Archief - CHECK: Nieuw systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hotdwarf

Legacy Member
Hey

Ik ben op zoek naar feedback over een systeem dat ik overweeg om samen te stellen.

Moederbord: ASUS P8Z68-V PRO

CPU: Intel® Core™; i5-2500K

Voeding: Corsair CMPSU-850TXV2

RAM: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

3D Kaart: XFX HD6950 Dual Fan

SSD: OCZ VTX3-25SAT3-120G

Case: Aerocool XPredator Evil Green

CPU koeler: Zalman CNPS10X Extreme


Alvast bedankt!

mdgf

Legacy Member
Das een verschrikkelijk slechte renderfarm, daar ga je echt geen 24/24 3d films mee willen maken ze!

Het zou dus wel handig zijn van eens vluchtig te vermelden waarvoor die moet dienen en wat je budget is. Zet er ook je prijzen bij.

Maar die GPU is niet meer interessant vanwege de 7850, het mobo zou ik een stuk goedkoper nemen of wachten op de ivy bridges (cpu en mobo) eind april. De PSU kan een stuk lichter, die SSD zou ik ook niet sebiet nemen.

phate_13

Legacy Member
Doeleinden en een budget zijn altijd handig... Daarnaast zou het ook fijn zijn als je de prijzen bij alle onderdelen zet.

Anyway :
- Ivy Bridge komt uit over anderhalve maand.
- Moederbord kan goedkoper.
- Voeding is ruim overkill.
- Koop nu geen HD6950 meer, kijk uit naar de HD7850 die volgende week uitkomt.
- Neem eerder een andere SSD naar mijn mening. (Intel 520 Series, Crucial M4, Samsung 830, ...)
- Zalman is meestal overpriced qua producten.
- Case vind ik persoonlijk niet mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

En finally : Wrong forum.

Edit: En mdgf is me te snel af. :)

Hotdwarf

Legacy Member
Hey

PC is voor te gamen, budget is rond de 1100 euro, was deze lijst ongeveer kost :)

En hier zijn de prijzen van alternate

Moederbord: ASUS P8Z68-V PRO €154,90

CPU: Intel® Core™; i5-2500K €199,90

Voeding: Corsair CMPSU-850TXV2 €119,90

RAM: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit €47,99

3D Kaart: XFX HD6950 Dual Fan €249,90

SSD: OCZ VTX3-25SAT3-120G €149,90

Case: Aerocool XPredator Evil Green €119,90

CPU koeler: Zalman CNPS10X Extreme €54,90


totaal +- €1100

PS: Sorry voor het verkeerde forum

Een beetje achtergrond:

Ik weet de basics van hardware maar niet genoeg om zeker te zijn van mijn keuze. Om een voorbeeld te geven, ik heb nog nooit gehoord van Ivy bridges en wat het verschil zou zijn tussen Sandy en Ivy (buiten performance gain). Ik heb al verschillende bronnen raad gevraagd maar blijkbaar niet genoeg! Een kleine samenvatting waarom ik de stukken gekozen heb:

Moederbord: Heel simpel, ik weet heel weinig van moederborden. De ASUS P8Z68-V PRO stond hoog rated qua qualiteit, maar is blijkbaar te duur.

CPU: i7 zou meer met multithreading werken, en dat zou weinig ondersteund worden in huidige games, daarmee gekozen voor de i5 2500K. 1555 socket werd me aangeraden voor de toekomst en de K versie voor te overclocken.

RAM: 8gig ram meer dan genoeg, 4x 2gig zou beter werken dan 2x4 gig, vandaar de 4x2gig kit.

3D kaart: Ik weet niet of dit zever is of waarheid, maar blijkbaar zou het beter zijn om de altijd in de vorige serie van ATI te kopen. Ze zijn bezig met 7 serie, dus de 6 zou de place to be zijn voor aan te schaffen.

SSD: De OCZ Vertex 3 kwam overal als de top SSD uit in de reviews die ik gelezen heb, 120gig is genoeg voor OS+apps. Als data schijf heb ik hier al WD Caviar Greens liggen.

Voeding: Ik had eerst gekozen voor 700 Watt, maar iemand zei dat een voeding niet de plaats was om te besparen. Een zwaardere voeding zou handig zijn voor de toekomst. Zever blijkbaar, je bent niet de enige die spreekt van overkill phate_13 :).

CPU koeler: Zalman zou zeer goeie koelers leveren. Ik moet toegeven dat ik gewoon 1 gekozen heb ._.



Ik ben hier in de eerste plaats om bij te leren, ik apprecieer alle commentaar, de goede en de slechte! Bedankt!

mdgf

Legacy Member
Moederbord: Heel simpel, ik weet heel weinig van moederborden. De ASUS P8Z68-V PRO stond hoog rated qua qualiteit, maar is blijkbaar te duur.
Over het algemeen kun je rond de 120-130€ moederborden (voor socket 1155 van intel) vinden met alle features (en meer) dat een normale gebruiker ooit gaat gebruiken, meer investeren is normaal niet nuttig tenzij in uitzonderlijke gevallen. Voor z68 is er de Gigabyte z68x ud3h, mocht je wachten op ivy bridge dan valt daar natuurlijk nog niet veel over te zeggen.

3D kaart: Ik weet niet of dit zever is of waarheid, maar blijkbaar zou het beter zijn om de altijd in de vorige serie van ATI te kopen. Ze zijn bezig met 7 serie, dus de 6 zou de place to be zijn voor aan te schaffen.
Juist het tegenovergestelde, over het algemeen zijn de nieuwe kaarten voor gelijke prestaties even duur en zuiniger dan de voorgaande generatie. Alhoewel het natuurlijk ook niet altijd zo is.

CPU koeler: Zalman zou zeer goeie koelers leveren. Ik moet toegeven dat ik gewoon 1 gekozen heb ._.
De thermalright hr02 macho zou zijn wat ik op dit moment zou kopen voor een goede en stille koeler zonder al te veel geld uit te geven.

Voeding: wel besparen op het vermogen, maar nooit op de kwaliteit (=/= kwantiteit) want das wat uiteindelijk telt.

De vertex3 is niet sneller dan andere ssd's, maar vanwege al de problemen die er al geweest zijn en OCZ's niet al te super reputatie op het vlak van bugfixes zou ik wat anders verkiezen (al helemaal als het niet duurder uitkomt).

4x2GB is zeker niet slechter dan 2x4GB en heeft als voordeel dat je nog 2 slots over houdt (you never know).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan