Archief - Asus Xonar DG VS Asus PZ68-V Pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kwintus5

Legacy Member
Hey allen,

De titel zegt het al. :D Ik heb een Asus PZ68-V Pro moederbord en men raad mij aan om een xonar DG te kopen (ook van Asus).

Is dit de moeite?

Ik heb sinds vandaag een Sennheiser HD598 en ben er zeer happy mee (enkel nog beetje stretchen) en zou dus overwegen om die Xonar te kopen als het geluid er zoveel beter mee wordt!

Danku! :D

*edit* Vraagje, heb ik dezelfde kwaliteit van geluid via mijn front aansluiting als mijn back?

dawnzolino

Legacy Member
front audio wordt aangeloten op het moederbord dus ik denk dat dat via de onboard geluidskaart gaat.

Ik had vroeger ook onboard geluid tot dat ik een X-Fi fatality gestoken had. en ik had een wereld van verschil. geluid was zuiverder en klonk veel heldere in scherpe tonen. gamegeluid is er ook op vooruit gegaan. tegenwoordig weet ik niet hoe het met onboard geluid gesteld is omdat ik vanaf dien alleen maar met geluidskaart gewerkt heb.
maar zoiezo heeft een geluidskaart voordelen. anders zou de markt ernaar zowaar uitsterven moest er geen vraag naar zijn :)

phate_13

Legacy Member
Of je het hoort of niet hangt af van de onboard chip, je gehoor, ...

Anyway, normaal kun je die frontpoorten ipv op je moederbord wel op je geluidskaart aansluiten. Hier lukt dat toch.

Kwintus5

Legacy Member
phate_13 zei:
Of je het hoort of niet hangt af van de onboard chip, je gehoor, ...

Anyway, normaal kun je die frontpoorten ipv op je moederbord wel op je geluidskaart aansluiten. Hier lukt dat toch.

Dat van die front/back poort was niet echt een probleem :p

Ik wil vooral weten of geluidskaart een meerwaarde biedt bij een high-end hoofdtelefoon. :D

mdgf

Legacy Member
Kan zijn, maar ik zou veel eerder een USB DAC kopen (Fiio E10), zou (en die zou is niet toevallig gekozen) beter geluid moeten opleveren en kun je ook 1000x gemakkelijker gebruiken op andere pc's.
Of dat een significant voordeel gaat opleveren tov onboard? Slechter gaat het in elk geval niet worden, maar het zal zeker geen wereld van verschil opleveren.

Brick Top

Legacy Member
Dit topic kan wel interessant zijn. Veel van die gasten daar gebruiken ook een dedicated geluidskaart om te gamen en blijkbaar zou het verschil wel hoorbaar zijn. Topic gaat voornamelijk over headphones/headsets maar vragen over geluidskaarten enzo komen ook regelmatig terug.

Ik ga in ieder geval ook een dedicated geluidskaart steken. Kost ook 'maar' €60 dusjah...

demon326

Legacy Member
Brick Top zei:
Dit topic kan wel interessant zijn. Veel van die gasten daar gebruiken ook een dedicated geluidskaart om te gamen en blijkbaar zou het verschil wel hoorbaar zijn. Topic gaat voornamelijk over headphones/headsets maar vragen over geluidskaarten enzo komen ook regelmatig terug.

Ik ga in ieder geval ook een dedicated geluidskaart steken. Kost ook 'maar' €60 dusjah...


Ik heb zelf een Xonar D2/PM steken en het geluid is gewoon véél zuiverder dan mijn onboard soundcards....

phate_13

Legacy Member
En ik merk dan weer weinig verschil. (Terwijl ik hier wel al verschillende geluidsappatuur op heb getest, Altec Lansing FX4021, Corsair SP2500, Creative Aurvana Live!, Sennheiser PC350, ...)

Terwijl ik wel een groot verschil merk als ik iets in steek op mijn laptop (duidelijk veel mindere kwaliteit!) en op mijn mp3-speler (Cowon Iaudio D2), met een lichtjes betere kwaliteit.

Ik geloof dus dat het vooral afhangt van de kwaliteit van je onboard chip.

Kwintus5

Legacy Member
phate_13 zei:
En ik merk dan weer weinig verschil. (Terwijl ik hier wel al verschillende geluidsappatuur op heb getest, Altec Lansing FX4021, Corsair SP2500, Creative Aurvana Live!, Sennheiser PC350, ...)

Terwijl ik wel een groot verschil merk als ik iets in steek op mijn laptop (duidelijk veel mindere kwaliteit!) en op mijn mp3-speler (Cowon Iaudio D2), met een lichtjes betere kwaliteit.

Ik geloof dus dat het vooral afhangt van de kwaliteit van je onboard chip.

Maar ja, mijn mobo heeft "Realtek® ALC892 8-Channel High Definition Audio CODEC" als audiochip. Is dat goed? Das altijd zo lastig hé :/

ATI

Legacy Member
Ik heb ook een realtek en men altec lansing 4.1 op aangesloten,prachtig geluid!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan