Archief - Check systeem aub?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

--ST!TRO--

Legacy Member
AOpen QF50D ATX Black/Silver 350W USB+Audio € 55.9

NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4570 Black € 37.95

Hitachi Deskstar 160GB 8Mb 7200rpm € 59.95

Corsair DDR2 1024MB 667MHz Dual channel kit (2 x 512MB) € 104.95

Asus M2N-E (NF570U/DDR2/PCIe) € 102.95

AMD 3800+ X2 64bit Dual-core Processor Boxed AM2 € 307.99

Asus EN7900GT 2DHT 256MB Tv/DVI-I/HDTV € 299

Logitech Cordless Desktop EX 110 Black € 32.79

Logitech S100 Stereospeakers € 10

Totaal: € 1011.48

pc'tje dat moet dienen voor te gamen en internet.. Niks vergeten? en is dat DDR2 geheugen het echt waard? of misschien toch beter DDR nemen? ik ken het effect van ddr2 niet op die AM2 socket :)

rest lijkt mij in orde? graag wat reacties!

alvast bedankt!

Yank

Legacy Member
Voeding is vermoedelijk wel krap voor dual-core en 7900GT. Het kan werken, maar 'k vermoed eigenlijk van niet.

edit: juist gezien dat het 350W is ipv 300W zoals meestal bij die Aopens.

Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 65,00 € 65,00 [Wissen]
MSI K9N Ultra-2F € 93,00 € 93,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 39,00 € 39,00 [Wissen]
Mushkin 1Gb DDRII PC5300 Enhanced Memory € 98,00 € 98,00 [Wissen]
Sapphire X1900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 290,00 € 290,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket AM2 € 311,00 € 311,00 [Wissen]
Ozaki EM616 4W RMS zwart € 8,00 € 8,00 [Wissen]
Logitech Internet Pro cordless desktop zwart € 33,00 € 33,00 [Wissen]
Aplus CS-3010 Qubic zonder voeding € 36,00 € 36,00 [Wissen]
LC Power 550W Super Silent 12cm fan Black Edition Revision 2 € 39,00 € 39,00 [Wissen]
Totaal: € 1.012,00 bij jaha.be

Gelijkaardig config, hier gaat voeding zeker voldoen.

oXy

Legacy Member
Als ram zou ik 1 x 1024Mb nemen of wel voor de 2 gig ram gaan ( 2 x 1024MB)

--ST!TRO--

Legacy Member
@ snipa: DDR of DDR2?

@Yankee: Aopen is geen no-name voeding eh, ik heb heel stabiele voltlijnen op mijn Aopen 300W voeding met onderstaande specs (ok, geen zware verbruikers mr toch volt-overclocking), ik denk dus dat 350 W goed genoeg zal zijn?

Yank

Legacy Member
Je moet zeker DDR2 hebben voor AM2, geen keuze.

Aopen is zeker geen brol, maar een X2 met 7900GT verbruikt toch wel wat en als je op zeker wilt spelen (stel dat er nog een en ander bijkomt in de toekomst)....

oXy

Legacy Member
DDR2 voor op AM2 of je moet naar gewoon moederbord grijpen ma dass wel weer andere processor, ram, ...
Maar AM2 is meer toekomstgerichter en ook beter voor latere upgrade

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Neem idd maar zwaardere voeding, 350W steken in een dergelijk nieuw systeem zou stom zijn. Oké het kan voldoende zijn maar ik volg Yankee z'n mening. Beter te veel dan te weinig en als je nog enkele HD's wilt bijsteken, wat PCI-kaartjes, enkele fans en LED's, optische drives, .... heb je best wat meer vermogen.

--ST!TRO--

Legacy Member
ok, ik ga dan maar voor andere voeding en case.. iemand suggesties? en beter 1 latje 1024 mb DDR2 dan maar :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Case kies je zelf wat je mooi vindt en qua voeding heeft Yankee al een goede én goedkoope oplossing gegeven. ;)
*edit* kzou wel de LC Power 550W met 14cm fan nemen, die zal wss een stukje stiller zijn en ook wat koeler. Kost €5 meer dachtek.

Davion

Legacy Member
Antec Sonata II case 450W, zeer degelijke case met zeer degelijke krachtige voeding.

boostah

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
K kostnt peizen. :D

tis toch een feit, geef eens combo van deftige kast + zeer degelijke voeding voor die prijs (meestal hebde dan alleen een deftige kast :p)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
boostah zei:
tis toch een feit, geef eens combo van deftige kast + zeer degelijke voeding voor die prijs (meestal hebde dan alleen een deftige kast :p)
Ja tis e feit ma had ik et tegen jou?
Tgaat em erom da Davion olsan die case + voeding aanraadt! Niets op tegen , kzyn zelve content va mèyn antec case enal antec = degelijk !

solix

Legacy Member
wat zijn we vriendelijk voor elkaar vandaag :p (de dag moet nog maar beginnen ;) )

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Euhm, dag? :s
Shit zeg, kzien were no m'n nest, srr zwaar nachtje :eek: ksmaak den drank nog :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan