Archief - Betrouwbare sites om digitale camera te kopen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Frak

Legacy Member
Ik ben dus van plan een digitale camera te kopen, maar omdat ze hier in België schandalig veel vragen, ben ik op zoek gegaan naar goedkope winkels in het buitenland. Het nadeel is dat mijn ouders dit niet vertrouwen.
Ik heb al een paar links gevonden:

ac-foto.com
fotokonijnenberg.nl
pixmania.be (heb ik wel al redelijk veel slechte ervaringen over gehoord en nog maar weinig goede)

Ik ben dus op zoek naar ervaringen met deze of andere sites; goed, slecht, klachten over levering, betalingswijze, ...

Alvast bedankt!

desert storm

Legacy Member
ik heb mijn sony W5 & 256MB MS Pro besteld bij www.alternate.nl

ik had m'n bestelling geplaatst woensdagavond en het geld vrijdagavond gestord. de week er na, vrijdag had ik hem in de bus. het heeft dus wat langer geduurd dan normaal aangezien er een weekend tussenzat. ik ben dus tevreden over die winkel (ze hebben ook een duitse (originele) winkel www.alternate.de )

calimero

Legacy Member
mijne komt van mdcomputers ,belgische shop eveneens goedkoop (wel veel duitse producten, duitse handleiding)

Jense777

Legacy Member
AC Foto.com, fotokonijnenberg.be en cornevaniperen.nl.
Bij één van deze drie zou ik bestellen.

Reden: meestal alles in stock, scherpe prijzen en goeie service.

Betaling kan bij alle 3 contant. AC Foto levert met UPS, Foto Konijnenberg met DHL (als je onder rembours bestelt, wel 45 EUR!) en Corne Van Iperen ook met UPS (of indien hoger dan 750 EUR komt hij het zelf brengen, zonder kosten).

Info thread over digicams + winkels.

EDIT: ik heb bij alle drie al spullen besteld, nog nooit een probleem mee gehad. PM voor meer info indien nodig.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
pixmania.be (heb ik wel al redelijk veel slechte ervaringen over gehoord en nog maar weinig goede
Ik heb nog niets van slechte ervaringen gehoord over pixmania.
Vertel eens... heb er nog nooit besteld maar zou het eventueel wel van plan zijn aangezien ze behoorlijk goedkoop zijn. Maar indien er echt slechte dingen over te zeggen zijn zou ik me gedacht wel nog es kunnen herzien.

Yank

Legacy Member
Ook nog niets slecht over pixmania. M'n ouders hebben paar maand geleden daar digicam gekocht, geen problemen mee gehad.

The Frak

Legacy Member
Allemaal bedankt voor de reacties, maar mijn ouders bleken koppiger dan ik had gehoopt. :sad:
Het is uiteindelijk de fnac geworden, een pak duurder spijtig genoeg, maar veel keus had ik niet.

@ Terminator: Ik heb het gelezen op een andere site dan games.telenet.be, maar weet spijtig genoeg niet meer waar. Ik denk dat ik echt een honderdtal sites heb bekeken de voorbije weken dus dit valt wel te begrijpen.
De reacties die ik heb gelezen gingen vooral over verschrikkelijke service. Vergeten dingen te verzenden, verkeerde dingen opgestuurd, en nog wat.
Ik denk wel dat het van onze noorderburen kwam, dus misschien zijn er bij ons in België minder problemen?

eniac

Legacy Member
The Frak zei:
Allemaal bedankt voor de reacties, maar mijn ouders bleken koppiger dan ik had gehoopt. :sad:
Het is uiteindelijk de fnac geworden, een pak duurder spijtig genoeg, maar veel keus had ik niet.

Hopelijk alvast geen Canon, want dan heb je hoegenaamd geen voordeel door in de FNAC te kopen: Canon levert immers Europese service en je kan een toestel, eender waar gekocht, binnengeven bij een lokale Canon-dealer.

En ik vermoed dat dat bij Nikon e.d. niet anders is.

The Frak

Legacy Member
eniac zei:
Hopelijk alvast geen Canon, want dan heb je hoegenaamd geen voordeel door in de FNAC te kopen: Canon levert immers Europese service en je kan een toestel, eender waar gekocht, binnengeven bij een lokale Canon-dealer.

En ik vermoed dat dat bij Nikon e.d. niet anders is.

Het is een Panasonic geworden, de goedkoopste camera met breedhoeklens die ze daar hadden (buiten die nieuwe Kodak natuurlijk, maar daar zou ik me alleen maar aan ergeren).
Ik had al wel gehoord dat je je camera overal kon binnendoen, maar probeer mijn ouders daar eens van te overtuigen. :doh:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Heb je breedhoeklens echt nodig dan? Da vervormt alleen maar je foto's. Best is 35mm fzo als je echt waarheidsgetrouwe foto's wilt trekken...
Nuja, je zal et mss wel kunnen instellen, zoveel over cams weet ik nu ook weer niet.

The Frak

Legacy Member
Ik ben student architectuur, dus ja, die breedhoeklens zal wel van pas komen.
Die vervorming waar je het over hebt wordt btw wel zo goed mogelijk gecorrigeerd. Zelfs camera's die beginnen bij 35 mm hebben evenveel vervorming.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan