Archief - Bluray/DVD player

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

superbus

Legacy Member
Hallo,

Ik wil graag onze DVD recorder vervangen, oud ding dat veel teveel lawaai maakt. Ik wil:


- kunnen opnemen in alle formaten- harde schijf lijkt mij hiervoor het handigst?

- Alle videoformaten lezen inc avi(srt), mkv etc.

- bluray en 3D hoeven niet, maar dat zit blijkbaar overal er toch in dus waarom niet.

- DLNA - via mijn netwerk bestanden afspelen die op de PC staan zonder usb stick of weet ik veel wat te moeten gebruiken. Een netwerkkabel zal ik niet kunnen toepassen, is de onboard wifi van zo'n speler voldoende of moet je nog iets extra hebben? (gigabit port ofzo? :) )


Ik dacht persoonlijk aan de Samsung BD-D8500. Er staat echter wel dit bij: Het is niet mogelijk om een gecodeerd tv-kanaal te kijken en tegelijk een ander gecodeerd kanaal op te nemen. Hiervoor heb je een tweede CI+-module nodig. Met Freeview-kanalen, die niet worden gecodeerd, kan je wel een tv-kanaal bekijken en tegelijkertijd een ander kanaal opnemen.

Wat zijn gecodeerde kanalen en freeview kanalen en welke zenders zijn wat? Heb hier geen flauw idee van, niet direct gevonden ook. Wij hebben nog geen HD televisie beschikbaar van belgacom helaas. TV is wel HD ready natuurlijk.


Of raden jullie de BD-D8500 misschien af? De reacties op internet zijn weer verdeeld..

Bedoeling is ook de luidsprekers te vervangen. Home cinema dus, maar ik ken hier niks van, dus dacht eerst maar is te kijken naar de speler zelf..

Groetjes :)

spourop

Legacy Member
Bij mijn weten kan een ps3 iet recorden en ondersteund ook geen srt

Mr. Humphries

Legacy Member
Eerlijk gezegd ben ik niet zo voor die Samsung spelers... Kwaliteit laat wat te wensen over, maar blijkbaar zijn zij de enige die Blu-ray met hdd combineren.

Gecodereerde HD kanalen zijn alle HD kanalen in België, dus je kan niet vanaf een digibox of b-box opnemen. Enkel een analoog signaal kan je opnemen. Daarnaast heb je ook geen hdmi in, waardoor je geen HD bronnen kan opnemen. Dit zal je enkel kunnen vanaf een andere bron.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan