Archief - Breedbeeld TFT's, nieuwe gaming revolutie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Creep

Legacy Member
Ik heb een nieuw scherm nodig, daar kan ik niet om, dus wil ik de stap nemen naar TFT's. Mijn budget is 400€. Maar nu merk ik dat er zelfs al breedbeeld TFT's zijn. Acer heeft de 2016Ws ( een 20.1" breedbeeld voor 399€) en Fujitsu Siemense heeft er eentje van 19" voor 319€.

Mijn voorkeur gaat naar de Acer wegens slechte ervaringen met Fujitsu siemens, maar is het wel al de moeite om naar breedbeeld te gaan? TV's zijn nu ook allemaal 16:9 en games zoals HL2 en Q4 zijn al te spelen in breedbeeld. Of gaat dit overwaaien? De mogelijkheden zijn in ieder geval nog beperkt, heb nog maar 2 schermen tegengekomen... what would i do?

Cranox

Legacy Member
Ikzelf heb een breedbeeld tft ( dell ) en zou eigenlijk geen ander meer willen , lekker veel plaats.
Als een game niet voor 16:9 gemaakt is dan is dit nog best speelbaar hoor , je kan kiezen beeld wat uitrekken ofwel met zwarte balken maar je neemt best een res die het dichtst bij 16:9 ligt.

SMa

Legacy Member
ikzelf heb geen breedbeeld
maar bij het gamen is da echt de max
enkel als je je resolutie op 16:9 kan zetten, anders krijg je zo'n uitgerekt beeld
maar zijn die schermen dan wel kwalitatief goed? voor €400

desert storm

Legacy Member
ik vind m'n breedbeeldscherm op m'n laptop toch ferm handig hoor (15.4") ;)

gravendelver

Legacy Member
Ik heb 2 breedbeeld tft's waarvan één in laptop en zoals de meesten hier al zeiden is het zeker aan te raden, ik kan mij moeilijk 4:3 terug voorstellen. Ik game wel zelden dus daar kan ik niet veel over vertellen. Maar voor films, werk enzo is het zeker alleen ten voordele

pussylord

Legacy Member
Hey, ik ben van plan om zo'n ACER AL-2016WS - 8MS aan te schaffen. Specificaties voor dit product zijn :

Formaat : 20,1"" Widescreen
Reactie tijd : 8ms
Helderheid : 300cd/m²
Contrast : 600:1
Kijkhoek : 140°/ 130°
Aansluiting : VGA
Resolutie (max.) : 1680 x 1050

Nu ik weet dat dit handig is om naar films te kijken en om te gamen. Wss zal dit ook wel zijn met 3D-applicaties. Aangezien ik veel werk met AutoCad 3D en Autodesk Viz heb ik een groot scherm nodig. Wat ik mij afvraag, als je nu bv wil surfen, wordt dan het volledige blad weergegeven over je scherm, of krijg je afsnijdingen links of rechts omdat 20"" breedbeeld wel enorm breed is he :)
Thx !

Vitabis

Legacy Member
wordt gewoon over heel uw scherm getoond ze
ik zou ook nooit terug willen naar 4:3

Pietro

Legacy Member
in de mediamarkt staat die van fujitsu siemens voor € 275!
heb hem net gekocht en er erg tevreden van !

Dont_Shoot

Legacy Member
zowel mijn laptop (15,4") als externe tft (19", Acer 1916W) zijn breedbeeld, en ik ben daar zeer tevreden over, ik kan mij net als de rest niet meer inbeelden terug te moeten naar een normaal scherm...

@pussylord, ik weet niet of dat het verschil tussen 19" en 20" de meerprijs waard is (laatste keer dat ik beide prijzen vergeleek, was het ongeveer 100€ verschil)...

FullMontySmurf

Legacy Member
Idd breedbeeld is zalig. Wel 1 bemerking. Meestal hebben die schermen (toch als je voor een 20" of zo gaat) een redelijk hoge native resolutie. Je mag een heel dikke graka hebben steken om moderne games in die native resolutie te kunnen draaien. En niet native resolutie is een pak lelijker. Ik game nog altijd op een dikke 19" CRT om die reden. Vanaf het moment dat hardware voor een paar jaar games in echt hoge resolutie aankan ga ik voor een mooie 20" of 24"... En dan bedoel ik 1600 in de breedte en meer. Mijn 9800 Pro heeft toch serieus moeite met games in 1280 x 1024, net hetzelfde met een 6600GT, daarom dat ik mijn toevlucht neem tot 1024 x 768 met lichte AA (maar de 7900GT is al besteld :D )

Natsu

Legacy Member
acer crystalbrite 1951cs scherm ftw
Zalig schermke, 4ms, 700:1
+- €419

187(V)URD@

Legacy Member
Denk dat Viewsonic het beste 20.1" schermpke heeft. Is ergens een review op het net van.

Trip

Legacy Member
heb absoluut nog geen spijt dat'k breedbeeldscherm op mijn laptop heb , maar ja ik game dan ook nagenoeg niet

pussylord

Legacy Member
Ok thx voor de antwoorden!

@FullMontySmurf : Tja, daar heb je wel een punt. Maar binnenkort bestel ik een nieuwe pc, eveneens met de 7900GT en de AMD athlon64 X2 4400+ Dus dat probleem zal dan eveneens van de baan zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan