Archief - CHECK: new pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Doggiedog

Legacy Member
Ik ben dus van plan een nieuwe pc samen te stellen die toch een tijdje kan meegaan. Het is vooral bedoeld als game pc. Dit is wat ik dacht te kopen:

- AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core
- Zalman cooler (of toch maar beter TT?)
- 1 x 1GB DDR400 + 1 x 512MB DDR400
- liefst: MSI K8N Neo 4-F (socket 939)
of: Asus A8N-VM (socket 939)
- Maxtor 250 GB SATA II 7200rpm 8MB cache

- Grafische kaart twijfel ik nog:
ofwel
http://www.padeg.be/description.php?lang=2&path=46&sort=Article&page=0&id=1984
ofwel
http://www.padeg.be/description.php?lang=2&path=46&sort=Article&page=0&id=1542
ofwel
http://www.padeg.be/description.php?lang=2&path=46&sort=Article&page=0&id=2127

- en dan heb ik nog een case nodig (tower), waarbij ik al gedacht heb aan een AOpen Nouveau (incl. voeding 400W).


Enige Opmerkingen? Voor de grafische kaart en de cpu ben ik bereid redelijk wat geld uit te geven.

Sergeant_bob

Legacy Member
hoort dit niet bij aankoopadvies ? *edit* dam Davion je was me voor :D

lijkt me nice config :)
- welke zalman cooler is het ?
- je Ram neem ofwel 2*1GB ofwel 2*512MB :)
- de mobo's zijn allebei goed :) kzou de goedkoopste nemne of die u t meeste aanstaat :)
- als je het kan betalen de Msi RX1800XT-VT2D512E nemen als graka :)
- met die Case en voeding kom je wel toe :) Aopen is een deftig merk :)

Davion

Legacy Member
7800GT is ongeveer gelijk, maar kijk naar de prijs van de 7800GT en de X1800XT, die is geen 100€ meer waard.

the_brainiac

Legacy Member
Davion zei:
7800GT is ongeveer gelijk, maar kijk naar de prijs van de 7800GT en de X1800XT, die is geen 100€ meer waard.
Ongeveer gelijk? de X1800XT is ongeveer gelijk met de GTX de GT likt de XT zijn voeten

neomitochondria

Legacy Member
vindt het toch wel e vrij dure winkel qua videokaarten, een x850 xt voor 500 en zoveel euro is uit den boze. je kan de 7800 GT al vinden voor 740 euro in andere (belgische) shops. maar als je perse van die shop wel, dan zou ik ook voor de 7800 GT gaan of als je het geld wil spenderen dan de x1800 xt, maar das wel beetje weggesmeten geld.

Davion

Legacy Member
Een X1800XT is geen 100€ meer waard dan een 7800GT..

Doggiedog

Legacy Member
neomitochondria zei:
vindt het toch wel e vrij dure winkel qua videokaarten, een x850 xt voor 500 en zoveel euro is uit den boze. je kan de 7800 GT al vinden voor 740 euro in andere (belgische) shops. maar als je perse van die shop wel, dan zou ik ook voor de 7800 GT gaan of als je het geld wil spenderen dan de x1800 xt, maar das wel beetje weggesmeten geld.
in welke winkel zijn grafische kaarten dan goedkoper? Want Padeg is over het algemeen wel het goedkoopst in computerspullen ...

@Davion: de X1800Xt is goedkoper dan de 7800GT ...

In elk geval, merci allemaal voor de feedback.

Davion

Legacy Member
Uit u links:
HIS X1800XL Dual DL-DVI VIVO 256MB PCI-E : 399€
HIS X850XT 256Mb Platinum Edition PCI-E : 519€ (deze staat in normale webshops rond de 300€..)
Msi RX1800XT-VT2D512E : 590€

==> Mijn link: Sparkle GeForce 7800 GT 256 Mb GDDR3 PCI-E: 439€

7800GT is rapper dan de X1800XL en ietske trager da nde X1800XT, maar de X1800XT is geen 151€ meer waard...

dawN_-

Legacy Member
Davion zei:
7800GT is ongeveer gelijk, maar kijk naar de prijs van de 7800GT en de X1800XT, die is geen 100€ meer waard.

zeker meer dan waard.
no way dat de 7800GT tegen de x1800xt opkan. :):):)

torquenstein15

Legacy Member
neomitochondria zei:
vindt het toch wel e vrij dure winkel qua videokaarten, een x850 xt voor 500 en zoveel euro is uit den boze. je kan de 7800 GT al vinden voor 740 euro in andere (belgische) shops. maar als je perse van die shop wel, dan zou ik ook voor de 7800 GT gaan of als je het geld wil spenderen dan de x1800 xt, maar das wel beetje weggesmeten geld.

7800 GT 740€ Da is een misse ze :p Of bedoelde die met twee GPU's

Doggiedog

Legacy Member
Okey, ik heb dus alles gekocht wat in mn lijstje stond, behalve dan dat ik de cpu fan achterwege heb gelaten doordat de cpu al een boxed versie was en ik heb als grafische kaart de 7800GT gekocht, die Xt was me toch wat te duur :p

Bedankt voor het advies allemaal!

Ik heb alles in Forcom gekocht btw, tis gewoon dat Padeg nu toevallig alle interessante onderdelen op zn website had die ik wel zag zitten ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan