Archief - Asus of MSI moederbord?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheLeech

Legacy Member
Huidig moederbord + processor:
Asus K8NE-deluxe + Athlon 64 2000+ s747

Graag had ik mijn systeem geupgrade naar:
een S939 Asus of MSI moederbord (SATA ondersteuning) + AMD Athlon 3800+, 64bit, Socket 939.

Lijkt dit jullie een verstandige keuze? Zoja, voor welk moederbord kan ik dan het best gaan? Ik merk nogal wat prijsverschillen tussen de merken en in benchmarks lees ik ook dat nForce4 chipsets niet echt een groot verschil uitmaken.

Help please :)

JackF

Legacy Member
Een zeer goede moederbord : MSI K8N Neo4-FI socket 939 moederbord met Nforce4 Ultra chipset, SATA II, firewire, 7.1 audio,...

Beasstt

Legacy Member
let op dat er geen cooler staat op de northbridge gaat redelijk snel naar de klote heb ik ook voor met mijn asus a8v-e deluxe cooler begon hard iritant lawaai te geven en coolerke was na de klote

The Frak

Legacy Member
Ik denk dat dat een specifiek probleem was bij dat moederbord. Over het algemeen moet die fan het toch even uithouden.

belgarath03

Legacy Member
als je wat wilt oc'en => asus anders msi, nu let op want met die fi kon ik zelfs een 3000+ naar een 3200+ oc'en en dit met valueram

boostah

Legacy Member
idd, want asus en overclocken gaat meestal ni goe samen (en echt overclocken gade uw een dfi halen) msi is eerder stabiel, met toch nog opties open gelaten om goed genoeg te kunnen overclocken

Slaxz

Legacy Member
of als het iets meer mag zijn, maar niet zo extreem als DFI moet je zeker Abit eens in overweging nemen

n0sTRa

Legacy Member
belgarath03 zei:
als je wat wilt oc'en => asus anders msi, nu let op want met die fi kon ik zelfs een 3000+ naar een 3200+ oc'en en dit met valueram


Heb meer of een jaar MSI mobo gehad en ging deftig om mee te oc'en, zijn natuurlijk altijd beter bordjes maar al bij al een aanrader

R-evolution™'

Legacy Member
boostah zei:
idd, want asus en overclocken gaat meestal ni goe samen (en echt overclocken gade uw een dfi halen) msi is eerder stabiel, met toch nog opties open gelaten om goed genoeg te kunnen overclocken

Da valt nogal mee zun , ik heb asus A8V deluxe gehad en ik kwam met men 3000+ tot net 2500 mhz , nu heb ik sinds een week DFI sli-d ik heb nog nie veel geprobeerd ma kom nog maar tot 2650 mhz (zelfde cpu)

Ik persoonlijk zou zeker voor asus gaan

SMa

Legacy Member
Ik heb toch al vaak gelezen dat MSI minder gericht is op overclocken, en dat Asus hierin dus een kleine voorsprong heeft.

Maar met deze 2 zul je zowiezo geen miskoop doen.

Gothrek

Legacy Member
aargh sheep :)
asus is de beste voor intel om te overclocken
voor amd64 is msi beter dan asus tenzij ge dat zot gedoe hebt met 2x16 pci-e lijnen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan