Archief - budgetpc samenstellen max € 350

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

purt

Legacy Member
dag allen !

is het mogelijk om voor dit budget een pc samen te stellen waar toch mee te gamen valt (bf3, diablo3, mmo's)

requirements :

- hoeft niet ultra settings maar wil toch wel high op 1440x900
- ik wil geen sli dus sli mbo moet niet
- zeker meer dan 40 fps in games

het volgende had ik in gedachten (tweakers.net budget pc)

Case Antec Three Hundred € 52,00
Processor AMD Athlon II X3 455 Boxed € 71,10
GFX Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 € 95,00
CPUcooling Boxed in processor € 0,00
Motherboard Asus M5A78L-M/USB3 € 58,40
RAM Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,50
DVD Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 20,00

totaal € 323,00


tips mogen altijd, buget mag ook wat opgetrokken als het ECHT de moeite loont, bv 80 fps ipv 40 fps in games

tnx !

Exsplozz

Legacy Member
Zou CPU veranderen naar AMD Phenom II X2 555. En een moederbord pakken dat UCC heeft, zodat je van die CPU een quad core kunt maken.

Portal

Legacy Member
Ik denk niet dat je voor 350€ BF3 op high gaat kunnen draaien, je systeem moet al de recommended specs hebben om BF3 op high te kunnen draaien...

Ik heb hier een i7 2600K en een GTX 560 Ti (OC-ed edition) en kan de BF3 beta op ultra (= high op het volledige spel) op een 55 FPS spelen

mdgf

Legacy Member
Voeding? (een Antec ea green 380 is toch al 40€ erbij en veel goedkoper wordt moeilijk)
Case zelf bouwen/kartonnen doos, (toch zeker geen 52€, dat slaat echt nergens op...), dvd rw laten vallen, x4 nemen en tjah, meer gaat niet lukken.
Er zijn ook nog de llano's met hun relatief sterke onboard gpu voor interessante prijzen, maar een 6770 gaan die natuurlijk niet verslaan (de x3 wel qua cpu power).

350€ = tweedehands kijken, gaat al veel beter zijn

Yank

Legacy Member
Voor dat budget zou ik toch 2dehands kijken imo.

Als je ietwat deftig wilt gamen zou ik toch kijken voor een quadcore (genre Phenom 2 of Core 2 Quad), 4GB geheugen en dan een zo sterk mogelijke GPU natuurlijk.
Case kun je zo goedkoop houden als je zelf wilt, hdd kun je ook gaan voor een 2dehands kleiner model.
Optische drive kun je eventueel laten vallen als je je games online koopt en niet op schijfjes, voor windows te installeren kun je werken met usb stick of externe schijf.

Je heb trouwens ook geen harde schijf en voeding in die setup die je zelf voorstelt, tenzij je die stukken zelf al hebt natuurlijk.

purt

Legacy Member
ja de voeding + schijven + monitor / keyboard / speakers heb ik al
wat is in bovenstaande config de bottleneck dan ? de cpu ?
als ik deze vervang door een core i5-2500k, is de bottleneck dan de GPU ?

is de core i5-2100 ook een goed alternatief ?

welke mbo kan ik best voor zo een cpu nemen ? sli is zker niet nodig.

tnx !

Yank

Legacy Member
Goh, een i5 2500K moet niet per se, maar ik zou toch zeker voor een Phenom II 955 of hoger gaan gaan als je bij AMD blijft, ofeen i5 2310 als je naar Intel gaat en dan een betere GPU: HD6850/6870 of GTX560 Ti, afhankelijk van wat je budget toelaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan