Archief - Budget laptop in aanbieding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dj Aero

Legacy Member
Ik ga tegen volgend academiejaar een laptop aanschaffen omdat ik veel IT toepassingen zal krijgen. Het is gemakkelijk om die laptop dan mee naar school te nemen en projecten e.d. op de laptop zelf te maken.

Ik zou de laptop gebruiken voor standaard zaken:
MS Office, Webdesign programma's, ik kan niet zeggen welke maar het zal niet AL te uitgebreid zijn. Dreamweaver MX enzo denk ik ...

Powerpoint presentaties

... the usual school stuff dus

Omdat ik thuis al een stevige desktop heb staan was ik niet van plan veel geld aan een laptop uit te geven. Toch wou ik wel een nieuwe kopen. Ik heb uiteindelijk ni veel nodig voor deze dingen te kunnen doen.

Nu staat er in een winkel ergens een aanbieding in de folders:

Packard Bell Easy Note R1904
Microsoft® Windows® XP Home Edition

Gewicht 2,8 Kg

Processor
Kloksnelheid 1,50 GHz
Processor Mobile Intel® Celeron® M - 370
2nd level cache geheugen 1 MB
Processor bus snelheid 400 MHz

Geheugen
Grootte van het geheugen 512 MB

Harde schijf
Capaciteit 50 GB

CD-RW / DVD-RW
CD-RW / DVD-RW DVD+RW/DVD-RW multidrive dual-layer

Video
Video VIA PN 800
Videogeheugen 64 MB (shared)

Monitor
Monitor 15,4'' TFT

Batterij
Accu Li-Ion

Geluid
Geluid Soundblaster Compatible
Luidsprekers Geïntegreerd

Communicatie
Netwerkkaart 10/100 LAN Ethernet
Wi-Fi 802.11 b/g

Aansluitingen
USB aansluiting (totaal/voor/achter) 3 x USB 2.0
TV-uitgang S-VHS
VGA extern monitor port VGA D-SUB
Microfoon Geïntegreerd

De vraag naar jullie toe. Is deze laptop deftig voor 700 euro (budgetlaptop!), voldoet hij aan mijn eisen?

die video 64 mb shared geeft geen problemen bij presentaties?

dat communicatieding, zorgt dat ervoor dat ik draadloos internet (van de school) kan ontvangen?

mvg

maatje

Legacy Member
Zou je niet beter wachten tot in de zomer of september, tegen die tijd zijn de laptops al goedkoper. Nu al kopen vind ik wel te vroeg. Normaal gezien krijg je via school kortingen voor een laptop. Daarvoor moet je gaan kijken op www.signpost.be (dnek ik)

zaffah

Legacy Member
anders moet je zo'n laptop kopen van internetvooriedereen.be

die laptop is 900€, maar je kan de btw terugvorderen.

Dj Aero

Legacy Member
ja da klopt!

via signpost kan ik Toshiba Satellite L20-101 krijgen

Deze notebook heeft een Intel Pentium Mobile 740 1.73Ghz processor, een 15" scherm (1028x786), 512Mb RAM, 60Gb HDD en DVD Multiburner en Windows XP Home Edition en 1 jaar Pickup & Return-garantie!

Deze laptop heb je al voor 876,03 EUR incl. BTW


Ben ik mss beter af met Dell Inspiron 1300 en die wat upgraden naar 700 euro? (extra ram)

virtualdude

Legacy Member
zaffah zei:
anders moet je zo'n laptop kopen van internetvooriedereen.be

die laptop is 900€, maar je kan de btw terugvorderen.
das maar 135 € aan btw.
Daar de interslet abo erin duurder is win je eigenlijk niks

bernardo

Legacy Member
Als het voor volgend schooljaar is zou ik ook pas hem kopen begin september, de prijzen zullen nog wel wa zakken.

Wi-Fi staat voor Wireless Fidelity en is een certificatielabel ('logo') voor draadloze datanetwerkproducten, die werken volgens de internationale standaard IEEE 802.11 (draadloos Ethernet). Producten die volgens deze standaard werken maken gebruik van radiofrequenties in de 2,4 GHz en/of 5,0 GHz band die onder voorwaarden zonder licentie gebruikt mogen worden. De eisen voor dit logo worden vastgelegd door de Wi-Fi Alliance.

Normaal zou hij dus het wireless internet van je school moeten kunnen ontvangen.


Maar deze laptop moet normaal wel voldoen voor jou.
maar je kan mis beter nog wat afwachten.

Dj Aero

Legacy Member
ok bedankt, nog 4 maand de tijd om de prijzen te laten zakken... het moet niet veel zijn voor mij! toch bedankt

GhO$T

Legacy Member
die laptops via academic shop zien er mij niet echt goedkoop uit :s , ligt misschien aan het feit dat ze maar 1 aanbieding hebben per jaar (en dat die prijs dus al sinds begin van dit schooljaar onveranderd is gebleven), als er geen nieuwe aanbiedingen op hun website verschijnen tussen nu en het moment waarop je wil aankopen, dan zou ik alleszinds deze links laten liggen.

Satellite L20-101

Deze notebook heeft een Intel Pentium Mobile 740 1.73Ghz processor, een 15" scherm (1028x786), 512Mb RAM, 60Gb HDD en DVD Multiburner en Windows XP Home Edition en 1 jaar Pickup & Return-garantie!

Deze laptop heb je al voor 876,03 EUR incl. BTW
Voor dit bedrag heb je vb. bij Dell.be een basis inspiron 6400 met volgende specs:

-15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
-Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
-1 Jaar Collect & Return service
-512MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x512) (dus nog slot vrij voor extra geheugen)
-80GB (5,400 rpm)
-Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
-8X DVD+/-ReWriter
-9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij (schijnt extreem lang mee te gaan, goed voor zo'n 5 tot 6u office werk!)

Met dit systeem zit je aan exact hetzelfde bedrag (5€ goedkoper) en het lijkt mij toch 10x beter te zijn.
Dan is er ook nog het voordeel dat je alles kan aanpassen bij dell; voor 25€ laat je er een bluetooth module insteken; als je geen 80gb nodig hebt kan je 60gb nemen (60€ goedkoper), je kan ook een ati x1300/x1400 nemen ipv die intel graphics (73/145€ opleg)

Dj Aero

Legacy Member
je hebt gelijk, ik vond de signpost aanbieding ook niet echt interessant, daarom zoek ik voor alternatieven. misschien dat er in september nieuwe aanbiedingen op die website komen ...

maatje

Legacy Member
ik ga volgend naar PIH en ik krijg er 3 aanbiedingen van SignPost. Het is dus afhankelijk van school tot school

mightybunny

Legacy Member
PS niet vergeten in het begin van het schooljaar zijn er meestal back to school acties in laptop land. Dus dit kan intersant zijn :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan