Archief - Beste Keus ? ivm laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrDim

Legacy Member
Hallo,

Ik ben op zoek naar de beste keuze van laptop,:help:
de vereisten zijn voor mij:
- een +- 15.6inch scherm
- hdmi uitgang
- usb 3.0 uitgang
- ram geheugen vanaf 2gb
- grafisch min 512mb dedicated (voor online gaming) liefts 1gb (dus rechtstreekt op de grapic kaart)
budget +- 650 eur

laptop's die er intressant uitzien:

- Dell xps 15
Details van Dell XPS 15-laptop | Dell België
- Samsung Series 3 305V5A - A8
Samsung SERIES 3 305V5A - A8 3510MX - RAM 4 GB - VASTE SCHIJF 750 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - RADEON HD 6470M - WLAN : 802.11B/G/N - WINDOWS 7 HOME PREMIUM 64-BIT - 15.6 BREEDBEELD LED-ACHTERGRONDLICHT TFT 1366 X 768 ( WXGA ) - CAMERA - ZWART tes

misschien zijn er nog betere keuzes ??

alvast bedankt voor jullie tijd :niceone:

laurievl

Legacy Member
Dell xps zijn aan te raden, BTO is ook goed als je een OS hebt liggen thuis ;)

phate_13

Legacy Member
Inderdaad, zeer rare eis van dat ramgeheugen. Het is veel gemakkelijker om iets aan te raden wanneer je gewoon zegt wat je eisen zijn van de laptop op een "normale" manier. Namelijk wat je er wilt op draaien.

MrDim

Legacy Member
phate_13 zei:
Inderdaad, zeer rare eis van dat ramgeheugen. Het is veel gemakkelijker om iets aan te raden wanneer je gewoon zegt wat je eisen zijn van de laptop op een "normale" manier. Namelijk wat je er wilt op draaien.

aangepast ;)

phate_13

Legacy Member
Welja, welke online games? Voor flash-games is dat al niet nodig bijvoorbeeld...

laurievl

Legacy Member
Ik vind bto.nog altijd intressant in die prijsklasse indien je zelf windows 7 hebt liggen ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

MrDim

Legacy Member
phate_13 zei:
Welja, welke online games? Voor flash-games is dat al niet nodig bijvoorbeeld...

tuurlijk is dit ni voor flash games
maar online games als
wow
age of conan enz

nu men keuze is gemaakt

het zal de DELL XPS 15 worden
15.6 inch scherm 720p
2e gen Intel core i3-2310m
2gb werkgeheugen (RAM)
250 gb 7200rpm HDD
Nvidea Gforce GT525 1gb (deticated)
2x USB 3.0 1x USB 2.0
HDMI uitgang
JBL speakers (20watt) geïntrigeerd

persoonlijke aanpassingen
de HDD vervangen met
Seagate 500gb (4gb flash) Momentus xt €92.60 (heb deze nog liggen)
ALTERNATE - HARDWARE - Harddisks - Serial-ATA - 2,5 inch - Seagate ST95005620AS
en Werkgeheugen
geil 8gb (2x4gb) €34.90
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - DDR3-1333 - GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit

Totaal prijs = €653.95

bedankt voor jullie moeite :bow:

mdgf

Legacy Member
Je moet so-dimm geheugen hebben:
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - SO-DIMM - DDR3 - Kingston ValueRAM 2 GB DDR3-1066
2GB erbij steken als je dat wilt, 8GB heb je echt nergens voor nodig...

Die dingen veranderen gaat wss wel ten koste gaan van de garantie hé, vergeet dat niet.

Nvidea Gforce GT525 1gb (deticated)
Dat is een typevoorbeeld van een gpu met onnodig veel geheugen (of hoe geheugen niks zegt over de gpu), of daar nu 256MB opzit of 1GB dat gaat quasi niks uitmaken, want die gpu is daar veel te traag voor (die is nauwelijks sneller dan de hd3000 die op de cpu zit).

moehaa!

Legacy Member
mdgf zei:
Je moet so-dimm geheugen hebben:
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - SO-DIMM - DDR3 - Kingston ValueRAM 2 GB DDR3-1066
2GB erbij steken als je dat wilt, 8GB heb je echt nergens voor nodig...

Die dingen veranderen gaat wss wel ten koste gaan van de garantie hé, vergeet dat niet.


Dat is een typevoorbeeld van een gpu met onnodig veel geheugen (of hoe geheugen niks zegt over de gpu), of daar nu 256MB opzit of 1GB dat gaat quasi niks uitmaken, want die gpu is daar veel te traag voor (die is nauwelijks sneller dan de hd3000 die op de cpu zit).

Bij Dell verlies je je garantie niet als je het geheugen veranderd, over de HDD ben ik niet zeker. Maar ik vermoed ook van niet.

De GT525 is wel degelijk sneller dan de HD3000 en is zo'n 2 maal sneller ofzo in games. De GT525 is ook heel makkelijk te overklokken naar GT540 prestaties aangezien het beide dezelfde kaarten zijn maar met andere kloksnelheden.
Jij denkt waarschijnlijk aan de GT520M, die is inderdaad ongeveer even snel als de HD3000.

mdgf

Legacy Member
Mijn fout inderdaad, ik dacht voor de één of andere reden dat de 525 een overklokte 520 was. Ben wat dingen door elkaar aan het slaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan