Archief - bestaan er "snelle" netbooks?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dimio111

Legacy Member
hey hey,

Ik vroeg mij eigenlijk af of er een beetje snelle netbooks bestaan?

De laatste die ik zag was eentje van een jaar oud met een atom cpu.
Deze moest zo een 15minuten opstarten,
En iets van office openen was ook zo een beetje een ramp XD

Is dit intussen beter?
Of mag je dit toch nog niet vergelijken met een gwne laptop?

Mocht iemand een linkje hebben van een recente "snelle" netbook?

Thx ;)

phate_13

Legacy Member
De modellen met een AMD Fusion processor (E-350/E-450) zijn best snel genoeg. Zeker als je er een ssd in steekt. (Zo'n 400€. Incl ssd zo'n 500€)

Op zich is alles mogelijk, als je het budget er voor hebt natuurlijk. ;) Je zou ook voor iets in de aard van een ultrabook kunnen gaan, maar dan ben je al snel meer dan het dubbele kwijt.

Dus belangrijk : Wat noem je snel? Wat zijn de doeleinden? (Waarin moet die snel zijn bv.) En wat is het budget?

freeza

Legacy Member
Denk dat je misschien beter af bent met een tablet dan een netbook.

Tegenwoordig toch een paar mooie tablets met een echt fysiek toetsenbord...

phate_13

Legacy Member
freeza zei:
Denk dat je misschien beter af bent met een tablet dan een netbook.

Tegenwoordig toch een paar mooie tablets met een echt fysiek toetsenbord...

Ben je dan helderziende misschien? Een tablet is niet interessanter dan een netbook als deze qua functionaliteit een gewone laptop moet benaderen. Een tablet is meer speelgoed dan iets anders in de meeste gevallen.

Zo'n uitspraken moet je niet mee afkomen als de TS nog niet duidelijk heeft gemaakt wat zijn doelstellingen zijn.

SiM0

Legacy Member
Netbook met een SDD in combinatie met linux of W8 zal snel genoeg zijn voor office etc. ;)

phate_13

Legacy Member
Overigens :

- Er zijn al langere tijd interessante "netbooks" uit, zonder atom-processor. Mijn 'Ultraportable' met SU4100 is nu toch ook al meer dan 2 jaar oud, en is op CPU-vlak (zeker niet op GPU-vlak welliswaar) zowat even performant als een E-450. Heeft ook "slechts" 500 euro gekost toen. En de AMD E-350 is toch ook al ongeveer een jaartje uit.
- Binnen enkele maanden komen de nieuwe AMD processoren uit die meer direct de concurrentie moeten aangaan met de Intel Ivy bridge CPU's die de "ultrabooks" moeten pushen. Deze systemen met AMD processoren zullen zo'n 200 euro goedkoper beginnen dan de Intel systemen. Wellicht op CPU-vlak iets minder performant, maar zeker niet minder interessant door de veel lagere prijzen, en wel nog altijd een stuk performanter dan de huidige modellen.

dimio111

Legacy Member
Vooral voor office en internet samen te multitasken.
en wat facebook spelletjes.
Budget iets van een €400...

Tablets zijn hier genoeg aanwezig XD
Maar voor huistaken en office en stuff toch liever een windows :)

phate_13

Legacy Member
ALTERNATE - HARDWARE - Notebooks - Mini Laptops - ASUS EeePC 1215B Black AMD E-450

Mijn broer en mijn ouders hebben al een gelijkaardige laptopje (HD DM1, maar dan iets goedkoper, E-350, 3GB ram en 7200rpm HDD). En zijn hier allen zeer content van. Doordat mijn zus dit zag, heeft zij uiteindelijk ook zo eentje gekocht.

Deze toestellen (met AMD Fusion CPU) zijn ideaal voor basic doeleinden in combinatie met mobiliteit, voor een lage prijs. Het enige wat ik zou aanraden : Koop het nooit als primair toestel, aangezien je wel zeer duidelijk het verschil merkt als je er langer op moet werken dat het wat kleiner is ed. Dit lijkt hier echter al niet het geval te zijn. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan