Archief - Budget gaming pc 1ste config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sumoman_4

Legacy Member
Ne goeienavond.

't Wordt tijd om mijn pc te vervangen en na veel research ben ik op deze config uitgekomen.

Case: Corsair Carbide 500R € 95,00
Voeding: Corsair HX750W € 125,00
Mobo: ASUS Sabertooth 990FX Socket AM3+ € 144,00
CPU: AMD Phenom II X4 965 3.4GHz AM3 Black Edition € 108,00
RAM: Corsair Vengeance - 8GB 1600MHz PC3-12800 - 2x 4GB Kit € 35,95
Graka: MSI Radeon R6850 Cyclone 1GD5PE - 1GB - PCI-E € 134,00

Totaalprijs bij Komplett.be: Totaal (incl. verzendkosten): € 648,90

Nu heb ik hier en daar nog enkele kleine vraagjes / opmerkingen.

Zoals jullie kunnen zien heb ik momenteel nog geen hd of dvd-rw genoteerd omdat ik (voorlopig) nog die van mijn oude pc zou gebruiken totdat de prijzen terug wat gedaald zijn. Zou dan met tijd zien voor een ssd boot drive en een degelijke storage hd of zo.

Had gehoopt om met tijd zelfs nog een 2de 6850 graka te monteren en Crossfire te gaan. Voeding zou toch normaal geen problemen mogen leveren zeker?
Overclocken begin ik toch niet aan, dus veronderstel dat de cpu koeler voldoende zal zijn. Hopelijk niet te luid?
Iemand die ervaringen (goed of slecht) heeft met dit soort setup? Vooral dan het mobo, de cpu of de graka?
Ervaringen met Komplett.be? Geen problemen qua verborgen kosten of slechte service of zo?

Zou sowieso zelf monteren, hoewel het de 1ste pc wordt lijkt het niet te moeilijk.

Alle feedback is zeer welkom! :niceone:

verreckie

Legacy Member
De case vind ik toch al redelijk duur voor een budget systeem, maar die kan uiteraard een heel lange tijd meegaan als je die hergebruikt. En je moet uiteraard kiezen wat je zelf graag ziet.

De voeding kan een heel stuk minder. Een degelijke 450W voeding zal al zeker voldoen.
Desnoods een 650W (€80-90) voor als je later nog wilt gaan uitbreiden.

Moederbord kan ook nog een stuk goedkoper.

Als graf. kaart zou ik eerder voor een HD6870 gaan, kost niet zoveel meer, maar is ook beter.

Wat betreft de koeling, stock coolers staan er nu niet bekend om stil te zijn, maar is zeker te doen.
Tenzij je een zo stil mogelijk systeem wilt.

Tuowe

Legacy Member
Cooler Master CM690 II Advan. - Midi Tower - noPSU
ATX - USB / e-SATA / FireWire / Audio
€ 81,00
MSI Radeon R6870-2PM2D1GD5/OC - 1GB - PCI-E
DVI-I/DVI-D/HDMI/2x Mini Display Port
€ 149,95
Intel Core i5 2500K 3.3GHz 6MB LGA1155
Quad-core - Inclusief Koeler
€ 189,00
Corsair SO-DIMM - 4GB 1333MHz PC3-10600
DDR3 - 204 pin - 1,5V - CL9
€ 16,95
Corsair - Builder CX430 V2 - 430 Watt
ATX12V 2.3
€ 37,50
Gigabyte GA-Z68P-DS3- Socket 1155 - ATX
Intel Z68 - 4 x DDR3 - SATA600/USB3.0
€ 84,95

Totaal: 566 inclusief verzending :-) Dit lijkt me een veel betere config! Ga me deze zelf aanschaffen

Sondey10mg

Legacy Member
@OP: Zo'n dure elementen voor een budget pc! case, voeding en moederbord moeten toch een pak goedkoper kunnen zonder kwaliteit te verliezen

sumoman_4

Legacy Member
Alleszins bedankt voor de replies.

De case zal ik nog eens rondzien om te vervangen met iets naar mijn goesting.

Inderdaad, die voeding zou eigenlijk een Corsair HX650 moeten zijn, maar staat blijkbaar niet genoteerd bij Komplett.be. Zou deze dan elders bestellen.

Is die 6870 zijn meerprijs wel waard? Heb verschillende reviews gevonden online waarbij de 6850 toch zeer positief uitkomt. Misschien dat ik later gewoon een 6950 of een GTX570 steek om de 6850/6870 te vervangen.

De bedoeling van de pc is gaming (ultra settings zijn mooi meegenomen, high is eigenlijk al voldoende) vooral bf3, skyrim, de games die de laatste tijd gereleased zijn eigenlijk. Zou ook graag streamen maar weet niet of die cpu wel zwaar genoeg is. Voor de rest gewoon hd films/series kijken. Niet dat ik mij ga bezighouden met rendering, video editing en dergelijke.

Tuowe

Legacy Member
sumoman_4 zei:
Alleszins bedankt voor de replies.

De case zal ik nog eens rondzien om te vervangen met iets naar mijn goesting.

Inderdaad, die voeding zou eigenlijk een Corsair HX650 moeten zijn, maar staat blijkbaar niet genoteerd bij Komplett.be. Zou deze dan elders bestellen.

Is die 6870 zijn meerprijs wel waard? Heb verschillende reviews gevonden online waarbij de 6850 toch zeer positief uitkomt. Misschien dat ik later gewoon een 6950 of een GTX570 steek om de 6850/6870 te vervangen.

De bedoeling van de pc is gaming (ultra settings zijn mooi meegenomen, high is eigenlijk al voldoende) vooral bf3, skyrim, de games die de laatste tijd gereleased zijn eigenlijk. Zou ook graag streamen maar weet niet of die cpu wel zwaar genoeg is. Voor de rest gewoon hd films/series kijken. Niet dat ik mij ga bezighouden met rendering, video editing en dergelijke.

Ik zou toch mijn config overwegen die ik hierboven geplaatst heb! Anderen moeten dit dan maar bevestigen :-)

Extrizyo

Legacy Member
Tuowe zei:
Ik zou toch mijn config overwegen die ik hierboven geplaatst heb! Anderen moeten dit dan maar bevestigen :-)

tuowe heeft gelijk .. zijn config is toch wel beter :) ik zou ook voor dat gaan :)

+ die phenom x4 is al wat verouderd tegenover die i5 en later kan je met de config van tuowe zeer makkelijk gaan overclocken als je dan een cooler bijkoopt dan kan je nog eens een paar jaar verder :)

sumoman_4

Legacy Member
Allé, 'k ben veranderd van gedacht, zou toch gaan voor een meer hardcore gaming machien en later toch overclocken :p

Case: nog eens aan 't rondzien
Voeding: Corsair Enthusiast TX650 V2 - 650 Watt € 76,00 (moet met tijd SLI draaien)
Mobo: ASUS P8P67 Pro B3 € 136,00
CPU: Intel Core i5 2500K € 189,00 (Momenteel nog geen extra koeler, overclocken komt later)
Ram: Corsair Vengeance - 8GB 1600MHz € 35,95 (8 gig want 't is goedkoop)
Graka: Sapphire Radeon HD6850 € 127,00 (wordt later vervangen door 2 GTX560TI)

Totaal (incl. verzendkosten): € 570,90

Iemand opmerkingen? Kan die ram wel gebruikt worden op dat mobo? Heb eens de manual gedownload en deze ram staat niet bij hun QVL, maar zou me toch verwonderen moest die er niet op werken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan