Archief - config check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lazyke

Legacy Member
AMD 3400+ 64bit SEMPRON s754 140,00 €
MSI K8T NEO-v Socket 754 55,00 €
KINGSTON DDR 512MB 400Mhz PC3200 ValueRam 45,00 €
KINGSTON DDR 512MB 400Mhz PC3200 ValueRam 45,00 €
MSI NX6200AX-TD128 Geforce 6200 128Mb 64,99 €
MAXTOR 200GB ATA 88,20 €
COOLERMASTER Centurion case 60,00 €
NEC 4550 16X Zwart 46,00 €
NEC 4550 16X Zwart 46,00 €
NEC BLACK Floppy 1.44MB 7.45 €
LOGITECH MX1000 Laser Cordless Mouse 57,50 €
LOGITECH OEM Internet PRO Black PS2 17,50 €
CREATIVE Inspire T3030 2.1 Speakers 52,00 €

Alles samen: 768,04 € bij Tones.be

Past alles bij elkaar + tips?

RealFlub

Legacy Member
ik hoop dat je maar 1x NEC 4550 neemt? beetje geldverspilling

Davion

Legacy Member
Aan de proc en graka te zien niet voor te gamen ;)

Ik zou het volgende veranderen:

- Ander merk HDD + maar 1 NEC ND4550.

Voor de rest lijkt me dat goed.

Lazyke

Legacy Member
idd niet echt voor te gamen. Het is voor mijn pa.
Hij gaat wel zijn huidige HD nog houden van 120 en die is van maxtor, dus die nieuwe 200schijf best van hetzelfde merk zeker?
Die 2e brander zal ik maar schrappen dan.

Davion

Legacy Member
- Dacht ik wel, dan is die config zeker goed :)
- Hoeft niet noodzakelijk hetzelfde merk te zijn.
- Best ;)

R-evolution™'

Legacy Member
beter een andere schijf dan maxtor , probeer wd of seagate als je een betrouwbare schijf wil . Als je een beetje intensief je hardeschijf gebruikt en je hebt een beetje pech ben je binnen een paar weken alles kwijt op die maxtor

Yank

Legacy Member
R-evolution™' zei:
beter een andere schijf dan maxtor , probeer wd of seagate als je een betrouwbare schijf wil . Als je een beetje intensief je hardeschijf gebruikt en je hebt een beetje pech ben je binnen een paar weken alles kwijt op die maxtor
*zucht*

Er was overlaatst een hele thread met discussie daarover, daar kon je toch wel je zegje in doen? Ik zou er niets tegen hebben dat je dit zegt, moest je eens effectieve cijfers tonen die dat ondersteunen. Dus als je die hebt, ben je altijd welkom om te discussiëren. Dus: zoek een link van een (betrouwbare) reviewsite waar ze dit testen of mail een heleboel pc-winkels die hun cijfers geven en kom dan nog eens terug.

Je hebt het trouwens zelf over pech (en dus ook z'n tegenhanger: geluk). Ik heb de pech gehad een Seagate gekocht te hebben die na 1.5j kapot was (bad sectors). Voor de rest heb ik met schijven nog nooit miserie gehad, met geen enkele. Dus 't is echt wel een kwestie van geluk of pech, en je kunt het bij elk merk voorhebben.
Maar 't is nu niet door 1 slechte ervaring dat ik nooit meer Seagate zou kopen. Eerlijk gezegd zou ik altijd nemen wat het goedkoopst uitkomt zonder echt naar het merk te kijken.

varioke

Legacy Member
sjah, hij geeft toch alleen zijn mening.. wat is daar nou verkeerd aan?

ontopic: u pa zal nogal kunne vlammen op da ding :p

Ovidius

Legacy Member
( misschien toch de s939, want om nu nog een 754(this natuurlijk wel goedkoper) te kopen is wel oud)

Yank

Legacy Member
varioke zei:
sjah, hij geeft toch alleen zijn mening.. wat is daar nou verkeerd aan?

ontopic: u pa zal nogal kunne vlammen op da ding :p
Als ge mensen advies geeft, moet je dat baseren op meer dan een mening, een mening is iets persoonlijks en wordt beïnvloed door persoonlijke ervaringen. Maar als je iemand goed advies geeft, moet dat gebaseerd zijn op objectieve feiten.


PS: voor jezelf koop je wat je wilt he, dat kan geen zak schelen, maar als je anderen wil helpen, maak hen dan niets wijs wat je niet kunt bewijzen adhv cijfers.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Yankee zei:
Als ge mensen advies geeft, moet je dat baseren op meer dan een mening, een mening is iets persoonlijks en wordt beïnvloed door persoonlijke ervaringen. Maar als je iemand goed advies geeft, moet dat gebaseerd zijn op objectieve feiten.


PS: voor jezelf koop je wat je wilt he, dat kan geen zak schelen, maar als je anderen wil helpen, maak hen dan niets wijs wat je niet kunt bewijzen adhv cijfers.
Wow,
Well said m8! ;)

Verdient een ² ....

varioke

Legacy Member
en op welk feit baseer jij je als je iemand een maxtor aanraadt?? jah, idd, omdat je er zelf nog geen problemen mee hebt gehad. k ken wel verschillende mensen die probs hebben gehad met een maxtor hd. dus daar baseer ik mij dan op, heb zelf trouwens nog nooit een maxtor gehad ;) mjah k ga hier niet verder op in.

ontopic: mss als je vader die pc toch niet gebruikt om te gamen, zou je dan niet beter opteren voor een intel? die doen het op dat vlak toch beter dan amd denk k.

fraCk

Legacy Member
varioke zei:
en op welk feit baseer jij je als je iemand een maxtor aanraadt?? jah, idd, omdat je er zelf nog geen problemen mee hebt gehad. k ken wel verschillende mensen die probs hebben gehad met een maxtor hd. dus daar baseer ik mij dan op, heb zelf trouwens nog nooit een maxtor gehad ;) mjah k ga hier niet verder op in.

ontopic: mss als je vader die pc toch niet gebruikt om te gamen, zou je dan niet beter opteren voor een intel? die doen het op dat vlak toch beter dan amd denk k.
n00 not another maxtor flame thread :P laat het gewoon zijn, maar @TS ik raad u WD aan :p. Als ge de HD van mijn broer snachts hoort :/

Lazyke

Legacy Member
AMD Athlon 3200+, 64bit, s939 167,90 €
ASUS A8V Deluxe s939 99,50 €

heb dit nog veranderd. Op dat moederbord staat nog 7.1 sound en dat wou hij later mss nog bijkopen.

R-evolution™'

Legacy Member
Yankee zei:
Als ge mensen advies geeft, moet je dat baseren op meer dan een mening, een mening is iets persoonlijks en wordt beïnvloed door persoonlijke ervaringen. Maar als je iemand goed advies geeft, moet dat gebaseerd zijn op objectieve feiten.


PS: voor jezelf koop je wat je wilt he, dat kan geen zak schelen, maar als je anderen wil helpen, maak hen dan niets wijs wat je niet kunt bewijzen adhv cijfers.


valt toch wel op dat als er mense kome klage over een hdd dat het meestal maxtor is + het feit dat iedereen weet maxtor is luidruchtiger en warmer

Davion

Legacy Member
Idd, het valt idd op, maarja zolang de cijfers niets zeggen is het maar geïsoleerde gevallen.. sure.. percies of Maxtor stuurt al den afval naar ons.. :p

nuja genoeg gezevert daarover, back ontopic :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan