Archief - Case + pc (controle :p)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sw4rchy

Legacy Member
hoi,
ik zit hier een beetje te tjollen met de keuze van een case,
ik had deze hier in het oog (btw deze zijn degene die bij me smaak passen,vandaar:p ):
  • Termaltake Tsunami
  • Thermaltake matrix
  • Thermaltake Shark
  • Thermaltake Armor Junior
  • Aplus Xclio2
ik zou willen vrage welke hier de beste is qua kwaliteit en prestraties (geluid enzo...:music: )



en ook wou ik nog eens me pc config. controleren:

Systemcooler: SilenX Ixtrema PRO 120mm 11dBa
Voeding: Tagan TG-480-U15 Easycon 480W
Mobo: MSI K9N Platinum
CPU: AMD box Athlon64 4000+ X2 Dual Core socket AM2
CPU cooler : Arctic Freezer 64 pro
VGA: XFX 7900GTX 512mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express
VGA cooler : Arctic Accelero X1 voor Nvidia 6800/7800 en 7900gtx series
HDD: Seagate 320Gb SATAII 3.0GB/S 7200rpm 16mb
RAM: Gskill DDRII 2 x 1GB PC5400 CL4-4-4-12 (F25400PHU2-2GBLA)
DVD-RW: BenQ DW16505 16x Dual Layer DVD-RW Lightscribe Retail

Desktop : Logitech MX5000 cordless desktop
Muismat : X 9001 Gaming Mouse pad
Monitor: Samsung syncmaster 930BF
Headset: Sennheiser PC140 Headset
Speakers: Logitech X-230 Speakers 2.1 17W RWS

kijk aub eerst of alles compatibel is met case enzo sinds ik hier niets van af weet...:unsure:
btw is er een chipset cooler ( @jaha:niceone: ) die compatibel is met een am2 moederbord?
graag even geweten

cheers:applause:

Davion

Legacy Member
- Thermaltake Cases zijn nooit stil, das altijd luid. Als ge iets stil wilt moet ge nen Antec Sonata ofzo pakken, maar aan u keuzestijl te zien gaat een Sonata u niet echt bevallen denk ik :p
- Config is goed :)
- Chipsetcooler: Zalman NB47-J.

Sw4rchy

Legacy Member
Davion zei:
- Thermaltake Cases zijn nooit stil, das altijd luid. Als ge iets stil wilt moet ge nen Antec Sonata ofzo pakken, maar aan u keuzestijl te zien gaat een Sonata u niet echt bevallen denk ik :p
- Config is goed :)
- Chipsetcooler: Zalman NB47-J.
cheers voor de snelle reply maar zo weet ik nog niet welke ik moet nemen:D ,
voor de chipsetcooler zie 'k dat de zalman 5€ kost, mag gerust iets meer zijn hoor à la thermalright hr-05 -> vind wel nergens de compatibiliteits lijst:doh: .

-Timo-

Legacy Member
wat is het nut van een chipset koeler (jaja chipset koelen, maar zit deze er standaard niet op?) ? Is dit echt nodig fzo ?

Sw4rchy

Legacy Member
Thammels zei:
wat is het nut van een chipset koeler (jaja chipset koelen, maar zit deze er standaard niet op?) ? Is dit echt nodig fzo ?
ik zou het zelf eigenlijk niet weten maar het is 1. inderdaad voor te koelen en 2. moest er eventueel 1 onboard zitten dan zou ik toch liever 1 bijkopen.
maar als er mensen zijn die een chipset cooler echt overbodig vinden dan zal ik er maar toch geen pakken. kan toch later eventueel zelf opsteken:D
zou echt wel tegen morgen willen weten welke case ik zou moeten nemen.
dus mensen posten dat ge erbij neervalt

-Timo-

Legacy Member
Koop u nen Antec P160 :p Toch zowa zelfde stijl en betere kwaliteit als ik davion moet geloven :)

Jense777

Legacy Member
Heb hier de Antec P-180. Isoleert zéér goed: zeer koel en zeer stil. Vrij mooi design en stevig. Ook de prijs is stevig, dat is het enige nadeel: +/- 130 EUR.

demon326

Legacy Member
Jense777 zei:
Heb hier de Antec P-180. Isoleert zéér goed: zeer koel en zeer stil. Vrij mooi design en stevig. Ook de prijs is stevig, dat is het enige nadeel: +/- 130 EUR.

idd ik heb die case ook en die is echt goed voor de prijs:D

stil en toch goed kunnen koelen

Stre@mus

Legacy Member
Thammels zei:
wat is het nut van een chipset koeler (jaja chipset koelen, maar zit deze er standaard niet op?) ? Is dit echt nodig fzo ?
Standaard zit er al een chipsetkoeler op. Soms is deze actief (dus met een ventilator) en soms passief (alleen een koelblok). De actieve chipset-koelers zijn meestal nogal luidruchtig en daarom vervangen veel mensen hem met een passief koelblok (zoals de Zalman of de ThermalRight HR-5)

In het geval van deze configuratie is de chipset al passief gekoeld, dus een extra passieve chipset-koeler kopen is niet nodig. 'k Zou het zelfs afraden, want de standaard chipset-koeler is mooi plat, zoadat hij nergens in de weg zit. De Zalman of Thermalright koelers zijn groter (vooral de Thermalright) en zorgen er soms voor dat je één of enkele pci sloten niet kunt gebruiken.

En voor de CASE-keuze:
Aangezien je toch SilentX-120mm ventilator koopt, kan je eigenlijk kiezen wat je neemt, door die ventilatoren te kopen zullen ze allemaal stil zijn.

smason

Legacy Member
Sw4rchy zei:
Systemcooler: SilenX Ixtrema PRO 120mm 11dBa
Ik wil hier zeker geen polemiek rond starten, maar SilenX zou ik absoluut niet kopen. De opgegeven waarden kloppen langs geen kanten, ze zijn zelfs onrealistisch. Bovendien zijn die SilenX fans TERINGduur.

Even een kleine gebruikerservaring van zo'n fan (een 92mm model, maar het idee blijft hetzelfde): http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=27087&highlight=silenx+ixtrema+pro
i gave up on comparisons because this fan is just crap and not worth any more time. i sent it back and they are shipping my nexus 92mm tomorrow

Kijk even rond of je een Nexus 120mm kan kopen (oa B@W heeft ze), of een Papst (4412 F/2GLL, 18dBA, 44CFM, 1200rpm). Let er wel op dat Papst bulk komt zonder aansluiting van je fan op een molex. Geen probleem natuurlijk als je met een fancontroller werkt.

Jaha heeft ook fans van Scythe, die zijn ook behoorlijk stil met een goede luchtverplaatsing.

Review 120mm fans op Madshrimps: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=421

Wil je écht een stille fan?
Nexus (Real Silent)
Scythe (SFF21D)

Wil je een stille fan met toch goede airflow?
Papst (4412 F/2GLL)
Scythe (SFF21E)

Eventueel kan je je fan(s) nog met een fancontroller bedienen of gewoon simpel met een kleine ingreep op 12V (standaard molex), 7V of 5V zetten om de beste geluid/performance ratio te vinden.

Let erop dat de opgegeven specificaties van een fabrikant (en dan vooral dBA) niet uniform zijn! De ene meet vanaf 10cm, de andere vanaf 1m, enfin, je begrijpt wat ik bedoel.
Bovendien zegt de hoorbaarheid van het geluid (dBA) NIETS over de mate waarop het geluid IRRITEERT (gezoem, gebrom, ..).

En tot slot: geluid en mate van irritatie van het geluid zijn subjectief...

Natuurlijk zijn er ook nog andere goede fans etc maar ik beperk mij tot de vlot verkrijgbare fans bij de bekende Belgische webshops. Tot zover mijn bijdrage :unsure:

P.S: Over die cases.. Ik heb mij een geile Antec P150 besteld inclusief Antec NEO HE 430W PSU met modulaire kabels voor slechts 130 euro.. Een koopje als je het mij vraagt!

Insaniacx

Legacy Member
Davion zei:
- Thermaltake Cases zijn nooit stil, das altijd luid. Als ge iets stil wilt moet ge nen Antec Sonata ofzo pakken, maar aan u keuzestijl te zien gaat een Sonata u niet echt bevallen denk ik :p
- Config is goed :)
- Chipsetcooler: Zalman NB47-J.

Thermaltake Cases nooit stil? Domme opmerking. Hangt er vanaf wat je er insteekt. Heb hier de Tsunami draaien en die hoor je amper. Heb wel de zijfan er uit gehaald en de outtake vervangen door een zalman exemplaar. Koop uw die sonata en steek er eens een Q-tec 650W triplefan in zullen nog eens spreken hoe "stil" die dan is ;). De Shark heeft wel een open zijkant (rasterstructuur) en kan wat meer lawaai geven.

sylvershark

Legacy Member
Thammels zei:
wat is het nut van een chipset koeler (jaja chipset koelen, maar zit deze er standaard niet op?) ? Is dit echt nodig fzo ?

Koeler zit er niet altijd standaard op, bij BOXED wel.

Ik zou betere voeding nemen, Van hiper ofzo met meer W

-Timo-

Legacy Member
Die voeding is volgens mij voldoende hoor.

:offtopic: Ligt het nu aan mij of staat er rechts een Google reclamebalk ? (startpagina van forum) ?

smason

Legacy Member
Godverdomme, vuile Google balk! Nu staat hij niet alleen meer op de startpagina van het forum maar overal, zij het op een andere plaats. Das toch echt niet meer te doen, heel de layout om zeep. En VERSCHRIKKELIJK irritant. Net zoals die popups etc.

Het wordt tijd om over te schakelen op FireFox, kunt ge al die voze reclamebanners blokkeren.

Ik snap niet dat zoiets allemaal nodig is voor een groot TELENET forum. Astemblieft.

Tot zover offtopic maar het moest eruit ^^

boostah

Legacy Member
smason zei:
Ik wil hier zeker geen polemiek rond starten, maar SilenX zou ik absoluut niet kopen. De opgegeven waarden kloppen langs geen kanten, ze zijn zelfs onrealistisch. Bovendien zijn die SilenX fans TERINGduur.

Even een kleine gebruikerservaring van zo'n fan (een 92mm model, maar het idee blijft hetzelfde): http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=27087&highlight=silenx+ixtrema+pro


Kijk even rond of je een Nexus 120mm kan kopen (oa B@W heeft ze), of een Papst (4412 F/2GLL, 18dBA, 44CFM, 1200rpm). Let er wel op dat Papst bulk komt zonder aansluiting van je fan op een molex. Geen probleem natuurlijk als je met een fancontroller werkt.

Jaha heeft ook fans van Scythe, die zijn ook behoorlijk stil met een goede luchtverplaatsing.

Review 120mm fans op Madshrimps: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=421

Wil je écht een stille fan?
Nexus (Real Silent)
Scythe (SFF21D)

Wil je een stille fan met toch goede airflow?
Papst (4412 F/2GLL)
Scythe (SFF21E)

Eventueel kan je je fan(s) nog met een fancontroller bedienen of gewoon simpel met een kleine ingreep op 12V (standaard molex), 7V of 5V zetten om de beste geluid/performance ratio te vinden.

Let erop dat de opgegeven specificaties van een fabrikant (en dan vooral dBA) niet uniform zijn! De ene meet vanaf 10cm, de andere vanaf 1m, enfin, je begrijpt wat ik bedoel.
Bovendien zegt de hoorbaarheid van het geluid (dBA) NIETS over de mate waarop het geluid IRRITEERT (gezoem, gebrom, ..).

En tot slot: geluid en mate van irritatie van het geluid zijn subjectief...

Natuurlijk zijn er ook nog andere goede fans etc maar ik beperk mij tot de vlot verkrijgbare fans bij de bekende Belgische webshops. Tot zover mijn bijdrage :unsure:

P.S: Over die cases.. Ik heb mij een geile Antec P150 besteld inclusief Antec NEO HE 430W PSU met modulaire kabels voor slechts 130 euro.. Een koopje als je het mij vraagt!


fans met veel airflow: silenx zijn echt stil en geven veel meer dan zo'n papst

echt stil: nexus

sidenote: als ge userreviews leest blijkt eruit dat papst hoewel zelfde db level bijna altijd luider is, wishfull thinking als ze het meten waarschijnlijk (vgl nexus 21db is volgens vele minder luid dan de papst 18 db

Sw4rchy

Legacy Member
boostah zei:
fans met veel airflow: silenx zijn echt stil en geven veel meer dan zo'n papst

echt stil: nexus

sidenote: als ge userreviews leest blijkt eruit dat papst hoewel zelfde db level bijna altijd luider is, wishfull thinking als ze het meten waarschijnlijk (vgl nexus 21db is volgens vele minder luid dan de papst 18 db
cheers ieder die heeft meegeholpen (en heeft gerepleyd dus) maar ik wil gwn een (zeer) goede airflow zodat ik niet met een bak van 50° in me pc zit.
Stilte; laat ik het zo zeggen, het mag geenen stofzuiger zijn :p .
graag meer reacties hierover:D

btw voor de case is het eigenlijk allemaal hetzelfde als ik maar een andere fan in steek, ja toch?:confused:
soit, aan jullie voor mij die dingen duidelijk te maken.
maar ik zal wss niet meer kunne replyen tot morgen avond ( examens:doh: , veel succes btw voor ieder die examens heeft!!opdat we allemaal zouden slagen :p )

sidenote:heb zojuist vernomen dat de grootmoeder van een collega bij me vader is gestorven... een moment stilte hiervoor ...

Sw4rchy

Legacy Member
Met een moment stilte bedoelde ik wel niet dat er niet meer moest gerplyd moest worden :p soit
peace out homies
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan