Archief - beste graka onder de €150

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scipicore

Legacy Member
zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar de beste graka qua prijs/kwaliteit onder (of rond) de €150

ik had al gedacht aan de Sapphire ATI X1600pro 512MB maar er valt weinig te vinden over deze graka

bij voorbaat dank,

scipio :doc:

Davion

Legacy Member
Lijkt me niet slecht, maar kzou zoeken achter een GeForce 6600GT, deze is toch wel iets beter.

boostah

Legacy Member
erhm x1600pro>6600gt, daar is niks aan te doen, zoek maar eens reviews

(hoewel moest er een 256mb versie bestaan die nemen want met 512mb op die kaart ben je niks+je bespaard geld dan :p)

Davion

Legacy Member
Is de X1600XT niet +/- 6600GT? Ik geloof dan de X1600Pro net een pak trager was.

boostah

Legacy Member
nee x1600xt is praktisch een x800xt (net iets trager), is echt achterlijk hoe hoog de mid zich deze serie positioneerd tov de highend vorige reeks

bv x1600pro, 3dmark05(is pro ati dat wel) 4000, een 6800GT op een beetje deftig systeem haalt stock max 5000 (vb 2800+@3400+ 1gig ram haalt standaar 4570 een x800xt op een 3500+ stock haalt 5400, 1 gig ram, zelf getest beide)
3dmark ongeveer hetzelfde beeld (hoewel nvid iets sterker staat, is ook nvid based net zoals 05 ati based is): daar haalt de x1600pro: 6900

3dmark voor de 6600gt:03 7500
05 : 3500(ongeveer)

maar dit is dan nog met de 256mb of 512mb van x1600pro, welke ddr 2 is, normaal gezien zal de 128mb versie (en das genoeg voor deze kaart, ook voor de 6600gt) iets meer halen vanwege GDDR3
note, voor doom zal de 6600gt de x1600pro dik ownen, en omgekeerd voor fear en oblivion, welke games het best lopen op welk merk kaart komt hier echt zwaar naar boven

dus weeg af welke games je wilt spelen, en de x1600pro is nieuwer, en vond niet echt veel reviews met de nieuwere ati drivers (performance zal nog iets omhoog gaan normaal, is altijd zo met een vrij nieuwe kaart), tis dus kantje boordje, maarja de x1600pro is wel de nieuwere kaart

(mijn raad zoek een 6800gt of x800 of x850 agp tweedehands :p, ga je meer plezier van hebben)

Davion

Legacy Member
X1600Pro is way not as good as nen 6800GT, de X1600XT zelfs niet, ge zijt imo weer serieus aant overdrijven zen.

boostah

Legacy Member
echt niet, zoek eens reviews, de x1600xt is echt ni zo slecht als ge denkt hoor

en nee x1600pro is ni zo goe als 6800GT da zeg ik toch ook, ik zen gaan zoeken naar 3dmark 05 scores, wa vindt ik dat de x1600pro belachelijk kort ligt bij de 6800GT, ik post da dan ook, kzeg toch ook 05=ati based, maar 03=nvid based

en daaronder van de spellekes de conclusie, bij u zou der moest ge mij zijn gewoon staan, "koopt u x1600pro, is veel beter", terwijl ik nog onderbouw en opt einde zelfs aangeef da het beter is van naar de spellekes te kijken (want idd volgens mij is door ati met die scores gefoefeld, dus ferm hard geoptimaliseerd)

ga begrijpt ni da gij degene zijt die de extreme uithangt (ok nu ni, ma zeg zelf da ik ook ni zeg da x1600pro uberveel beter is ofzo) en dan durfde iets op mij zeggen terwijl ge zelf tegen geen druppel kritiek kunt

scipicore

Legacy Member
boostah zei:
hoewel moest er een 256mb versie bestaan die nemen want met 512mb op die kaart ben je niks+je bespaard geld dan :p

kheb tog de x1600pro gekocht, die met 512MB is maar 10/20 euro (weet nie precies meer) duurder dan die met 256 en volges mij komt ge daar tog langer mee toe (lijkt toch logisch)

boostah zei:
voor doom zal de 6600gt de x1600pro dik ownen, en omgekeerd voor fear en oblivion, welke games het best lopen op welk merk kaart komt hier echt zwaar naar boven

das nu toevallig da ik juist F.E.A.R. en TES4 heb :p

iig bedankt voor jullie antwoorden,

scipio :oink:

Davion

Legacy Member
- Das nie waar, integendeel het kan goed zijn dat die van 512Mb dat da crapRAM is. Die graka is gewoon te zwak om 512Mb te benutten.

boostah

Legacy Member
idd die 512mb is ddr2, net als de 256ram versie, enkel de 128mb (wat de meest logische keuze is) heeft GDDR3

wat davion zegt is compleet waar, meer betekent ni altijd beter (anders zou iedereen intel hebben bv)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan