk

Legacy Member
qua prestaties min of meer gelijkaardig, een 6950 heeft wel 2Gb Vram. Later in crossfire/sli (2 kaarten laten samenwerken) is de 6950 veruit de betere keuze.

spandiad

Legacy Member
Musk zei:
qua prestaties min of meer gelijkaardig, een 6950 heeft wel 2Gb Vram. Later in crossfire/sli (2 kaarten laten samenwerken) is de 6950 veruit de betere keuze.

Maar ik ben dat niet van plan om hem in crossfire te laten werken.

Musk

Legacy Member
Zelfs dan nog ik zou ik persoonlijk opteren voor de 6950 2Gb, alleen al voor de extra Gb Vram (die op hogere resoluties/toekomstig toch wel voordeel zal bieden.)

spandiad

Legacy Member
Oke bedankt.
Dan heb ik nog een vraagje.
Kan ik er nu nog alleen een ssd kaart inzetten 64gb m4 crucial. En later als de prijzen van de interne/exterene hdd gezakt zijn er eentje inplaatsen.
Het enige wat ik tot nu toe nodig heb aan mijn 64 gb is microsoft windows 7, office 2010, steam maar daar heb ik al bo op staan, zou dat kunnen want anders neem ik gewoon een 320gb hdd.

spandiad

Legacy Member
Ja ik neem 2 spellen, ik heb 64 gb - 10gb (w7) - 10gb (office) - 12 gb (steam met BO) en dan nog een spel. Zou ik ongeveer 20gb overhouden, ohja ik zet er ook nog een anti virus programma op. Dan zal ik toch wel toekomen?

Musk

Legacy Member
dat lukt perfect :) gewoon beetje opletten met je downloads etc.


Ofwel gewoon een externe HDD kopen voor je data, deze kan je normaal nog vinden tegen normale prijzen.

spandiad

Legacy Member
nogmaals bedankt Musk en Twinturbo.
Ik koop later wel gewoon een externe hdd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan