Archief - compatibiliteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Scope015

Legacy Member
ik wil een nieuw moederbord kopen maar ik kan het bij aankoop niet testen in mijn eigen pc, wat ik nu graag zou willen weten is welke dingen je moet weten om er zeker van te zijn dat het moederbord zal passen in je systeem. bedankt voor de hulp;)

Davion

Legacy Member
Passen? Bedoel je in de kast? daarvoor moet je gewoon zien dat je mobo ATX of microATX is hoor..
En de Socket etc...

killerbee

Legacy Member
geef es specs van je huidige pc en het type van nieuw moederbord dat je wil kopen

Scope015

Legacy Member
ah dus alleen de grote voor in de kast en de socket die voor pentium 4 775 is en voor celeron d 754 is en voor amd athlon 939 is ( kan zijn dat dit allen fout is ) tis daarom dat ik het vraag

Scope015

Legacy Member
intel celeron d 2.93 ghz, midi tower, 512 mb ram ddr
350 watt , 160 gig seagate UDMA ATA ofzoiets?

Yank

Legacy Member
- let op socket zodat het compatibel is met je CPU
- let op type ram: SD/DDR/DDR2/..., moet natuurlijk overeenkomen met je huidig ram
- let op slot voor grafische kaart: PCI-e of AGP
- indien je case geen ATX is (maar kleiner, bvb mATX), zorg dan dat je moederbord ook maximaal zo groot is
- als je nu sata-schijven hebt, zorg dan dat je nieuwe moederbord dat ook heeft

killerbee

Legacy Member
uw ne processor heeft normaal socket 775

dus gaan voor een ATX-moederbord met socket 775 die DDR RAM ondersteund (en dus nie DDR2 !), eventueel met SATA (hoeft nie, want ge hebt nog een gewone ATA-schijf)

en uw graka: pci-e of agp ? daar gade ook moeten op letten, zoals Yankee zegt

the_brainiac

Legacy Member
killerbee zei:
uw ne processor heeft normaal socket 775

dus gaan voor een ATX-moederbord met socket 775 die DDR RAM ondersteund (en dus nie DDR2 !), eventueel met SATA (hoeft nie, want ge hebt nog een gewone ATA-schijf)
Niet noodzakelijk,voor hetzelfde geld is het Socket 478,wat mijn eertse vermoeden is :) downlaod een CPU-Z en post hier wat dat zegt ;)

Davion

Legacy Member
CPU-Z: www.cpuid.org/cpuz.php
Echter, kzou niet weten waarom te upgraden van mobo, t'is nie dat u PC in eens massa's rapper word.

Trouwens dit hoort meer op Aankoopadvies, moved.

Scope015

Legacy Member
nee het is omdat ik een nieuwe graka wil
heb nu onboard en dat suckt ik heb geen agp
maar ik ga toch voor pci E gaan omdat dat de toekomst is he? en de kleine soort van de mobos micro atx .
en ik heb 350 watt voeding ...
ik wil het budget houden dus kan ik een mobo met ddr1 kopen?
en ik heb een 2de hdd gekocht maar die heeft denkik wel sata verbinding met de pc http://www.maadiran.com/persian/IMAGES/sata-pata.jpg
als het linkse blauwe verbindinkje sata is en dat kan ik nu niet aansluiten want mijn dvd station heeft ook zo een verbinding met het mobo nodig en ik heb er maar 1 ::doh: dus 2satas nodig ik kan zoiets van een 350 euro uitgeven voor de mobo de graka en de ddr(2):cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan