Archief - Check nieuwe config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zeeba

Legacy Member
Yeepz, beste mensen...
Ik ben eens goed aan het denken over welke betaalbare config ik zou kopen...

Mobo: DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D s939 €139.49
CPU: AMD Athlon 64 3700+ San Diego s939 boxed €256.99
GPU: XFX GeForce 7800 GT 256MB DDR3 PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T70G-UDF €368.99
Ram: Corsair Twinx 1024MB Matched CAS2 PC3200 (1 of 2X) €132.99 of 2X€132.99
HDD: WD 200 GB 8mb SATA (heb wel nog geen ervaring met SATA) €98.99
DVDwriter: NEC 4550 16X Black OEM €45.99
PSU: OCZ Modstream 520Watt PSU €118.99

(Heb nog een 80GB Maxtor en Cdrw van in mijn vorige pc...+ case Sunbeam transformer)
Totaal zonder verzending en BTW: €1162.43 of 1295.42 (2* 1gig ram)

Wat denken jullie er van? Is alles compatibel, zouden jullie een paar andere onderdelen selecteren?
Kben wel niet zeker van het mobo, heb review gelezen dat het als het lang gestressed moet werken er problemen kunnen mee zijn...
Ik zou het systeem nog niet direct bestellen, maar eerst een beetje uitkijken... Zou van www.hofline.com komen.
Grtz, Zeeba

magnusjb1

Legacy Member
Ziet er netjes uit.
van mobo's weet ik niets, moet iemand anders maar vertellen.
Ga je overklokken?
Anders ram veranderen naar value select, spaart een hoop €'s uit

Davion

Legacy Member
- goed mobo, maar houd der rekening mee dat het niet altijd simpel is om het draaienende te krijgen, ge meot toch zeergoed der vaanf kennen, als ge denkt dat het te moeilijk is kijk je best naar een ASUS A8N of MSI K8N Neo4-FI

Voor de rest ziet dat er zeer goed uit

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
mobo is goed, als je geen 2e kaart gaat kopen kun je wat geld besparen en de ultra D koper.
ram ziet er ook goed uit maar als je 2 gig wil kun je beter voor 2x1 gig gaan

Gunstn

Legacy Member
met zo'n config zou ik ook kiezen voor de 2 x 1 gig =)
zeker als ge games zoals bf2 of fear gaat spelen is dit zeker niet overbodig :)

Zeeba

Legacy Member
OK heb het mobo verandert naar ultra-D, maar bij specificaties op de site zie ik nergens staan dat ze PCI-e ondersteunt. En die 7800 is toch PCI-e.
En voor welke ram zouden jullie gaan bv. 2gig
grtz, Zeeba

Davion

Legacy Member
DFI Ultra-D is natuurlijk PCI-E.
2x1Gb ValueRAM, zie dat het gene CAS3 is, CAS2.5.

Zeeba

Legacy Member
@ Davion, heb op www.hofline.com alleen Corsair 1024MB DDR400 Value Series CAS3 gevonden. Dit is wel cas3 ram... Is dit zo erg, of doet het gewoon de rest van mijn systeem niet ten goede? Anders kijk ik wel ergens anders naar uit bv.: OCZ 1GB Kit Dual Channel Enhanced Latency Gold VX PC4000
2-2-2-5
Kweet nie wat jij daar van vind.. (stond bij DDR Ram high performance)

Davion

Legacy Member
2-2-2-5 is al heel goed, je zou latten 1024Mb Value met CAS2.5 moeten vinden :)

Zeeba

Legacy Member
Mja da zijn dan wel 2 latjes van 512Mb van OCZ Cas2 PC4000.
maar dan heb ik nog altijd mijn gewilde 2gig ram niet.
en als ik nu bv.: 4* 512mb cas 2 PC 3200 neem (dus dat is dan toch die Corsair twinx maar dan 2X)
maar liever 2* 1024Mb cas 2.5 value
Zo bedoel je toch he?

Zeeba

Legacy Member
Jupz ok, khad da eigenlijk op mijn eigen ook wel kunnen bedenken.
Dus nu opzoek gaan na 2* 1024mb CL 2.5 of 2 (PC 3200)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan