Archief - Beste koop graka met budget van +/- 250 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SDX

Legacy Member
Ik zie door het bos de bomen niet meer. Ik zoek een grafische kaart om deftig mee te gamen, maar niet uit het high-end gamma (moet ook zo deftig niet zijn). ATI of nVidia, het maakt mij niet uit, maar de prijs/kwaliteit wel. En het moet pci-e zijn. Dat de stock cooler veel lawaai maakt is ook geen probleem, die is gemakkelijk te vervangen.

Dus, wat is volgens jullie persoonlijke ervaringen de beste kaart in deze prijsklasse. Graag pro en contra's indien mogelijk.

Ook kun je een kaart voorstellen die nieuw bijvoorbeeld 300 à 350 euro kost, maar waarvan je denkt dat die mits wat zoekwerk wel tweedehands te krijgen is voor zo'n 250 euro. Ik koop ook liever een tweedehands kaart dan een nieuwe omdat je dan meestal beter waar voor je geld hebt (correct me if I'm wrong).

Oh ja, nog even vermelden...ik heb nu een Abit X700 pro 256mb. Alles zal wel beter zijn dan dat zeker tegenwoordig? :$

Let the games begin...:applause:

Guardian-X-

Legacy Member
iets in de richting van Nvidia 7900GT en ATI X1900GT

deze zijn wel 300€ of net iets minder maar ge ebt wel waar voor uw geld

SDX

Legacy Member
Mja, maar die zijn nog niet tweedehands te krijgen...
En die 7800-reeks? Zijn dat goeie? Die kom je hier en daar wel eens tegen tweedehands.

Davion

Legacy Member
Kzou een GeForce 7600GT pakken, eventueel met Zalman VF900-Cu op, zeker deftig genoeg voor u noden vermoed ik :)

SDX

Legacy Member
Awel ik ga eens zoeken naar een gebruikte 7900GT. Daar moet ik wel weer een hele poos mee verder kunnen denk ik.

mOnKeYbUtt

Legacy Member
Welke spellen speelde en zoek nen 7900GT das al highend kaart kunde elke game deftig met draaien;-)

SDX

Legacy Member
mOnKeYbUtt zei:
Welke spellen speelde en zoek nen 7900GT das al highend kaart kunde elke game deftig met draaien;-)

Spellen: Hitman Blood Money en Half-Life Ep. One. Later ook UT2007, Crysis, Prey, ...

En ik ben idd op zoek naar een 7900GT zoals ik al zei in een eerdere post hierboven.

PineMangoes

Legacy Member
Als die X1800XT maar 230€ is, zou ik voor die kaart gaan. Even snel als een 7900 GT maar 30€ goedkoper, dat spreekt voor zich :)

R.Winters

Legacy Member
SDX zei:
Mja, maar die zijn nog niet tweedehands te krijgen...
En die 7800-reeks? Zijn dat goeie? Die kom je hier en daar wel eens tegen tweedehands.
Die 7800GT (heb ik ook) zijn zeer goeie kaarten, draai recente games zoals CSS, Hitman Blood Money, Oblivion op middelmatig tot vol detail tegen een degelijke fps, dus zkr ook de moeite waard.
Maar de 7900GT is wel betere keus kwa prijs/kwaliteit, dus als ge die tweedehands kunt vinden :)

R.Winters

Legacy Member
Thammels zei:
oblivion op vol detail. Dat lukt zelfs niet met een 7900GTX :s
Note: Speciaal voor Thammels zal er gemiddeld toegevoegd worden. :sop:
Note²: Ale nu, buiten schaduws staat alles vol open :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan